تکنیک کادر در کادر در ترکیب بندی

تکنیک کادر در کادر در ترکیب بندی

تکنیک کادر در کادر در ترکیب بندی

تکنیک کادر در کادر در ترکیب بندی در عکاسی چیست؟ قاب بندی یا کادربندی (Framing) یک تکنیک ترکیب بندی (کمپوزیسیون) در عکاسی است.این جدا و یا تنها موضوع با استفاده از یک قاب طبیعی یا مصنوعی یا  در داخل صحنه سوژه را ایزوله یا تنها می کند.برای اطلاعات بیشتر نمایندگی نیکون را همراهی کنید.

برای مثال شما می توانید از یک تونل یا یک پنجره یا شاخه درخت برای ایجاد یک قاب دوم در داخل تصویر خود استفاده کنید و چشم بیننده را هدایت کنید و تاکید بیشتری بر موضوع داشته باشید. بنابراین به این روش کادر در کادر یا قاب در قاب نیز نامیده می شود.

هرگونه عمل عکس گرفتن، در واقع یک عمل کادربندی است. ما یک صحنه را با دوربین خود کادربندی کرده و آن را با یک عکس ثبت می کنیم. دوربین و لنز میدان دید را تعیین می کنند، و ما از طریق نشانه گیری، زوم کردن، و تعیین موقعیت، تصمیم می گیریم که چه چیزی را در میدان دید قرار دهیم یا از آن حذف کنیم.

تکنیک کادر در کادر در ترکیب بندیکادر در کادر یا قاب در قاب

کلمه «کادربندی» در عکاسی چند جا ظاهر می شود، از عمل کادربندی یک تصویر در منظره یاب دوربین گرفته، تا عمل قرار دادن عکس چاپی مورد علاقه خود در یک قاب برای نمایش.

یک راه برای تاکید بر سوژه از طریق ترکیب بندی این است که سوژه را در نوعی جعبه یا قاب داخل تصویر خود قرار دهید – طبیعی یا مصنوعی یا هر دو. جهان به ما فریم ها یا فریم های بی شماری می دهد که می توانیم از بینشان عکس بگیریم.

میکروفن Rode Wireless Go II
این مقاله را بخوانید

پیکربندی می تواند تمرکز بر روی موضوع را بهبود بخشد یا کاهش دهد. در مورد تکنیک فریم بندی و وارد کردن یک فریم دوم یا بیشتر در جعبه عکس توجه داشته باشید که همه سوژه ها به جعبه نیاز ندارند و همه سوژه ها سوژه را تقویت نمی کنند. به عنوان یک عکاس این بستگی به شما دارد که تصمیم بگیرید کجا و چگونه از فریم های اطراف خود استفاده کنید.

کادرهای طبیعی

طبیعت وحشی کادر های (قاب های) زیادی به ما ارائه می دهد. تپه ها، درختان، شاخه ها، برگ ها، سنگ ها، صخره ها، رودخانه ها، سواحل، و حتی خط افق می توانند به عنوان کادرهایی در داخل یک عکس عمل کنند. آیا شما در یک اتاق شلوغ هستید؟ می توانید از مردم برای کادربندی اشیاء یا افراد دیگر استفاده کنید. تقریبا از هر چیزی در طبیعت می توان به عنوان یک کادر در داخل عکس استفاده کرد.

به غیر از چیزهای فیزیکی، نور و سایه نیز می توانند به عنوان کادر عمل کنند. کنتراست و بافت می توانند به عنوان کادر عمل کنند. یک تصویر که در آن سوژه با عمق میدان کم ثبت می شود می تواند نوعی کادربندی باشد. این عمق میدان کم ممکن است کادر را از فوکوس خارج و مات کند، اما هنوز هم به عنوان یک کادر برای تصویر عمل می کند.

کادرهای مصنوعی

آگاهی شما از این کادر های مصنوعی ممکن است به محل زندگی شما بستگی داشته باشد. قاب ها یا کادر های مصنوعی در محیط های شهری می توانند فوق العاده زیاد باشند.

نکات عکاسی از کوهستان
این مقاله را بخوانید

ساختمان ها، خانه ها، نرده ها، پنجره ها، درها، انبارها، چراغ های خیابانی، علائم، پیاده روها، ترک (شکاف) پیاده روها، راهروها، گذرگاه های سرپوشیده، پل های هوایی، پل ها، تونل ها، اتومبیل ها، کامیون ها و غیره… اگر ساخته دست بشر باشند؛ می توانید از آن ها به عنوان یک کادر در داخل عکس استفاده کنید. معماری نه تنها ساختارهایی برای خوردن، خوابیدن، خرید کردن و زندگی کردن ارائه می دهد، بلکه فرصت های کادربندی بی شماری برای عکاسی نیز فراهم می کند.

تکنیک کادر در کادر در ترکیب بندیپیدا کردن نوردهی کامل

اگر یک نقطه روشن را در مرکز مشاهده کنید ، احتمالاً سعی می کنید آن را نشان دهید.بنابراین ، وقتی از فریم درون تکنیک قاب استفاده می کنید ، قاب می تواند در معرض کمبود نور قرار بگیرد. این می تواند کاربردهای خلاقانه ای داشته باشد مراقب باشید.تفاوت مشخصی بین مناطق با نوردهی بیش از حد و نور کم وجود دارد.با استفاده از تکنیک های پیچیده فتوشاپ می توانید این کار انجام دهید. بنابراین ، بدون دلهره دوربین خود را در حالت دستی قرار دهید و نوردهی مناسب خود را پیدا کنید

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی