بزرگنمایی در عکاسی

بزرگنمایی در عکاسی

بزرگنمایی در عکاسی

به زبان ساده ، بزرگنمایی در عکاسی یا zoom in به معنای بزرگتر کردن سوژه در کادر است، به غیر از اینکه واقعاً خودتان به جلو حرکت کنید (در عوض، روی لنز خود بزرگنمایی کنید). از سوی دیگر، «کوچک‌نمایی» یا  zoom out به معنای رفتن به مسیر دیگر یا کوچک کردن سوژه در قاب است. لنزهای بزرگنمایی این امکان را برای شما فراهم می‌کنند و فوق‌العاده راحت هستند. آنها به شما امکان می‌دهند فاصله کانونی را بدون استفاده از یک لنز متفاوت کاملاً تغییر دهید.در ادامه با نمایندگی نیکون همراه باشید.

دوربین DSLR

در دوربین DSLR یا بدون آینه، بزرگنمایی یا با چرخاندن حلقه روی لنز یا با فشار دادن و کشیدن Barrel لنز انجام می‌شود. در مورد بیشتر دوربین‌های کامپکت، بزرگنمایی با چرخاندن یک صفحه مدرج در بالای دوربین انجام می‌شود. این حرکات فاصله کانونی لنز را تنظیم می‌کند و به شما امکان می‌دهد صحنه را بزرگ کنید.

 اپتیکال در عکاسی

با بزرگنمایی نوری، عواملی های شیشه‌ای داخل لنز حرکت می‌کنند تا فاصله کانونی لنز را کم یا زیاد کنند. هر وقتی که کسی لنز زوم را نام می برد ، منظور وی لنز با توانایی تغییر فاصله کانونی با حرکت دادن عناصر شیشه‌ای آن است.

بزرگنمایی نوری بهترین راه برای بزرگنمایی در عین حفظ هرچه بیشتر کیفیت تصویر است. در عین حال، بعضی از دوربین‌ها چیزی را تحت عنوان «بزرگنمایی دیجیتال» نیز تبلیغ می‌کنند. بزرگنمایی نوری و دیجیتال را اشتباه نگیرید.

بزرگنمایی در عکاسییک نمونه از لنزها با بزرگنمایی نوری، لنزهای Fujifilm XF 100-400mm f / 4.5-5.6 R LM OIS WR است. این لنز از ۱۰۰ میلی‌متر (یک لنز تله فوتوی متوسط) تا ۴۰۰ میلی‌متر (یک تله فوتوی قوی) بزرگنمایی می‌کند. دقت داشته باشید که در زمان بزرگنمایی لنز، barrel  در لنزهای Fujifilm چگونه گسترش می‌یابد. بعضی از لنزهای بزرگنمایی این کار را در داخل انجام می‌دهند، در نتیجه دراز  شدن barrel  در لنز را نمی‌بینید، مانند لنزهای ۷۰-۲۰۰ mm f / 2.8 Nikon و Canon

مزایا و معایب استفاده از رزولوشن پایین و بالا
این مقاله را بخوانید

زوم دیجیتال

در بزرگنمایی دیجیتال که درون دوربین از اپتیک لنز استفاده نمی‌شود. برای این کار، دوربین در مرکز تصویر قرار می‌گیرد. سپس تصویر ضبط برش داده شده با اضافه کردن پیکسل به تصویر، به صورت دیجیتالی به اندازه بالاتری، بزرگ‌تر می‌شود. در طول این روند، کیفیت تصویر ممکن است به شدت آسیب ببیند!

تأثیر اندازه سنسور دوربین در بزرگنمایی

بزرگنمایی چگونه به اندازه سنسور دوربین شما مرتبط است؟

از یک سو، بزرگنمایی به خاطر اندازه سنسور شما به هیچ وجه تغییر نمی کند. حتی اگر سنسور داشته باشید مهم نیست. بزرگنمایی خاصیت لنز است. در همان زمان ، خواهید دید که در زمان استفاده از دوربین سنسور برش، یک لنز ماکرو می تواند نمایی بزرگتر از سوژه شما را ضبط کند. شاید با یک نمودار همه چیز روشن شود.

بزرگنمایی در عکاسیعکسبرداری با سنسور کراپ شبیه به بریدن تصویر از یک سنسور فول فریم است. برش عکس، بزرگنمایی را افزایش نمی دهد و همچنین  اما این موضوع  تصویر نهایی شما را بزرگتر می کند.

بنابراین  سنسورهای کوچک دوربین می توانند برای این نوع عکاسی ماکرو با بزرگنمایی بسیار عالی کار کنند. در واقع ، اگر پیکسل های کوچکتر از دوربین فول فریم داشته باشند، ممکن است که مزیت محسوب می شود. (به عنوان مثال، اگر به حداکثر جزئیات در مورد یک موضوع با بزرگنمایی زیاد نیاز دارید ، یک دوربین aps-c 24 مگاپیکسلی معمولاً به دوربین ۲۴ فریم مگاپیکسلی ارجح است.)

این وضعیت مشابه وضعیت عکس برداری تله فوتو است. وقتی هدف شما این است که حداکثر تعداد پیکسل ها را روی یک موضوع کوچک یا دور قرار دهید، یک سنسور برش با یک پیکسل کوچک کار می کند.

درک بوکه
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی