بهترین میکروفون های استریم

بهترین میکروفون های استریم

بهترین میکروفون های استریم

برای انتخاب بهترین میکروفون های استریم باید نکاتی را درخصوص این میکروفون‌ها بدانید. در این مقاله از نمایندگی نیکون با ما همراه باشید تا با مروری بر کاربرد این میکروفون‌ها و مزیت‌ها و معایبی که دارند، به معرفی چند مورد از بهترین میکروفون های استریم بازار بپردازیم.

میکروفون‌های استریم به ان دسته از میکروفون ها گفته می شود که میکروفن حرفه ای مورد استفاده برای ضبط صدا بسیار بالا و به وضوح است. این دسته از میکروفن به عنوان تجهیزات استودیویی حرفه ای شناخته شده است.

انتخاب و خرید بهترین میکروفون استریم

مهم‌ترین نکته در انتخاب و خرید بهترین میکروفون استریم، توجه به زمینه استفاده از آنهاست. میکروفون‌هایی که برای گیمینگ و استریم زنده مناسب‌اند با میکروفون‌های استریم مناسب برای ضبط پادکست، خوانندگی و ضبط موسیقی متفاوت‌اند.

ما سعی کردیم که مشخصه‌های یک میکروفون را به چهار بخشِ کلی تقسیم کنیم. این چهار مشخصه شامل:‌ دامنه پاسخ‌گویی فرکانس Frequency Response، الگوی قطبی Polar Pattern، شکل اتصال Connection Method و نوع فیلتر صدا.

بهترین میکروفون های استریمآشنایی با انواع میکروفون‌های استریم

برای انتخاب بهترین میکروفون استریم باید به انواع این میکروفون‌ها نیز توجه کرد. به صورت کلی بهترین میکروفون‌های استریم موجود را می‌توان در سه نوع دسته‌بندی کرد:

  • میکروفون‌های داینامیک
  • میکروفون‌های کندانسور دیافراگمی بزرگ و کوچک
  • میکروفون‌های ریبون

کاربرد میکروفون استریم

بسته به نوع میکروفون استریم مورد استفاده، این وسایل به کامپیوترها، کنسول‌های بازی یا کنسول‌های صوتی وصل می‌شوند. سپس سیگنال‌های صوتی از میکروفون‌ها به این منابع انتقال می‌یابد.دو تفاوت عمده بین مدل‌های قدیمی این میکروفون‌ها و انواع دیجیتالی جدید آن‌ها وجود دارد.

معرفی بهترین دوربین‌های حرفه‌ای نیکون
این مقاله را بخوانید

در مدل‌های قبلی سیگنال‌های صوتی باکیفیت و وضوح بالا به سیستم کامپیوتری یا کنسول صوتی منتقل می‌شدند و در ادامه پردازش‌های مورد نیاز روی آن‌ها صورت می‌گرفت.

اما در نمونه‌های جدید این میکروفون‌ها که با نام میکروفون‌های استریم دیجیتالی نیز معرفی می‌شوند، سیگنال‌های صوتی قبل از انتقال یافتن به کامپیوتر یا کنسول صوتی، به صورت کامل پردازش شده و به همین ترتیب دیگر فرایند به‌ ویژه پ در کامپیوتر روی صداها صورت نمی‌گیرد. میزان پردازش، الگوی پردازش اصوات و کیفیت صداهای انتقال یافته، تفاوت بهترین میکروفون استریم را با مابقی نمونه‌ها ایجاد می‌کند.

گیمرها

برای گیمرها و استریمرها، داشتن جک هدفون و عدم تاخیر در ارسال صدا اهمیت زیادی دارد.بهترین میکروفون استریم برای ضبط پادکست باید به ویند اسکرین و پاپ فیلتر مجهز باشد تا بتواند صدای اضافی را حذف کند.با این حال چه برای گیمینگ و چه برای ضبط موسیقی و پادکست، کیفیت صدا، رسایی و وضوح صدای ضبط شده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

بهترین میکروفون های استریم

میکروفن استودیویی بویا 

برای خرید بهترین میکروفون استریم رومیزی که کیفیت بسیار بالایی داشته باشد، میکروفون Boya BY-PM300 یک گزینه مناسب است. این میکروفون با USB کار می‌کند و گزینه‌ای ایده‌آل برای ضبط در استودیوی خانگی، ضبط پادکست و ضبط موسیقی است. یک ویژگی خوب این میکروفون، سازگاری آن با اکثر گوشی‌های اندرویدی است. علاوه‌براین می‌توان به‌راحتی آن را به انواع سیستم‌های کامپیوتری مک و ویندوز نیز متصل کرد.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی