فریمور دوربین چیست

فریمور دوربین چیست

فریمور دوربین چیست ؟

آیا تا به حال اسم فریمور دوربین را شنیده اید؟ آیا خبر دارید دوربین عکاسی خودتان کدام نسخه فریمور را دارد؟ در این مقاله از نمایندگی نیکون تا جزییات بیشتری در باره ی اینکه فریمور دوربین چیست و چرا باید بروز رسانی شود را بیان کنیم.

اهمیت فریمور دوربین چیست؟

درون دوربین شما یک ریزپردازنده (رایانه کوچک) وجود دارد که از نرم افزارهای ذخیره شده روی حافظه داخلی دوربین استفاده می‌کند. فریمور (firmware) یا به تعبیری دیگر سیستم عامل دوربین، به شما امکان کنترل ویژگی ها و عملکردهای دوربین را می‌دهد.

این سیستم عامل همچنین فوکوس خودکار، نوردهی، پردازش تصویر، کاهش نویز و سایر عملکردهای مهم دوربین را کنترل می‌کند. به عبارت دیگر، دوربین شما بدون آن نمی‌تواند کار کند. فریمور به عبارتی رابط کاربری نصب شده روی دوربین شما است که باعث می‌شود حداکثر کارایی از سخت افزار دوربین استخراج شود.

فریمور دوربین چیستاهمیت بروز رسانی فریمور دوربین

وقتی یک دوربین جدید آماده عرضه به بازار می‌شود، کمپانی سازنده، نسخه firmware طراحی شده در آن زمان را روی دوربین بارگزاری می‌کند.پس از عرضه دوربین در بازار، ممکن است مردم متوجه برخی اشکالات در عملکرد دوربین شوند. سازنده این مشکلات را بررسی کرده و در قالب به روزرسانی آن رفع اشکال می‌کند.این بروزرسانی می‌تواند جزئی باشد. اما در برخی موارد مشکلات جدی تر مانند مشکلات فوکوس خودکار، تخلیه باتری یا قفل شدن دوربین را به طور غیر منتظره نیز برطرف می‌کنند.

ازدیگر دلایل آپدیت می‌توان به اضافه شدن زبان های جدید و امکان تنظیمات دستی بیشتر را نام برد.این قابلیت، کاربری بهینه تری را برای شما به ارمغان خواهد آورد. همچنین باگ ها و خطاهای اعوجاج اطراف تصاویر را برطرف کرده و عملکرد فوکوس دوربین را ارتقا می‌بخشد.

بهترین دوربین عکاسی طبیعت
این مقاله را بخوانید

جدیدترین فریمور دوربین را بررسی

شما می توانید با بررسی و رقتن به بخش پشتیبانی و بارگیری های وب سایت مربوط به مدل دوربین خود ، با توجه به نام تجاری و مدل دوربین ، جدیدترین فریمور دوربین را بررسی کنید. به دنبال شماره نسخه های بالاتر از شماره موجود در دوربین خود باشید. اگر شماره های نسخه یکسان هستند ، دیگر نیازی به انجام بروزرسانی نیست. به این نیز توجه کنید که بعضی از مدل های دوربین هرگز فریمور جدید یا بروزرسانی شده برای آن ها منتشر نشده است و به همین خاطر احتمال دارد در لیست ، بروزرسانی های فریمور جدید برای آن ها نام برده نشده است.

فریمور دوربین چیستدستورالعمل های بروزرسانی فریمور دوربین

  1. نسخه فریمور را روی دوربین خود بررسی کنید ، در یکی از گزینه های منو نمایش داده شده است.
  2. بررسی کنید که آخرین نسخه فریمور برای مدل دوربین شما در وب سایت تولید کننده در دسترس است.
  3. دستورالعمل ها را با دقت بخوانید. فریمور را بارگیری کنید.
  4. باتری را بطور کامل شارژ کرده و در دوربین خود نصب کنید.
  5. یک کارت حافظه را در دوربین خود فرمت یا قالب بندی کنید (اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید) کتابچه راهنما را مطالعه کنید.
  6. کارت حافظه را داخل کارتخوان متصل به رایانه خود قرار دهید (از طریق کابل، دوربین به رایانه متصل نشود)
  7. فایل بروزرسانی فریمور دوربین را در پوشه اصلی (ریشه) کارت حافظه ی دوربین کپی کنید.
  8. کارت حافظه را از روی رایانه جدا کنید.
  9. کارت حافظه را مجدداً داخل دوربین قرار دهید (به یاد داشته باشید که هر زمان کارت را برداشته یا درب شکاف را باز می کنید ، دوربین را خاموش کنید)
  10. برای بروزرسانی فریمور دوربین ، دستورالعمل ها را دنبال کنید.
  11. در صورت انجام دستورالعمل ، هیچ دکمه ای را لمس نکرده و یا دوربین را در طول فرایند خاموش نکنید.
  12. در نهایت بررسی کنید که دوربین، نسخه ی فریمور تازه نصب شده را اجرا می کند.
تفاوت عکاسی تجاری و تبلیغاتی
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی