تفاوت عکاسی تجاری و تبلیغاتی

تفاوت عکاسی تجاری و عکاسی تبلیغاتی

تفاوت عکاسی تجاری و تبلیغاتی

عکاسی تجاری و عکاسی تبلیغاتی برای عکاس حرفه ‌ای، زمینه‌ های سود آور و کسب درامدی هستند، عکاسی تجاری و تبلیغاتی به جای حفظ حافظه و داستان‌ سرایی در عکاسی فاین آرت و عکاسی خبری به کار می ‌رود، تفاوت عکاسی تجاری و تبلیغاتی ، تمرکز و تکنیک است؛ در ادامه نمایندگی نیکون در این مقاله به بررسی بیشتر این موضوع پرداخته است.

عکاسی تجاری

عکاسی تجاری شامل گرفتن عکس برای استفاده تجاری است، برای مثال در تبلیغات، تجارت و قرار گیری محصول در معرض دید مشتریان استفاده می گردد، عکاسی تجاری در بروشورهای شرکت و کاتالوگ ها، منوها در رستوران ‌ها به کار می ‌رود  و کاربرد های تجاری مشابهی که در آن‌ ها عکس توجه به یک متن را افزایش می ‌دهد، عکاسی تجاری برای ترویج و فروش یک محصول یا سرویس به کار می ‌رود، چندین روش وجود دارد که می توان از آن ‌ها برای محصولات و شرکت‌ های بهتر بازار استفاده کرد، برای عکاسان که در عکاسی تجاری برتر هستند، می تواند یک بازار بسیار پر سود باشد، و زمینه عکاسی تجاری گسترده است، فضای عکاسی سنتی و جایگزین برای عکاسان وجود دارد.

تفاوت عکاسی تجاری و عکاسی تبلیغاتی

عکاسی از تبلیغات

دنیای عکاسی تبلیغات گسترده تر از تکنیک‌ های مورد استفاده در عکاسی تجاری است، عکاس تبلیغاتی از انواع مختلفی از عکس ‌ها استفاده می‌ کند تا نه فقط محصولات بلکه سبک زندگی، مفاهیم و ایده ‌های خود را به فروش برساند، عکاس تبلیغات دارای آزادی خلاقانه بیشتری برای تفسیر چگونگی ارائه محصولات، خدمات، سبک زندگی و ایده‌ ها است، عکاسان تبلیغاتی اغلب در بازاریابی، چیدمان، مدیریت کسب ‌و کار و گرایش‌ های فروش متخصص هستند، به گفته Goldprints.com، از سال ۲۰۱۱ حدود ۸۰ درصد کل تبلیغات از عکاسی تبلیغاتی برای بازاریابی استفاده می کنند.

چرا باید از فیلتر یو وی استفاده کنیم؟
این مقاله را بخوانید

ابزارهای عکاسی تجاری و تبلیغاتی

عکاسان تجاری و تبلیغاتی به آخرین ابزار و فناوری نیاز دارند تا در فضای رقابتی باقی بمانند، این شامل یک دوربین دیجیتال با پایه و با لنزهای متعدد است، هر دو زمینه عکاسی نیازمند یک لنز زوم خوب و یک لنز واید برای یک آرایه وسیعی از عکس‌ های عکاسی هستند، یک لنز سریع دارای یک دیافراگم حداکثر بزرگ ‌تر و یک سرعت شاتر سریع ‌تر است، که به عکاس کنترل خلاقانه بیشتری می ‌دهد، عکاس حرفه ‌ای تجاری و تبلیغاتی به یک سه ‌پایه خوب، لوازم روشنایی قابل ‌حمل، یک چتر و چند فیلتر اساسی برای کنترل درخشش نیاز دارد، عکاسان حرفه ‌ای تجاری و تبلیغاتی باید براساس آنچه شرکت ‌ها در سخنرانی ‌ها و تبلیغات فروش خود استفاده می ‌کنند، عکاسی را انجام دهند تا در فضای رقابتی باقی بمانند.

تفاوت عکاسی تجاری و عکاسی تبلیغاتی

تفاوت این دو سبک

یکی از تفاوت های عمده بین یک عکس تجاری و یک عکس تبلیغاتی قصد است. هدف عکاسی تجاری این است که جوهر یک محصول را به بهترین گونه ی ممکن ضبط کند در مقابل، هدف از عکاسی تبلیغاتی این است که بیننده را ترغیب با متقاعد کند که آن محصول را در خانه خود بخواهد.

تفاوت دیگر این است که عکاسی تجاری اغلب در فریم آن ثابت تر است به گونه ای که هیچ چیزی چشم بیننده را از محصول دور نمی کند. در نتیجه، نور پردازی، یک ظاهر طراحی شده و پس زمینه به طور کلی کمی خنثی است. با این حال، در عکاسی تبلیغاتی، فریم بندی اغلب جسورانه تر، مبتکرانه و سبک تر است زیرا فقط بینندگان این محصول را نمی بینند، بلکه در مورد ایجاد احساسات خاص هستند.

کنتراست چیست و چطور کنتراست ایجاد کنیم؟
این مقاله را بخوانید

به همین خاطر در هر یک از این ژانر های عکاسی نیز تکنیک ها متفاوت هستند. به عنوان مثال، یک عکاس تجاری نمی خواهد از بسته های سبک خیره کننده در یک عکس استفاده کند زیرا این محصول را غرق می کند این مورد برای عکاسان تبلیغاتی، که آزادی خلاقیت بیشتری دارند تعبیر نمی کنند که چگونه محصولات، خدمات، سبک های زندگی و ایده ها می توانند به صورت عکاسی ارائه شوند. رنگهای پررنگ، روشنایی چند وجهی و تضادهای تند بین سایه و نور، همه ابزارهای موجود در زرادخانه وسیع عکاس تبلیغاتی است.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی