بهترین لنزها برای عکاسی از نوزادان

بهترین لنزها برای عکاسی از نوزادان

بهترین لنزها برای عکاسی از نوزادان

بدون تریدید یکی از پرطرفدارترین و شیرین‌ترین شاخه‌های عکاسی، عکاسی از نوزاد تازه متولد شده است! در این مطلب  از نمایندگی نیکون راهنمایی و معرفی بهترین لنزها برای عکاسی از نوزادان در رابطه با عکاسی بهتر از نوزادان و کودکان زیر ۱ سال بیان می‌کنیم.

لنز مناسب عکاسی از نوزاد

بهترین لنز مورد استفاده در زمان عکاسی پرتره ، لنز ۵۰ یا ۸۵ میلی‌متری می‌‌باشد. کارکردن با دیافراگم‌های باز به شما این امکان را می‌دهند تا در محیط‌های تاریک به‌آسانی کار کنید و با فوکوس روی سوژه مورد نظر، پس زمینه تاری را رقم بزنید.

اگر با حالت دستی راحت نیستید، برای تعیین اولویت دیافراگم، دیافراگم گسترده‌ای از ( f 4 یا f 5.6 ) انتخاب کنید؛ سپس روی چهره سوژه خود فوکوس کنید و قسمتی از پس زمینه را نیز در قاب قرار دهید. در اینجا یک پس زمینه جالب یا رنگارنگ می‌تواند صحنه را پویاتر کند.

بهترین لنزها برای عکاسی از نوزادانلنز زوم

از یک لنز زوم برای تغییر ترکیب‌بندی عکس‌های خود بهره‌بگیرید؛ به‌عنوان مثال برای عکس‌های نزدیک از پاها، دست‌ها، بینی و…استفاده کنید و سپس مقداری دور شوید تا پرتره‌ها و یا عکس‌های تمام قد ثبت‌ کنید.

فلاش نه تنها باعث تخریب فضای آرام عکس می‌شود، بلکه می‌تواند بافت و رنگ تصویر را از بین ببرد. برای بهره‌گیری از نور بیشتر، کودک را نزدیک پنجره قرار دهید یا از پرده‌ای سفید برای پخش‌کردن نور به‌ویژه در روز استفاده کنید. به‌خاطر داشته باشید که برای عکاسی از چهره هم این تکنیک مناسب است.

مواردی مانند پوشک یا شیشه شیر را از صحنه حذف و پتو‌های نرم را برای ایجاد بافت با رنگ‌های متنوع جایگزین کنید. درنظر داشته باشید که وسایلی مانند یک عروسک می‌تواند جذابیت بسیاری را به فریم شما ببخشد و تصویرنهایی را دل‌نشین‌تر کند.

عکاسی کاندید یا ناگهانی
این مقاله را بخوانید

لنز EF 50mm f/1.2L

لنزEF 50mm f/1.2L یکی از بهترین انتخاب ها برای عکاسی پرتره است زیرا به خاطر دیافراگم f/1.2L قادر به عکاسی کاملا باز است. این یکی از سریع‌ ترین لنزهای فوکوس خودکار در کلاس خود است و کیفیت حرفه‌ای را از طریق قطر فیلتر گسترده ۷۲ میلی‌متری و توانایی مقاومت در برابر گرد و غبار و رطوبت به نمایش می‌گذارد. این لنز شامل یک عنصر لنز غیرکروی قالب‌گیری شده از شیشه با شکست بالا است که انحراف کروی را به حداقل می‌رساند تا بتوانید جزئیات دقیق‌تری را ثبت کنید و کیفیت تصویر برتر را حفظ کنید.

بهترین لنزها برای عکاسی از نوزادان

ویژگی های اصلی لنز:

  • پایه لنز: Canon EF
  • فرمت لنز: فول فریم
  • فاصله کانونی: ۵۰ میلی متر
  • حداکثر دیافراگم: f/1.2
  • دیافراگم فوق العاده بزرگ برای عمق میدان باریک
  • سریعترین لنز فوکوس خودکار در کلاس خود
  • پوشش و ساخت لنز بهینه شده
  • عملکرد بالا و مقاوم در برابر آب و هوا

اعوجاج لنز

آخرین چیزی که باید هنگام انتخاب لنز خود در نظر بگیرید، اعوجاج لنز است. اگر قرار است از سوژه خود از نزدیک عکاسی کنید، به خاطر داشته باشید که استفاده از یک لنز ۳۵ میلی‌متری می‌تواند واقعاً سوژه شما را مخدوش کند.

عکس‌های سیاه و سفید

عکس‌های سیاه و سفید نسبت به نمونه‌های رنگی خود می‌توانند عواطف بیشتری را منتقل کنند؛ پس این حالت را در هنگام عکسبرداری یا ویرایش عکس‌ها امتحان کنید.بعضی از دوربین‌ها این حالت را به‌عنوان گزینه‌ای در منو ارائه می‌دهند و شما می‌توانید در صورت نیاز از آن بهره بگیرید.پیشنهاد میکنم که به‌صورت رنگی عکاسی کنید یا در اخر گزینه سیاه و سفید را هنگام ویرایش انتخاب نمایید. همچنین برای تنظیم کنتراست و روشنایی سایه‌ها، نیم سایه‌ها و هایلایت‌ها، منحنی‌های تنظیم کننده‌ی میزان نور در فتوشاپ یا لایت روم را توصیه می‌کنیم.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی