تکنیک عکاسی خلاقانه انتزاعی

تکنیک عکاسی خلاقانه انتزاعی

تکنیک عکاسی خلاقانه انتزاعی

عکاسی انتزاعی همه چیز را به افکار شما می‌سپارد و کمک می‌کند روی بافت، فرم و رنگ تمرکز کنید. درنتیجه به جای اینکه تلاش کنید همه اجزای عکس واقعی به نظر برسند، بهتر است از رنگ‌ها، شکل‌ها و خطوط برجسته استفاده کنید. درنتیجه اجازه دهید به سراغ تکنیک عکاسی خلاقانه انتزاعی برویم. در نمایندگی نیکون تکنیک عکاسی انتزاعی را مشاهده می‌کنید که به شما کمک می‌کنند مهارت‌های جدیدی یاد بگیرید و از خلاقیت خودتان استفاده کنید.

بازتاب 

استفاده از بازتاب‌ها یکی از بهترین تکنیک های عکاسی انتزاعی است. در شرایطی که با دقت نگاه کنید، بازتاب‌ها را می‌توانید همه جا مشاهده کنید. همینطور که در حال راه رفتن هستید، به دنبال سطوح صاف هم بگردید. به این فکر کنید که چطور می‌توانید با استفاده از بازتاب منظره‌ای را به تصویر بکشید که در حالات دیگر نمی‌توانید.

در خیابان‌های خیس پس از باران به دنبال بازتاب‌های رنگی بگردید. با این بازتاب‌ها می‌توانید عکس‌های بسیار خوبی بگیرید که ویژگی‌های انتزاعی لازم را هم دارند. همچنین دریاچه‌ها و رودخانه‌های ساکن هم سطوح بازتابی فوق‌العاده‌ای هستند. زمانی که یک سطح، بافت یا شکل داشته باشد، ممکن است بازتاب‌هایی جذاب و غیرطبیعی روی آن شکل بگیرد.

تکنیک عکاسی خلاقانه انتزاعی خروج از فوکوس

خارج کردن لنز از فوکوس یک روش سریع برای ایجاد ظاهری انتزاعی به یک صحنه است. از حالت اولویت دیافراگم استفاده کنید تا بتوانید لنز خودتان را روی بازترین دیافراگم ممکن قرار دهید (اعداد کوچک مثل f/2.4 و f/4). این کار خیلی الزامی است زیرا باید عمق میدان خیلی محدودی داشته باشید. لنز خودتان را روی فوکوس دستی تنظیم کنید و سپس با استفاده از دوربین به اطراف خودتان نگاه کنید. حلقه‌ی فوکوس را تا جایی بچرخانید که همه چیز تار باشد. سعی کنید مقدار فوکوس را کم و زیاد کنید تا متوجه شوید که دقیقا چه مقدار تاری برای سوژه‌ی موردنظر شما کافی است.

سبک عکاسی معماری
این مقاله را بخوانید

شکل، الگو و بافت 

همانطور که مشغول فعالیت‌های روزانه‌ی خودتان هستید، به اشکال اطراف هم توجه کنید. منزل شما پر از شکل ها ، الگوها و بافت‌هایی است که می‌توانند برای عکاسی انتزاعی مورد استفاده قرار بگیرد. با دقت به اشیاء مختلفی که اطرافتان قرار دارند نگاه کنید و ببینید که آیا اشکال یا تم‌های تکرار شونده‌ای داخل اشیاء وجود دارد یا خیر؛

سپس از آن‌ها به سود خودتان استفاده کنید. می‌توانید از خطوط به شکل موثری استفاده کنید چون که انسان تمایل دارد خطوط داخل عکس را تعقیب کنید. به الگوهایی که موج‌ها پس از رسیدن به ساحل ایجاد می‌کنند نگاه کنید. داخل شهر هم می‌توانید به دنبال الگوهای شکل گرفته توسط ساختمان‌ها باشید و یا بافت گل‌های داخل پارک‌ها را به تصویر بکشید.

تکنیک عکاسی خلاقانه انتزاعیحرکت دادن دوربین

حرکت دادن دوربین به صورت بهم پیوسته (Panning) یکی از تکنیک های خوب عکاسی انتزاعی است که می‌توانید یاد بگیرید و با وجود اینکه تا حدودی نیازمند تمرین است اما شروع آن خیلی ساده است. شما می‌توانید با این تکنیک از افراد در حال دویدن، دوچرخه‌ها، ماشین‌ها و تقریبا هر چیز دیگری که در حال حرکت است عکس بگیرید.

پس از اینکه سوژه‌ی موردنظر را پیدا کردید، دوربین را روی حالت اولویت شاتر قرار دهید و شاتر را هم روی مقادیری بین ۱/۱۰ ثانیه تا ۱/۶۰ ثانیه تنظیم کنید. پس از اینکه سوژه نزدیک شد، روی آن فوکوس کنید و همراه با آن به شکلی حرکت کنید که مطمئن شوید با سوژه همگام هستید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی