نکات عکاسی از شفق قطبی

عکاسی از شفق قطبی

نکات عکاسی از شفق قطبی

تماشای شفق های قطبی از آن چیزهایی است که خیلی ها آرزویش را دارند و اگر شما هم از همین دسته باشید احتمالاً دیدن عکس های جدید از این پدیده ی حیرت انگیز طبیعی خوشحال تان خواهد کرد.اما در این مقاله از نمایندگی نیکون قرار است به اموزش و نکات عکاسی از شفق قطبی به کار می رود بپردازیم با ماهمراه باشید.

نورهای شمالی که با نام شفق شمالی نیز معرفی می‌شود در کل طول زمستان پدیدار می‌شوند. افراد زیادی از من سوال می‌پرسند که بهترین موقع برای دیدن شفق قطبی چه زمانی است؟ حقیقت این است که تا زمانی که می‌توانید آسمان شب را ببینید زمان عکاسی خیلی مهم نیست. اصولا فصل شفق‌های قطبی از اوایل مهر آغاز می‌شود و تا فروردین ادامه می‌یابد.

در ماه‌های دی و بهمن روزها خیلی کوتاه می‌شوند و فقط چند ساعت می‌توانید نور روز را ببینید، به همین خاطر شانس بیشتری برای عکاسی از شفق‌های قطبی دارید. ولی در پایان هیچکدام از این‌ها خیلی مهم نیستند من در ماه‌های مهر و آبان نیز شفق‌های قطبی خیلی زیبایی دیده‌ام. پیشنهاد میکنم در ماه آبان عکاسی کنیدد زیرا مدت زمان مناسبی از روز را در اختیار دارید و می‌توانید از رنگ‌های زیبای پائیزی در کنار شفق‌های قطبی چشم‌نواز لذت ببرید.

عکاسی از شفق قطبی

چطور از شفق قطبی عکاسی کنیم

به طور کلی جذاب ترین عکس های شفق قطبی که در ژورنال های عکاسی چاپ می شوند، دارای مناظری از درختان پوشیده از برف در کنار دریا یا دریاچه ای است که انعکاس آن بر روی آب افتاده است. همین طور قرار گرفتن عناصر مصنوع مانند کلبه چوبی، ایگلو یا موارد مشابه می تواند عکاسی از شفق قطبی را جذاب تر کند.

اپلیکیشن های دوربین نیکون
این مقاله را بخوانید

ولی ما فقط یک گوشی تلفن همراه در دست داریم. چطور چنین عکسی بگیریم؟

طبیعی است که روی صحبت من با کسانی است که دوربین های پیشرفته و به روزی در تلفن همراه خود دارند که می توانند عکاسی بهتری در شب انجام دهند.

برای راحتی کار بهتر است از یک اپ مناسب برای تنظیمات دوربین خود استفاده کنید. سپس این نکات را برای عکاسی از شفق قطبی در نظر بگیرید:

دوربین خود را از حالت فوکوس خودکار خارج کنید.

  1. Iso را به حداکثر رسانده و سرعت شاتر را بین ۱۰ تا ۲۰ ثانیه قرار دهید.
  2. دیافراگم را در بازترین حالت ممکن بگذارید.
  3. برخی از دوربین ها حالت “Stars” را دارند. بهتر است گوشی خود را در این حالت قرار دهید.
  4. داشتن سه پایه بسیار مفید است. ولی اگر نداشتید هم می توانید عکاسی کنید. ابتدا یک تکیه گاه پیدا کنید، نفس خود را حبس کنید و شاتر را فشار دهید. هرچه کمتر تکان بخورید، درختان و ساختمان ها شفاف تر خواهند بود.

نکته بسیار مهم:

از یاد نبرید که همه لوازم الکترونیکی در سرما خیلی زود شارژ خود را خالی می کنند. پس بهتر است تا از جیب های داخلی خود، گرمکن های شیمیایی و پاوربانک برای حفظ شارژ باتری دوربین های  خود استفاده کنید.

و در نتیجه سعی کنید تا می توانید به آسمان خیره شوید. برخی مواقع فکر میکنید که پیش بینی ها با شما شوخی کرده اند و خبری از شفق قطبی نیست. اما یک مرتبه و در عرض چند ثانیه با منظره ای خارق العاده شگفت زده خواهید شد. پس مانند هر شکار دیگری، برای عکاسی از شفق قطبی آماده باشید.

معرفی میکروفون برای تولید محتوا
این مقاله را بخوانید

عکاسی از شفق قطبینکته نهایی

زمانی که یک شفق قطبی می‌بینید و تنها از آن عکاسی می‌کنید، خیلی هیجان‌ زده نشوید. مثل همیشه پیش‌زمینه در عکاسی منظره مهم‌ ترین عنصر هستند. شفق قطبی باید تکمیل‌کننده  منظره باشد. در شرایطی که هاله‌های قوی ببینید قضیه فرق می‌کند. در این شرایط می‌توانید آسمان بیشتری در عکس خودتان بگنجانید ولی برای شفق‌های عادی پیش‌زمینه خیلی مهم است و با استفاده از پیش‌زمینه می‌توانید عکس خودتان را نسبت به دیگر عکس‌ها متفاوت کنید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی