ایده ژست عکاسی از نوزاد در منزل

ایده ژست عکاسی از نوزاد در منزل

ایده ژست عکاسی از نوزاد در منزل

عکاسی کودک در خانه با عکاسی کودک در یک آتلیه تخصصی کودکان یک تفاوت آشکار است. این برتری و ضعف در نوع حرفه ای عکاسی کودک در استودیوئ می باشد.امروز در نمایندگی نیکون ایده ژست عکاسی از نوزاد در منزل را مورد برسی قرار دادیم.

ترفندهای مختصر عکاسی از نوزاد در خانه:

  •  با نور روز در خانه عکاسی کنید تا سایه‌های مزاحم ایجاد نشود.  فلاش نزنید، نور مستقیم فلاش برای نوزاد ضرر دارد، در نتیجه فلاش دوربین را خاموش کنید.
    از حالت عکاسی بدون فلاش دورببین استفاده کنید.
  •  قبل از عکاسی اجازه دهید تا نوزاد خوب استراحت کند و شیر بخورد تا در حین عکاسی گریه نکند.  حواستان به عناصر اضافی در کادر باشد.
  •  خیلی به نوزاد نزدیک نشوید، بهتر است از فاصله دورتر به کمک زوم کردن از نوزاد عکس بگیرید، زیرا عکاسی از فاصله نزدیک ممکن است باعث شود که چشمان نوزاد چپ دیده شود.  در کنار نوزاد باشید؛ چون نوزاد اندام کوچکی دارد، اجازه دهید تا در پیش زمینه کادر باشد و در پس زمینه بقیه اعضای خانواده قرار گیرند.
  •  از لوازمی که برای نوزاد تهیه کرده‌اید دکور بسازید. مثلا یک پتو یا یک اسباب بازی می‌تواند نمای زیبایی به کادر شما بدهد.  زیاد عکس بگیرید؛ گاهی اوقات حرکت و یا حالت های خاص چهره نوزاد در لحظه ای شکل می‌گیرد که ممکن است در آن لحظه آماده عکاسی نباشید.
  •  مراقب باشید محلی که نوزاد را روی آن قرار می‌دهید صاف و نرم باشد تا نوزاد اذیت نشود.  در صورتی که می‌خواهید نوزاد را برهنه کنید و بدون لباس عکس بگیرید، دمای اتاق را چک کنید.
    در پشت دوربین با نوزاد حرف بزنید تا به سمت صدای شما جلب شود؛ نگاهش به سمت دوربین باشد.
  •  از کودک خود در زمانی که مشغول بازی می‌باشد عکاسی کنید، حس طبیعی او را بهم نزنید. اصرار نکنید که به دوربین نگاه کند.
  •  از انعکاس در شیشه یا آینه کمک بگیرید. معمولا کودک وقتی خودش را در آینه می بیند، شروع به بازی می‌کند.
  •  یکی از ابزار های جالب و جذاب که عکس های شما را متفاوت می کند، استفاده از حباب در عکاسی است.  استفاده از بادکنک های رنگی در کادر به شدت توصیه می‌شود. زیرا علاوه بر زیبایی‌ای که بادکنک‌ها دارند، برای کودک هم بسیار جذاب و لذت بخش می‌باشد.
  • ایده ژست عکاسی از نوزاد در منزل پوشیدن لباس‌های شاد کارتونی یا شخصیت‌های نمایشی برای زیبایی عکس موثر می‌باشد.
  •  استفاده از لوازم آشپزخانه هم در شکل‌گیری کادری متفاوت می‌تواند جالب باشد. مثلا کودک در حال آشپزی.
  •  در صورتی که می خواهید عکس دسته جمعی بگیرید، بهتر است تا بر اساس قد به مجموعه خود نظم دهید. معمولا کوچکترها در جلوی کادر هستند.
  •  در داخل حمام، زمانی که کودک به شدت در گیر آب بازی می‌باشد هم تصاویر خوبی شکل می‌گیرد.
  •  خلاقانه به محیط نگاه کنید؛ هر چیزی می‌تواند بهانه عکاسی نوزاد باشد.
  •  نورملایم صبح؛ زمانی که کودک در آرامش خوابیده، می‌توان آرامش را به نمایش گداشت.
  •  کودکان درحال بازی با دوستانشان هم معمولا غرق در احساس می‌شوند.  سعی کنید چشمانشان را در لنز داشته باشید.
محافظت از لنز در برابر قارچ خوردگی
این مقاله را بخوانید

عکاسی از نوزاد از هیجان انگیزترین کارهایی است که برای ثبت خاطرات شیرین از نوزاد تازه متولد شده یا دوران شیرخوارگی او می‌توان انجام داد اگر قصد دارید در خانه عکسهای زیبایی را از فرزند دلبندتان به ثبت برسانید، و عکسهایی حرفه بگیرید می توانید از وسایلی که در منزل دارید و کمی خلاقیت زیباترین ها را شات کنید.

عکاسی کودک یکی از هیجان انگیز ترین چیزهایی است که برای ثبت خاطرات شیرین از نوزاد و یا در اوایل دوران کودکی آن را می تواند انجام داد اگر شما قصد دارید در خانه عکس کودک زیبایی کودکان برای ضبط سطوح و عکس حرفه ای تماس می توانید از وسایلی که در خانه شما با کمی خلاقیت زیباترین ها را ثبت کنید.

کودکان بازی و خواب و حتی خوردن و خنده در بهترین از چهره عکاسی از خود ارائه  می دهد که همراه با شکار در چنین لحظات زیبا ترین عکس های از خاطرات به آلبوم خانوادگی خود را اضافه کنید.

زمانی بی نهایت برای عکاسی از نوزاد در منزل

از نقاط قوت آن می توان به این نکته اشاره کرد که شما دارای زمان بی نهایت برای ثبت بهترین لحظه ی کودک خود هستید. به دلیل همراهی همیشگی شما با فرزند‌تان لحظات ناب متعدد تری نصیب تان خواهد شد. اما در آتلیه کودک شما زمان محدودی دارید. اما این کار نقاط ضعفی نسبت به عکاسی حرفه ای کودک دارد.

اولین آن ها تجهیزات عکاسی است. شما به صورت نرمال مثل بهترین آتلیه کودک شهرتان دارای بهترین لنزها یا جدید ترین دوربین یا فلاش های پیشرفته عکاسی نیستید. یا یک دوربین معمولی دارید یا مجهز به دوربین موبایلتان هستید.

نورپردازی در عکاسی ماکرو
این مقاله را بخوانید

نکته دیگر سرعت شما است. یک عکاس حرفه ای می داند که دقیقا چگونه  دکمه شاتر در دوربین خود را برای ثبت بهترین عکس کودک بفشارد.

ضعف دیگر شما کمبود تجربه است. شناخت نور / ترکیب بندی / لحظه شناسی / استفاده تکنیکی از دوربین و … همگی مختص یک آتلیه عکاسی حرفه ای است. پس بدانید که گرچه ما در خانه همواره توفیقات جدی در ثبت عکس های خوب از کودکمان داریم اما ذهنمان آماده ی ارایه و انتخاب بهترین ژست های عکاسی کودک در آن واحد نیست.

باید وجود داشته باشد هیچ عزیزان از آنهایی که دوست داشتنی خود را کمی در کارگاه و یا باغ ها و پارک ها و فضاهای سبز .. گرفتن عکس ، یک ایده جالب و بسیار بزرگ است که شما می توانید معشوق زیبا خود را در خانه عکس وجود دارد.

به یاد داشته باشید که شیوه ی فرم دهی به بدن نوزاد و پوشاندن او با پارچه های مختلف، نورپردازی، خلق فضا و دقت به اکسسوری های اطراف نوزاد، انتخاب لحظه های خاص مانند لبخند زدن نوزاد، خمیازه کشیدن، خوابیدن و … از اصول عکاسی نوزاد است.

بهترین ژست عکاسی نوزاد در منزل

ایده ژست عکاسی از نوزاد در منزل

ژست عکاسی نوزاد در منزل می تواند با استفاده از وسائل بیشتری از منزل نیز انجام شود، آشپزخانه، حال، پذیرایی، اتاق کودک بهترین ژست عکاسی نوزاد در منزل در حالت خواب آن ها بهتر است چون حوصله کودکان در این سنین سریع تر سر می رود. شما می توانید با وعده های غذایی ساده خانه نیز ژست های قشنگی از عکس کودکان را پدید بیاورید.

شیوه عکاسی از مناظر زمستانی
این مقاله را بخوانید

ژست عکاسی نوزاد در وان حمام هم میتواند ایده جالبی باشد با این تفاوت که به دقت بیشتری و همچنین کمک فرد دیگری نیاز دارید. ژست عکاسینوزاد از پشت در حالت نشسته البته این موضوع برای نوزادان بالای شش ماه میباشد.
در بعضی اوقات موقعیت عکس گرفتن در منزل بیشتر اتفاق میافتدمثل ایستادن کودک برای اولین بار بر روی پاهایش. گرفتن عکس از این لحظه ی بسیار شیرین برای والدین بسیار مهم است. پس می توان گفت این لحظات شیرین که در خانه برای اولین بار رخ می دهد لذتی دیگری برای پدر و مادر کودک دارد.

در واقع عکس ها قرار است به ما یادآوری کنند که از خاطرات شیرین از آن لحظه لذت برده ایم. بنابراین, عکس های گرفته شده در خانه به یاد تمام خاطرات شیرین از آن لحظه ها می باشد.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی