تفاوت میکروفون بویا BY-M1 و BY-M1 Pro

تفاوت میکروفون بویا BY-M1 و BY-M1 Pro

تفاوت میکروفون بویا BY-M1 و BY-M1 Pro

میکروفن های یقه ای بویا محبوب ترین مدل های میکروفن برای تولید محتوا به شمار می روند. به سادگی در استفاده و نیز قیمت مناسب و ارزان باعث شده تا کاربران زیادی تمایل به استفاده از این نوع میکروفن داشته باشند. میکروفون BOYA M1 Pro مدل ارتقا یافته میکروفون M1 محبوب شرکت بویا است.برای تشخیص تفاوت میکروفون بویا BY-M1 و BY-M1 Pro در ادامه ی مقاله با نمایندگی نیکون همراه باشید.

هر سخنران، گوینده، بلاگر، استریمر یا بازیگری که از گوشی موبایل یا دوربین های حرفه ای و نیمه حرفه ای برای ضبط ویدئو و تولید محتوا استفاده می کند، امکان استفاده از میکروفون یقه ای BOYA BY-M1 Pro را دارد. این مدل به واسطه الگوی برداشت اومنی دایرکشنال به خوبی تمام صداهای اطراف خود را ثبت می کند. میکروفون بویا M1 Pro که یک میکروفون یقه ای ارزان قیمت است جهت سازگاری با دوربین های mirrorless، دوربین های DSLR، گوشی های موبایل و تبلت ها از کانکتور TRRS بهره می برد.

تفاوت میکروفون بویا BY-M1 و BY-M1 Pro

BY-M1 Pro

نکته دیگری که در واقع تفاوتِ اساسی بین دو میکروفون به حساب می‌آید، برخورداری BY-M1 Pro از یک دکمه جدید روی بدنه است. شما می‌توانید با فعال کردن سوییچ حذف صدای محیطی -۱۰dB، حساسیت میکروفون را کاهش دهید. این قابلیت به ویژه در محیط‌های شلوغ می‌تواند باعث ایزوله شدن ضبطِ صدا خواهد شد و صداهای محیطی را کاهش خواهد داد.

همچنین باید به امکانِ دیگری هم اشاره کرد که فقط در BY-M1 Pro فراهم است. همانطور که در تصویر قبل می‌بینید، یک درگاه ۳٫۵ میلی‌متری هم برای اتصال هدفون فراهم است که می‌توان به مانیتورنیگ صدای در حال ضبط پرداخت.

سبک شخصی در عکاسی
این مقاله را بخوانید

از نظر کیفی و مشخصاتِ صوتی فقط شاهد یک بهبود در سیگنال به نویز در ورژن پرو هستیم. شما با BY-M1 Pro می‌توانید سیگنال‌های بیش‌تری را در حد ۴ دسی‌بل بیش‌تر بازتولید کنید. در BY-M1 معادل ۷۴ دسی‌بل و در BY-M1 Pro سیگنال به نویز S/N معادل ۷۸ دسی‌بل است. تمام مشخصاتِ صوتی دیگر مشابه است.

اگر در محیط‌های پر جمعیت قرار است تولید محتوا را ادامه دهید، بهتر است به BY-M1 Pro نظر داشته باشید. شما از طریق دکمه -۱۰dB می‌توانید حساسیت را کاهش دهید و کیفیت صدای خودتان را در گوش مخاطب، بهبود ببخشید.

با استفاده از سوئیچ کاهنده By-M1 Pro، زمانی که این میکروفون در مقابل صدای بلند قرار داشته و به‌ نوعی فاصله‌ی نزدیکی با سوژه داشته باشد، صداهای ناخواسته را کاهش داده و کیفیت ضبط را در سطح بسیار خوبی نگه می‌دارد. این محصول از جک هدفون ۳٫۵ میلیمتری استفاده می‌کند و کاربر با استفاده از آن می‌توانید صدا را بعد از ضبط با گوشی هوشمند، گوش کنید. شرکت سازنده‌ی این میکروفون، به‌منظور اطمینان از ارائه تجربه مناسب به کاربر، کتابچه راهنمای کاملی را در نظر گرفته است که می‌توانید با خواندن آن به‌صورت حرفه‌ای از میکروفون استفاده کنید.

کاربردهای معمول BY M1 و پرو BY-M1

  • BY-M1 و BY-M1 Proضبط محتوای ویدیویی برای معرفی محصول و خدمات
  • تولید محتوای آنباکسینگ
  • تولید انواع محتوای آموزشی که نیاز به ضبط صدا از تمام جهات را دارید
  • جایگزین میکروفون هندزفری و گوشی برای مکالمات ویدیویی و صوتی با بهترین کیفیت صدا

سازگاری با انواع دستگاه‌ها

BY-M1 و BY-M1 Proمیکروفون‌های BY-M1 Pro و BY-M1 هر دو از اتصال TRRS با جک ۳٫۵ میلی‌متری مجهز هستند. در این صورت شما به هر دستگاه که این درگاه ۳٫۵ میلی‌متری را دارد می‌توانید متصل شوید و نیاز به تنظیمات اضافی نخواهد بود.

کاربرد و مزایای کیج دوربین
این مقاله را بخوانید

تفاوت میکروفون بویا BY-M1 و BY-M1 Proمیکروفون BY-M1

میکروفون BY-M1 یکی از پرفروش‌ ترین‌ها در میان میکروفون‌ها است. این را مدیون قیمت بسیار پایین در کنار کیفیتِ مطلوبش دارد. به همین خاطر بویا تصمیم گرفت یک محصول به روز از آن نیز به بازار عرضه کند و امکاناتی دیگر به آن افزود که نتیجه نظراتی بود که کاربران از BY-M1 داشتند. پی به این خاطر  BY-M1 Pro تولید شد که یک سوییچ حذف صدا -۱۰dB به همراه شنیدن صدای در حال ضبط از طریق جک هدفون را برای کاربر فراهم کند تا یک میکروفون تمام‌عیار یقه‌ای در این محدوده قیمت باشد.

محدوده فرکانسی این میکروفون بین ۶۵ هرتز تا ۱۸ کیلوهرتز است که برای تولیدِ محتوا یک انتخاب مناسب به حساب می‌آید. سیگنال به نویز ۷۴dB است و امپدانس هم ۱۰۰۰ اُهم. میکروفون بویا BY-M1 با انواع دوربین‌ها، گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها سازگاری دارد.توصیه می کنم این میکروفن را با دوربین نیکون D810 را امتحان کنید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی