نکات عکاسی تولد

نکات عکاسی تولد

نکات عکاسی تولد

برای ثبت عکس جشن تولد مخصوصا برای کودکان نکات مهمی وجود دارند که اکثر افراد از آن بی اطلاع هستند و به همین دلیل هر کاری می­ کنند عکس ­ها باب میل آنها نیست یا همه­ افراد راضی نیستند اما نگران نباشید، نمایندگی نیکون در این مطلب نکات عکاسی تولد را در اختیار شما گذاشته­ است تا بهترین عکس ­ها را بگیرید.

قبل از شروع جشن تولد ، تنظیمات داخلی و خارجی را تنظیم کنید

اغلب اوقات ، مهمانی ها مناطقی دارند که کم نور هستند و یا شرایط روشنایی متفاوتی دارند. به طور معمول ، این تفاوت بین فضای داخلی و خارج از خانه به پایان می رسد. برای تنظیم این اختلافات به سرعت ISO و سرعت شاتر خود توجه داشته باشید.

وقتی برای اولین بار وارد می شوید ، زمان بسیار خوبی برای فهمیدن تنظیمات رفتن به کل رویداد است. تنظیمات خود را برای محیط داخلی آزمایش کنید ، سپس به بیرون بروید و تنظیمات را برای بیرون از منزل امتحان کنید .

به این ترتیب ، هنگامی که داخل خانه و بیرون از خانه قدم می زنید ، باید تنظیمات را تغییر دهید ، به طور خودکار می دانید که برای تغییر به چه چیزی نیاز دارید.

فهمیدن این اطلاعات در اوایل ورود به این رویداد ، کار شما را با حرکت در محل آسانتر می کند. و این باعث می شود که شما فوق العاده حرفه ای به نظر برسید زیرا هیچ گونه حدس و آزمایشی و یا تست میانه طرفی وجود نخواهد داشت.

آموزش نکات در ژست های عکاسی
این مقاله را بخوانید
نکات عکاسی تولد

نکات عکاسی تولدشرکت در بازی ها 

اگر می توانید ، به بازی ها یا گروه ها پرش کنید و از درون عکس بگیرید. این یک دیدگاه کاملاً جدید را ارائه می دهد که می تواند شادی این رویداد را بهتر نشان دهد.

با لذت بردن از خود ، پیوند با مهمانان و لبخند زدن به دیگران ، لحظات سرگرم کننده را ایجاد می کنید که در غیر این صورت ممکن است اتفاق نیفتد. و برای تجارت عکاسی خود ارتباطاتی ایجاد می کنید که ممکن است منجر به فرصت های جدید شود.

استفاده از سه پایه

دوربین خود را در تمام طول جشن به سه پایه وصل کنید، اینکار به شما کمک می­کند تا با سرعت شاتر آهسته و بدون نیاز به فلاش عکسبرداری کنید. ضمنا این کار دوربین شما را کمتر در معرض توجه قرار می­ دهد. همچنین می­توانید دوربین خود را در حالت سایلنت یا سکوت قرار دهید تا خیالتان از این بابت راحت باشد که هنگام گرفتن عکس جشن تولد، دوربین شما حواس کسانی که در جشن حضور دارند را پرت نمی­ کند.

همیشه با دوربین آماده­ عکاسی باشید

در نهایت، مطمئن باشید که دوربین شما در هر زمانی آماده­ عکس گرفتن باشد. هیچ موقع نمی­دانید بهترین زمانی که حالت عالی روی چهره­ دختر بچه در روز تولد نقش بسته چه زمانی است یا بهترین زمان برای گرفتن عکس جشن تولد در حین حرکت کردن افراد چه زمانی است، پس دوربین خود را همیشه آماده نگه دارید.

کسی را فراموش نکنید

گرفتن عکس جشن تولد بخصوص برای بچ ه­ها حساسیت بسیار بیشتری دارد که بخشی از آن به روحیه­ لطیف آنها برمی­گردد و یکی از مواردی که برای آنها خیلی اهمیت دارد این است که در عکس ­ها حتما دوستان صمیمی آنها هم باشند پس این مورد را فراموش نکنید که حداقل یکی دوبار از همه عکس گرفته باشد؛ تکی و گروهی.

دلیل فوکوس نکردن دوربین عکاسی
این مقاله را بخوانید

نکات عکاسی تولددکوراسیون را فراموش نکنید

یکی از توصیه ­هایی که بیشتر عکاسان حرفه ­ای برای گرفتن عکس جشن تولد دارند، عکس گرفتن از دکوراسیون و تزئینات تولد است که قطعا به نشانه­ یادآوری و تجدید خاطر برای سالیان بعد حس نوستالژیک و بسیار زیبایی ایجاد خواهد کرد. البته لازم نیست عکس زیادی بگیرید و دو تا سه عکس کفایت می­کند.

خودتان را فراموش نکنید

متاسفانه, در برخی موارد اتفاق می افتد که پدر, و یا یکی از اعضای خانواده که در حال فیلمبرداری و یا گرفتن عکس, جشن تولد هستند, و به خصوص اگر اولین تجربه را انجام خواهد داد. این کار را به تنهایی انجام دهید و فرزندتان نیز عکسهایی برای یادگیری داشته باشد. بنابراین حتما این را در ذهن داشته باشید زیرا به شما کمک می کند خاطرات شیرین و فراموش نشدنی و عکس های جشن تولد بزرگ را ذخیره کنید.

حالت شب دوربین

هنگامی که شمع­ ها را روشن می­ کنید و بقیه ی چراغ ­ها را خاموش می­کنید، برای اینکه عکس جشن تولد کودک به بهترین فرم باشد، دوربین نیکون خود را در حالت شب قرار دهید، با اینکار دوربین به صورت اتوماتیک خود را در شرایط نور بسیار کم قرار داده و بیشترین استفاده را از نور محیط برای گرفتن عکس ­های باکیفیت خواهد برد.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی