نکات عکاسی با تکنیک سیلوئت

نکات عکاسی با تکنیک سیلوئت

نکات عکاسی با تکنیک سیلوئت

پیش از این تاکنون عکاسی به روش سیلوئت را امتحان نکرده‌اید؟ در این مقاله از نمایندگی نیکون با همه ی قدم‌های ضروری و نکات عکاسی با تکنیک سیلوئت آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید تا با این سبک جذاب بیشترین عکساها را بگیرید.

Bracketing

درحالی که یک تصویرسیلوئت کامل با یک سوژه واضح و کاملا سیاه می‌تواند خیلی زیبا به نظر برسد، می‌توانید به سیلوئت جزئی هم فکر کنید. در این نوع تصاویر ضد نور، برخی از جزئیات سوژه هنوز مشخص است. برخی اوقات تابیدن کمی نور روی سوژه باعث می‌شود سه‌بعدی‌تر و واقعی‌تر به نظر برسد. زیبایی Bracketing نیز همین است و شما می‌توانید پس از دیدن سیلوئت‌های جزئی و کامل یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

فوکوس کردن

در بیشتر مواقع اگر قصد دارید سوژه‌ای که سیلوئت شده است به صورت کامل در فوکوس باشد. همین موضوع موجب شده است تا فشار دادن شاتر تا نیمه به این معنی است که دوربین نیز روی همان نقطه پس زمینه فوکوس می‌کند. برای غلبه بر این مشکل دو استراتژی مختلف وجود دارد. اولین شیونه ی استفاده از فوکوس دستی دوربین می باشد. در این روش باید پیش از انجام نورسنجی، فوکوس دوربین را قفل کنید.

روش دوم نیز این است که با استفاده از دیافراگم، عمق میدان را تا جای ممکن افزایش دهید. برای این کار از یک دیافراگم بسته استفاده کنید تا بخش‌های بیشتری از پیش زمینه و پس زمینه در فوکوس باشد.

عکاسی درحالت دستی

در شرایطی شما امکان نوردهی دستی یا جبران نوردهی را دارد می‌توانید تنظیمات شخصی خودتان را اعمال کنید. خوبی دوربین‌های دیجیتال این است که می‌توانید هرچقدر که مایل بودید به آزمایش حالت‌های مختلف بپردازید تا بتوانید به بهترین نتیجه برسید.

تفاوت اصلی دوربین نیکون Z9 با کانن EOS R3
این مقاله را بخوانید

نکات عکاسی با تکنیک سیلوئت

یکی از روش‌های عکاسی ضد نور در حالت دستی این است که نگاهی به سرعت شاتر و دیافراگم پیشنهادی دوربین در حالت خودکار بیاندازید و از همان نقطه شروع کنید. اگر در حالت خودکار سوژه خیلی روشن است، می‌توانید سرعت شاتر را یک یا دو گام کاهش دهید و تاثیر آن را ببینید. می‌توانید از تکنیک Bracketing نیز استفاده کنید و چند تصویر با مقدار نوردهی متفاوت بگیرید.

عمق میدان

نکات عکاسی با تکنیک سیلوئت

یکی دیگر از مواردی که باید در نظر داشته باشید، عمق میدان است. از آنجایی که در بهترین عکس‌های سیلوئت هم سوژه و هم پس زمینه واضح است، شما باید با استفاده از دیافراگم‌های کوچک عمق میدان تصویر خودتان را تا جای ممکن افزایش دهید. به این ترتیب هم پیش زمینه و هم پس زمینه به اندازه‌ی کافی واضح خواهند بود.

تنظیمات ایزو

برای تولید یک عکس ضد نور شده بهترین حالت آن است که ایزو یا حساسیت دوربین در پایین ترین سطح ممکن قرار داشته باشد تا از ایجاد نویز در تصویر به میزان کامل جلوگیری شود . در صورت افزایش دادن ایزو ؛ نقاط تاریک یا دارای کنتراست در تصویر شما ؛ به نحو مشهودی دارای نویز خواهند بود.

کنتراست

احتمال دارد لازم باشد تا حدودی کنتراست عکس‌های سیلوئت خودتان را افزایش دهید و در شرایطی که در فضای آزاد و در مقابل یک آسمان با رنگ‌های گرم عکاسی کرده‌اید هم باید اشباع رنگ را افزایش دهید. احتمالا رنگ‌های زیبایی در پس زمینه عکس خودتان دارید که با افزایش کنتراست زیبایی آن‌ها دوبرابر خواهد شد. این کار باعث خواهد شد سوژه نیز خیلی بهتر دیده شود.

عکاسی از هرپتوفونا 
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی