عکاسی در فصل تابستون

عکاسی در فصل تابستون

 عکاسی در فصل تابستون

بعضی از افراد فصل تابستان را فصل موردعلاقه‌ی عکاسان می‌دانند چراکه عکاسی در این فصل با تنوع زیادی صورت می‌گیرد و آب‌وهوا نیز مناسب این کار می‌باشد.درست است که روزهای طولانی تابستان بیش از هر زمان دیگری از سال نور را تأمین می کند ، اما کیفیت نور همیشه برای عکاسی در فصل تابستون از مناظر ایده آل نیست. در طول تابستان شرایط جوی باعث می شود منظره فاقد کنتراست باشد. با نمایندگی نیکون در این مقاله همراه باشید.

انتخاب لوکیشن مناسب

اولین نکته ای که برای عکس برداری باید در نظر بگیریم انتخاب لوکیشن و موقعیت مناسب برای عکاسی است.هر مکانی در فصول مختلف مناظر منحصر به فردی را به نمایش می گذارد و شما می توانید از این مناظر زیبا عکس برداری کنید. باید توجه کنید که موقعیتی را که برای عکس برداری انتخاب می کنید دارای جذابیت کافی برای عکس برداری باشد. برای این کار می توان پیش از رفتن به مکان مورد نظر با یک جستجوی ساده در اینترنت به اطلاعات مناسبی در این مورد دست پیدا کرد.

 عکاسی در فصل تابستوننور خورشید را شکار کنید

تابستان با آفتاب تند و تیزش یاداوری می‌شود، این آفتاب کمی اذیت کننده است اما با استفاده از همین نور خورشید اذیت کننده، می‌توان تصاویر شگفت‌‌انگیزی را ثبت کرد. دوربین نیکون D3300  خود را بردارید، در لابه‌لای شاخه‌ها و تنه درختان، ساختمان‌ها، از میان پنجره‌ها و حتی درزهای کوچک به دنبال نور آفتاب باشید، از سوژه‌های ساده به راحتی گذر نکنید و رادار سوژه‌یابی خود را به کار بیندازید.

عکاسی کاندید یا ناگهانی
این مقاله را بخوانید

زمانی که نور آفتاب را پیدا کردید، با صبر و حوصله مانند یک شکارچی واقعی کنتراست و نور محیط را در دوربین خود بالانس کنید و در نتیجه تصویر را به دام بیندازید.

استفاده از فیلترهای مناسب

فیلترها عوامل و ابزارهای بسیار مهم برای عکاس ها محسوب می شوند که می توانند در فرایند عکس برداری بسیار موثر باشند. یکی از این فیلترها فیلتر پلاریزه است که عمق بیشتری به عکس می دهد و موجب می شود تا عکس هایتان از نظر رنگ غنی و قوی تر شود.
مثلا اگر با استفاده از این فیلتر از ابرهای آسمان عکس برداری کنید ابرها به صورت برجسته تر نمایش داده خواهند شد. یکی دیگر از فیلترهای مناسب برای فصل تابستان فیلتر GND است که می تواند در شرایطی که نور در یک منظره تفاوت دارد کارآمد باشد.

سایه نما

تابستان بهترین فصل برای گرفتن تصاویر Silhouettes یا سایه‌ نما است. عکس هایی که در آن محیط به واسطه نور خورشید روشن و سوژه در برابر دوربین، تاریک و مانند سایه خودنمایی می‌کند. برای ثبت این سبک تصاویر سوژه باید راه نور را سد کند تا مانند کسوف، سایه‌ای از سوژه بر بدنه محیط به نمایش دربیاید. برای این گونه تصاویر، این قابلیت را دارید که کنتراست را کمی افزایش دهید، البته نه در حدی که پس‌زمینه تصویر از حالت درخشان خود خارج شود.

غروب آفتاب‌ها

طلوع آفتاب در تابستان زیاد قابل مشاهده نیست و نمی‌توان از آن عکس‌های زیبایی گرفت، ولی به جای آن غروب آفتاب‌های بی‌نظیری دارد که باعث خلق آثار منحصربه‌فردی می‌شود. در این فصل غروب آفتاب نسبت به دیگر فصول طولانی‌تر است بنابراین به شما فرصت بیشتری برای عکاسی می‌دهد. یکی از تصاویری که می‌توانید در تابستان بگیرید مزارعه گندم است. البته در پشت شیء قرار بگیرید به گونه ای که مقداری از خورشید را مسدود کنید. سپس روی روشن‌ ترین قسمت تصویر تمرکز کرده و عکس خود را بگیرید.

وینیت چیست؟
این مقاله را بخوانید

 عکاسی در فصل تابستوننور ابتدای صبح

خورشید تابستان آنقدر مهربان است که از نوازش لطیف صبح و تابش قوی ظهر تا قرمزی هنگام غروبش می‌شود شاهکار خلق کرد. تصاویر درون اتاق، با لوازم شخصی در محیط و نور ملایمی که از پنجره به صورت سوژه می‌تابد، یک سادگی دلگرم کننده‌ای دارد. این تصاویر در سال‌های اخیر به شدت محبوب شده‌اند و به‌خصوص سلفی‌های بسیاری را با این حالت در شبکه‌های اجتماعی دیده‌ایم.

اگر می‌خواهید یکی از این تصاویر داشته باشید، باید صبح، پیش از آن که نور آفتاب قدرت بگیرد بیدار شده و خود را آماده گرفتن عکس کنید، وجود شیشه‌های رنگی در پنجره یا سایه ملایم چارچوب پنجره بر روی دیوار یا صورت شما می‌توانید تصویر را جذاب‌تر کند.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی