نکات عکاسی از کوهستان

نکات عکاسی از کوهستان

نکات عکاسی از کوهستان

منظره های کوهستانی همواره با آب همراه هستند، و یک برکه زیبا می تواند کمک بزرگی به زیبا تر شدن عکس شما باشد، به گونه ای که بتوانید یک ترکیب بندی خوب برای عکس منظره خود انتخاب کنید، بهترین استفاده را از نور بکنید، در بهترین ساعت نور عکاسی کنید، و از بهترین سرعت شاتر برای ثبت کردن آب استفاده کنید.در این مقاله از نمایندگی نیکون به نکات عکاسی از کوهستان قرار است بپردازیم.باما همراه باشید.

به دنبال قله های سنگی ای باشید که با نور خورشید روشن شده اند، و سعی کنید در روز هایی که آسمان صاف است عکس بگیرید چرا که آسمان های صاف در کوهستان ها بسیار آبی و زیبا هستند، و این آسمان آبی تضاد بسیار زیبایی با کوه های برفی سفید و سنگ های خاکستری روی آن ایجاد می کند.

سه پایه

همیشه برای عکاسی از منظره از سه پایه استفاده کنید، اما وثتی که می خواهید از سرعت شاتر پایین استفاده کنید حتماً باید از سه پایه استفاده کنید چرا که کوچک ترین لرزشی می تواند عکس شما را خراب کند و گرفتن دوربین نیکون با دست برای چنین عکسی غیر ممکن است.

نکات عکاسی از کوهستانهنگامی که با استفاده از Live View و LCD دوربین کادر عکس را ترکیب بندی کنید می توانید به تدریج به ترکیب بندی بهتری برسید، اغلب فقط با کمی بالا پایین کردن، یا چپ و راست کردن کادر می توانید عوامل مزاحم را از کادر حذف کنید و به یک ترکیب بندی متعادل و خوب دست پیدا کنید.

گین صدا (gain) چیست؟
این مقاله را بخوانید

منظره های متفاوت زوم کنید

در روستا های کوهستانی و دره ها، قله ها معمولاً در فاصله دورتری قرار دارند، به همین خاطر با استفاده از لنز تله و با زوم کردن روی قله سعی کنید مقدار بیشتری از کادر را با قله پر کنید.

ترکیب بندی های متفاوتی را امتحان کنید، ما با فاصله کانونی ۱۰۰mm، از مجاورت ساختمان هتل Chamonix رو به رشته کوه های Aiguiles d’Arves در فاصله زیاد عکس گرفتیم، سپس زوم کردیم و با فاصله کانونی ۲۵۰mm، با قرار دادن قله در سمت راست کادر و خالی گذاشتن سمت چپ کادر عکس گرفتیم.

از دیافراگم باز استفاده نکنید (مانند f/5.6) چرا که با این دیافراگم زمانی که بر روی ساختمان پیش زمینه فوکوس می کنید، کوه های پشت سر کاملاً تار خواهند بود. به جای آن از دیافراگم نزدیک f/11 استفاده کنید؛ برای عکاسی از رشته کوه ها در روز های آفتابی سرعت شاتر شما باید چیزی نزدیک به ۱/۲۵۰ ثانیه باشد، و باید سرعت آنقدر باشد که بتوانید برای عکس گرفتن دوربین را با دست بگیرید.

نکات عکاسی از کوهستان

بهترین فصل برای عکاسی از کوهستان

بیشتر بستگی به کوه‌ها و محیط اطراف آن‌ها دارد. برای مثال در بالای دایره قطبی بهترین فصل برای عکاسی از کوهستان زمانی است که نورهای قطبی تشکیل می‌شوند. این نورها معمولا در طول زمستان دیده خواهند شد.

با این وجود این جو بیشتر از ۲۱ سپتامبر تا ۲۱ مارس دیده خواهد شد. این موضوع به دلیل روابط مغناطیسی بین خورشید و زمین است که ما هنوز نتوانسته‌ایم به صورت کامل آن‌ها را درک کنیم.

عکاسی از جواهرات
این مقاله را بخوانید

 لنز تله فوتو برای عکاسی

یکی از سبک‌های خیلی متنوع عکاسی از کوه‌ها عکس‌هایی هستند که روی قله‌ی کوه تمرکز دارند. معمولا برخی مواقع این تصاویر با استفاده از لنز تله فوتو گرفته می‌شوند. برخی از بهترین عکس‌های این سبک با استفاده از لنز ۳۰۰-۶۰۰ میلیمتر گرفته شده‌اند. اکثر لنزهای مورد استفاده برای این کار، لنزهای پرایم هستند اما به جز وضوح بیشتر، این لنزها هیچ تفاوتی از لحاظ جمع‌آوری نور ندارند.

افزودن احساسات

یکی از عواملی که کمتر دیده شده ی عکاسی این است که هنر شما چگونه روی مخاطب تاثیر می گذارد. ما از یک صحنه دوربین نیکون عکاسی می کنیم و سپس به دنبال صحنه ی دیگر می رویم. با آرامش بیشتری عکاسی کنید و تعامل ابرها با کوه ها را بررسی کنید. ممکن است سوسویی از آفتاب را از طریق ابرها مشاهده کنید که باعث معنادارتر شدن تصویر می شود.

در شرایطی که انتقال احساسات در عکاسی از کوهستان برای شما کار سختی است، چند گایدلاین ساده وجود دارد که به شما کمک می کند. با تغییر موقعیت خط افق شروع کنید. خط افق پائین یا بالا یک احساس قوی، دراماتیک و حتی ارعاب آمیز در عکس شما ایجاد می کند. قرار دادن خط افق در جایی پایین تر از مرکز تصویر باعث خواهد شد که تصویر شما با روح تر، تنها تر و یا تازه تر به نظر برسد.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی