عوامل مهم در عکاسی

عوامل مهم در عکاسی

عوامل مهم در عکاسی

همه عکاسان تمایل دارند تا عکس های فوق العاده با کیفیتی را به ثبت برسانند اما بدون آگاهی از عوامل تاثیر گذار بر کیفیت عکس ها دستیابی به نهایت کیفیت امکان پذیر نخواهد بود . در این مطلب به بررسی عوامل مهم در عکاسی و بر کیفیت عکس و کار عکاسی می پردازیم. پس با نمایندگی نیکون همراه باشید.

بادی دوربین

از عوامل  با اهمیت در دنیای عکاسی ، بادی دوربین میباشد. همانطور که  کیفیت عکس ها و بینظیر بودن تصاویر در جهان عکاسی رابطه  مستقیم و با اهمیتی با میزان بودجه شما دارد. چون که مدل های پیشین نیز در حالت پرچم دار بودن هم، نمی‌تواند به میزان خوبی در جهان امروز نقش خوبی ایفا کند؛ مدل های امروزی هر لحظه در حال به‌روزرسانی میباشند. با اینکه، کیفیت تصاویر را نباید با قشنگ بودن آن اشتباه بگیریم و عکس‌های نا میزان را بدون دلیل به پای پرچم دار نبودن امکانات بگذاریم. با این حال پیشنهاد میکنیم بادی دوربین را با توجه ‌به هزینه ی که تصمیم دارید بکنید و نیاز شما در مورد کیفیت و ویژگی های آن خریداری بکنید و با یکسان سازی آن با لنزی با کیفیت، از عکسبرداری نهایت لذت را ببرید.

عوامل مهم در عکاسیپردازش تصاویر

یکی دیگر ازعامل با اهمیت  از عوامل مهم در دنیای عکاسی مسلط بودن بر روش های ویرایش و پردازش تصاویر میباشد.عکاس حرفه‌ای باید بر روش های روتوش تصاویر و درست کردن تاریکی ها، روشنی ‌ها، رنگ ‌ها و مواردی از این قبیل، تسلط کافی داشته باشد.

برای اینکه دوربین‌ها توانایی آن را ندارند تا همه آنچیزی که باید را در تصاویر بگنجانند. با اینکه در ویرایش تصویر، بایدبه این نکات توجه ویژهی داشته باشید که ویرایش تصاویر باید بر اساس ساختار درست و استانداردهای جهانی ویرایش تصاویر  انجام شود برای اینکه ویرایش غلط نیز به ارزش کادر مناسب و ابزار عکسبرداری پیشرفته زیان بزرگی خواهد زد و کیفیت کار را پایین می آورد.

مقدار های مختلف ایزو در دوربین
این مقاله را بخوانید

ترکیبی موزون از نور رسانی و وضوح

توانایی ایجاد ترکیبی موزون از نور رسانی و وضوح بالا است. پر اهمیت ترین ابزار برای داشتن کادری با ترکیب ‌بندی خوب، داشتن ترکیبی موزونی از تنظیمات نوردهی و وضوح صحیح و عمق‌ میدان به مقدار نیاز و نداشتن لرزش دست و یا دوربین است. برای داشن این قابلیت و یادگیری این تکنیک باید، آگاهی و تجربه‌ی بسیار زیادی داشته باشید. پس با دقت و صبوری تحقیق کرده و تجارت خود در زمینه عکسبرداری را به کار بگیرید تا موفق به ثبت برترین گردید.

نور

در ساده ترین تعریف، نور همان احساس است. احساس عکس تا حد زیادی بستگی به شرایط نورپزداری دارد: نور شدید، نور ملایم، نور گرم، نور سرد و هر چیزی میان آن. هر کدام از این انواع پیام عاطفی متفاوتی را منتقل می کنند و هویت عکس نهایی را تغییر می دهند.
با وجود اینکه روش های دیگری نیز برای انتقال عواطف در عکس وجود دارد، نور قدرتمندترین آنهاست.اگر هیچوقت چنین نوری ندارید، بیرون بروید و عکس بگیرید.گاهی خود را در شرایطی می بینید که گرفتن عکس های بسیار عالی برایتان ساده می شود و دلیلش هم نور عالی در آن وضعیت است. نور زیبا در چه شرایطی ایجاد می شود؟ شرایط متعددی برای اینکه نور تاثیر زیبایی داشته باشد وجود دارد.

عوامل مهم در عکاسی

مقایسه ترکیبی از قرار گرفتن در معرض و نظارت

چهار مورد از پنج عامل مهم در دنیای عکاسی، توانایی ایجاد ترکیبی متعادل از نور و فوکوس است. مهمترین ابزار برای ضبط یک فریم با ترکیب بندی مناسب ترکیبی متعادل از تنظیمات نوردهی و فوکوس صحیح، عمق میدان مناسب و بدون لرزش دوربین است. برای به دست آوردن این توانایی، کار، دانش و تجربه زیادی لازم است. پس با حوصله تحقیق کنید و کسب و کار عکاسی را تمرین کنید تا بهترین ها را بدست آورید.

بهترین آنها چیست؟

با وجود اینکه بعضی شرایط نوری بسیار خاص و جذاب وجود دارد، حقیقت این است که هر نوعی از نور می تواند ایده آل باشد.به همین دلیل است که نور خوب دلالت خاصی در دنیای واقعی ندارد.بلکه نور خوب نوری است که عکس را طوری می سازد که شما می خواهید.در بعضی موارد مانند جنگل های استوایی پس از طوفان، روز ابری بهتر از غروب رمانتیک آفتاب است.

شراره نوری در عکاسی
این مقاله را بخوانید

بعضی از بهترین عکس ها در شرایطی گرفته شده اند که نور زیاد خاص هم نبوده اما واقعا عالی شده و دلیلش هم صحنه ای بوده که از آن عکس گرفته شده نه سایر عوامل.

با این حال چند نوع نور خاص وجود دارد که باید به دنبال آنها باشید زیرا تاثیر شگرفی بر روی بعضی سوژه ها دارند.بیشتر از همه در عکاسی فضای باز به دنبال ساعت طلایی باشید، هنگام طلوع و غروب خورشید، زمانی که آسمان پر از نورهای زیبا است و جو از نورهای ملایم پرشده است. همچنین آب و هوای مه آلود نیز عکس های فوق العاده ای می سازد مانند این است که در نوری سرد و ملایم جهان را می بینید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی