نکات ژست عکس های ایستاده

نکات ژست عکس های ایستاده

نکات ژست عکس های ایستاده

چگونه می‌توان با ژست‌های عکاسی، نتایج شگفت‌انگیزی به دست آورد؟ در این مقاله از نمایندگی نیکون به‌ صورت کلی طرز ژست گرفتن برای عکس و ارائه نکات ژست عکس های ایستاده می‌پردازیم.با ما همراه باشید.

نکته جالب در مورد  ژست عکاسی این است که قوانین دشوار حداقل کمی برای آن  وجود دارد ، به ویژه وقتی صحبت از جنبه خلاقیت و زیبایی شناختی چیزها باشد. اما قطعاً دستورالعمل هایی وجود دارد که منجر میشوند عکس های بهتری داشته باشیم.

در طول عکس‌برداری

باید کاملا اروم باشید و کنترل کنید تا بتوانید ژست‌های موردنظر خود را به‌ درستی بگیرید. اعتماد به‌ نفس بالا کمک می‌کند که ژستتان را به شکل مناسب تری ایجاد کنید. ژست‌های شما باید تا جای ممکن طبیعی به نظر برسند.

چند نفس عمیق بکشید و بدن خود را ریلکس کنید

این تمرین ساده می‌تواند در طبیعی و زیبا بودن عکس‌ها، بسیار کارآمد باشد. چشمان خود را ببندید و نفس‌های عمیق بکشد. عضلات صورت خود را ریلکس کنید و در صورت نیاز نواحی منقبض شده را کمی ماساژ دهید. انواع تمرین‌های یوگا و مدیتیشن می‌توانند در این مرحله به شما کمک دهند. سعی کنید شب پیش از عکاسی، به مقدار کافی بخوابید تا هم پوست شفاف‌تری داشته باشید هم بتوانید انرژی خود را حفظ کنید.

تا جایی که ممکن است و با هدف عکاسی در تناقض نیست، ساده‌سازی کنید. این موضوع می‌تواند تمام عناصر ازجمله لباس‌ها و جواهرات را شامل شود. اگر بیش‎ازحد زیورآلات دارید، بهتر است که بخشی از آن‌ها را بردارید.

نکات ژست عکس های ایستادهبه جزییات توجه کنید. دست‌ها می‌توانند تاثیر زیادی در ژست شما داشته باشند. موی خود را کاملا مرتب کنید، به گونه ای که با ژست شما هماهنگی داشته باشد. دقت کنید که در ژست موردنظرتان لباس‌ها باید چین‌خورده باشند یا نه و آن را موردتوجه قرار دهید. گاهی استفاده از برخی وسایل جانبی می‌تواند به بهتر شدن عکس کمک کند.

جبران نوردهی
این مقاله را بخوانید

به آنسوی دوربین نگاه کنید

این مدل پرطرفدار در بین مدل های حرفه ای وافراد معمولی مطرح است.موضوع این است که قرار نیست زمان عکسبرداری به دوربین نگاه کنید. در حال که ایستاده اید به دور نگاه کنید ، سر خود را بچرخانید ، به عبارت دیگرگویی به طور اتفاقی از شما عکس گرفته شده است.

عکسبرداری در حال حرکت را فراموش نکنید

این گونه عکس هایی به زمان و تلاش زیادی هم از طرف عکاس و هم از طرف سوژه نیاز دارد. ممکن است عکس را با نخستین فشار دکمه به دست آورید  یا ساعت ها کار کنید تا یک تصویری که مدنظرتان هست را دریافت کنید.

ژستی تقریبا یکطرفه بگیرید

این ژست در حالت ایستاده است و مدل معمولا به دوربین نگاه نمیکند،برای اینکه  در این حالت بهترین نور به شما نشان داده شود ، می توانید زانو را کمی به سمت دوربین خم کنید.

شانه‌ها را بچرخانید

این یک نکته بسیار ساده است. اگر شما به‌صورت مستقیم به دوربین خیره شوید، بزرگ‌تر به نظر خواهید رسید. این موضوع می‌تواند در هنگام عکس‌برداری از یک ورزشکار یا مدیرعامل یک شرکت بزرگ، ایده خوبی باشد، اما برای عکس‌برداری معمول چندان جذاب نخواهد بود. سوژه‌ها می‌توانند با چرخاندن خود، نمای کوچک‌تری از خود به دوربین نشان دهند و لاغرتر به نظر برسند.

ژست دست‌به‌سینه

یکی از ژست‌هایی که می‌توانید در هر حالتی از ان استفاده کنید نشسته یا ایستاده فرقی نمیکند، قراردادن دست‌ها به‌صورت موازی با هم است. این حالت، ژست شما را کمی رسمی‌تر می‌کند اما می‌توانید با لبخندی درست، حالت عکس خود را کمی دوستانه‌ تر کنید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی