راه هایی برای محافظت از لنز دوربین عکاسی

راه هایی برای محافظت از لنز دوربین عکاسی

در عکس برداری با استفاده از دوربین لنز ها نقش موثری دارند بنابراین یکی از اجزای حساس در دوربین است که می خواهیم راه هایی برای محافظت از لنز دوربین عکاسی  را به شما ارئه کنیم. که لنزتان تمیز مرتب و به خوبی تحت محافظت است.

روکش لنز دوربین عکاسی

توصیه می کنم همیشه یک روکش لنز دوربین عکاسی همراه خود داشته باشید و از ان استفاده کنید. روکش لنز نه تنها از لنز دوربین شما در برابر شعله ور شدن لنز محافظت می کند ، همچنین از لنز در برابر صدمات ناشی از تصادف در برابر هرگونه اجسام سخت محافظت می کند.

در زمانی که روکش لنز را گذاشته باشید ، وقتی به طور اتفاقی دوربین عکسی به جایی برخورد کند لنز سالم خواهد ماند. در غیر این صورت ، شما ممکن است با شکسته شدن شیشه ی جلوی لنز دوربین خود مواجه شوید. همچنین تا حدودی از لنز دوربین در برابر باران محافظت می کند. از ورود آب به قسمت جلوی لنز دوربین جلوگیری می کند. این یکی از بهترین راه های مراقبت از لنزهای دوربین است.

بیش از حد لنزتان را تمیز نکنید

از تمیز کردن بیش از حد لنز دوربین خودداری کنید. این کار بهتر از آسیب دیدن لنز دوربین عکاسی شما است. اگر هر بار شروع به تمیز کردن لنزهای دوربین خود کنید ، ممکن است موجب به از بین بردن پوشش عنصر جلویی لنز یا خراشیدن عنصر جلویی شوید. اگر به تمیز کردن لنزهای دوربین خود اطمینان ندارید ، می توانید همیشه آن را به مراکز خدماتی ببرید.

گیمبال چیست و کاربرد گیمبال
این مقاله را بخوانید

 قلم پاک کننده لنز دوربین عکاسی

من برای پاک کردن با جزئیات بیشتر و تمیز ماندن لنز دوربین خود همیشه یک قلم تمیز کننده لنز را در کیف دوربین خود دارم. برخی از ذرات گرد و غبار و اثر انگشت با استفاده از دمنده هوا قابل پاک شدن نیست. در همچین شرایطی می توان از قلم تمیز کننده لنز استفاده کرد. قلم تمیز کننده ی لنز در دو انتها دارای دو قسمت تمیز کننده است. یک سر آن یک برس ساخته شده از فیبر است. در نتیجه با برس زدن می توان ذرات ریز و خاص گرد و غبار را زدود.

اثر انگشت و تعداد کمی از گرد و غبارها در شیشه لنز گیر کرده و توسط قسمت برس قابل پاک شدن نیست. در چنین مواقعی می توانید از نوک دیگری که دارای سر کربن است استفاده کنید. شما باید نوک آن را روی قسمت اثر انگشت یا ذرات گرد و غبار قرار دهید و با تمیز کردن لنز دوربین ، آن ناحیه را به آرامی پاک کنید.

راه هایی برای محافظت از لنز دوربین عکاسی

 دستمال مرطوب

دستمال مرطوب های تمیز کننده ی لنز دوربین نیز در از بین بردن اثر انگشت ، ذرات گرد و غبار و سایر کثیفی های دوربین نیز تاثیر گذار است. اغلب یک بسته دارای یک بافت از قبل مرطوب شده است که شامل حلال تمیز کردن لنز دوربین عکاسی است. برای تمیز کردن لنزهای دوربین می توانید از این دستمال مرطوب ها استفاده کنید. از آنجا که این دستمال ها یکبار مصرف است ، می توانید فقط یکبار از آن برای تمیز کردن استفاده کنید. هنگام مسافرت می توانید چند بسته در کیف دوربین خود داشته باشید.

تفاوت لنز واید و تله
این مقاله را بخوانید

هیچوقت از دستان خود برای پاک کردن لنز دوربین استفاده نکنید

من قویا به شما هشدار می دهم که از انگشتان دست خود برای از بین بردن گرد و غبار استفاده نکنید. این کار وضعیت را بدتر کند. فرض کنید که ذره ای از ماسه را جلوی لنز خود دارید. اگر می خواهید آن را با استفاده از انگشتان خود از بین ببرید ، ممکن است در نهایت مالش شیشه عدسی به همراه ذرات شن و ماسه به خراشیدن عنصر شیشه ای جلوی لنز دوربین عکاسی شما منجر شود. در نتیجه، این را امتحان نکنید.

ابتدا از یک دمنده هوا استفاده کنید و به دنبال آن با استفاده از قلم یا برس تمیزکننده لنز، تمیز کنید. مراقب لنزهای دوربین باشید تا در طولانی مدت بتوانید از کیفیت یکسان تصویر بهره مند شوید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی