مزایا و معایب استفاده از رزولوشن پایین و بالا

مزایا و معایب استفاده از رزولوشن پایین و بالا

مزایا و معایب دوربین‌های رزولوشن پایین

امروز میخواهیم بیشتر راجب مزایا و معایب استفاده از رزولوشن پایین و بالا  بدانیم . نخست ، مزایای رزولوشن پایین این است که فایل‌ها کوچک‌تر هستند، که برای ویرایش راحت‌تر و سریع‌تر هستند.

و همینطور ، شما می‌توانید به سخت افزار قدیمی رایانه خود تکیه کنید. همچنین فایل‌های کوچک‌تر نیاز کلی به فضای ذخیره سازی را کاهش می‌دهند، شما می‌توانید از فضای ذخیره‌ سازی کوچک ‌تر و فضای پشتیبانی کوچک‌ تر(چه آنلاین چه آفلاین) استفاده کنید.

و البته ، عکس های رزولوشن پایین نیازی به تغییر اندازه/Down-Sampled ندارند، در نتیجه می‌توانید به سرعت آن‌ها را در شبکات مجازی پست کرد یا برای کسی ارسال کنید.

و همچنین ، فایل‌های کوچک ‌تر استفاده از فریم‌ ریت بالاتر را برای دوربین عکاسی فراهم می‌کنند و برای دوربین  عکاسی امکان استفاده از عکاسی ورزشی و حیات وحش را که برای ثبت عکس‌های متوالی به فریم ریت بالاتر نیاز دارد را فراهم می‌کند. آخر، دوربین‌های رزولوشن پایین زیاد مشکلات فوکوس و لنز را نمایان نمی‌کنند، اگر دوربین قابلیت ثبت جزئیات خیلی بالا را نداشته باشد مشکلات فوکوس به ندرت مشخص می‌شوند. از این رو، برای عکاسانی که با مشتریانی کار می‌کنند که به تصاویر با رزولوشن بالا احتیاج ندارند، دوربین‌های با رزولوشن پایین، کاملاً سودمند هستند.

معایب استفاده از رزولوشن پایین

دوربین‌هایی با رزولوشن پایین به ابعاد تصویر پایین‌تر در پیکسل‌ها ترجمه می‌شوند، که به این معنی است که پیکسل‌های زیادی برای شروع ندارید. در نتیجه اگر بخواهید یک تصویر را به صورت خیلی شدید کراپ کنید، نمی‌توانید این کار را انجام دهید زیرا مقدار زیادی وضوح از دست می‌دهید و از این رو تصاویرتان خیلی کوچک‌تر می‌شوند. این قطعاً فرصت‌های بیشتری را برای تغییر اندازه فایل محدود می‌کند و اندازه خروجی شما را محدود می‌کند،یعنی چقدر بزرگ می‌توانید تصاویر را روی نمایشگر یا چاپ نمایش دهید. درحالی که برنامه‌هایی برای Up-samle کردن تصاویر وجود دارد، ولی عملاً نمی‌توانند چنین کاری انجام دهند وقتی پیکسلی وجود نداشته باشد.

بهترین میکروفون گویندگی
این مقاله را بخوانید

نمونه‌هایی از عکاسی‌هایی که به رزولوشن پایین تکیه می‌کنند:

  • عکاسی ورزشی یا حیات وحش: به فریم ریت بالایی برای ثبت سریع حرکات نیاز دارند. فریم ریت سریع معمولاً نسبت به وضوح بالاتر ترجیح داده می‌شود.
  • عکاسی عروسی: مشتری‌ها به ندرت برای عکاسی خود رزولوشن بالا را درخواست می‌کنند، آن‌ها معمولا دوست دارند مدت زمان ویرایش تصاویرشان کمتر طول بکشد و تصاویرشان زودتر به دستشان برسد. همچنین در عروسی‌ها معمولاً بدون استفاده از سه پایه یا تک پایه عکاسی می‌شود و دوربین‌هایی با رزولوشن پایین‌تر برای عکاسی بدون استفاده از سه پایه و تک پایه راحت‌تر هستند.
  • عکاسی مستند، سفر و عکاسی خیابانی: در عکاسی خیابانی، مستند و سفر به ندرت رزولوشن اهمیت دارد. فایل‌های کوچک‌تر برای بکار بردن سریع‌تر و راحت‌تر هستند.

مزایا و معایب استفاده از رزولوشن پایین و بالا

مزایا و معایب استفاده از رزولوشن بالا

بزرگترین مزیت دوربین‌های عکاسی با رزولوشن بالا و دلیل انتخاب آن‌ها توسط مردم، اندازه بزرگ خروجی آن‌ها است، زمانی که می‌خواهید یک تصویر را در سایز بزرگ چاپ کنید یا جزئیات پیچیده یک عکس را روی تلویزیون رزولوشن بالا ببینید، رزولوشن بالای تصویر به کمک شما می‌آید. با وجود نمایشگرهای ۴K (معادل ۸٫۳ مگاپیکسل) و با دستگاه‌های ۸K(معادل۳۳٫۲ مگاپیکسل)، ما قادر هستیم تا ببینیم که فناوری آینده کاملاً طرفدار دوربین‌هایی با رزولوشن بالا است.

وقتی پشت ویترین یک فروشگاه لوازم الکترونیکی عکس هایی را میبینید که توسط تلویزیون‌های ۴K نمایش داده می‌شوند، متوجه جزئیات بالای تصاویر می‌شوید، که به این دلیل است که رزولوشن بالاتر به معنای وضوح بالا‌تر است. دیگر مزیت دوربین‌های رزولوشن بالا «down-sampling» نام دارد، یک شیوه ی تغییر اندازه که برخی از مواقع به نام «resampling» هم شناخته می‌شود.

آموزش عکاسی از غذا
این مقاله را بخوانید

که قطعا از الگوریتم‌های نرم افزاری برای کاهش ابعاد پیکسل استفاده می‌کند. Down-Sampling مزایای زیادی دارد، به این خاطر که به طور موٌثر نویز تصاویر را کاهش می‌دهد و آن مشکلات فوکوسی که قبلاً به آن اشاره کردیم را ناپدید می‌کند. در وتقع ، این به معنای آن است که دوربین‌های رزولوشن بالا لزوماً به معنای نویز بیشتر در تصاویر نیست

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی