لنز مناسب عکاسی غذا

لنز مناسب عکاسی غذا

معرفی لنز مناسب عکاسی غذا

ثبت تصاویر حرفه‌ای از مواد غذایی، نیازمند مهارت و شرایط خاصی است که با دانستن آن‌ها می‌توانید عکس‌های با کیفیتی ثبت کنید. یکی از تصمیمات مهم در هر سبک از عکاسی، انتخاب لنز مناسب عکاسی غذا است و هر ژانر عکاسی، نیازمند لنزی خاص می‌باشد.

با توجه به اهمیت و کاربردهای عکاسی مواد غذایی دلچسب که رویکرد ما انتخاب لنز مناسب عکاسی غذا برای عکسبرداری  حرفه ای  مواد غذایی شما توضیحات را دوست داشت و شما را با همه چیز برای انجام یک عکاسی اشنا میکنیم.پس با نمایندگی نیکون همراه باشید.

  •  لنز Sigma 150mm f/2.8 EX DG OS HSM APO Macro for Nikon

یکی دیگر از لنز هایی که در این سبک بسیار مورد استقبال واقع شده است لنز ماکرو ۱۵۰ میلیمتری برند سیگما با دیافراگم ثابت ۲٫۸ است که برای دوربین های عکاسی فول فریم برند نیکون ساخته شده است. در سیستم دیافراگم این مدل ۹ پره دیده می شود و بازه باز و بسته شدن آن ۲٫۸ تا F/22 است این ویژگی هم بوکه زیبایی به عکس خواهد داد و هم انعطاف عمق میدان را به عکاس می دهد. فاکتور دیگری که آن را برای این سبک مناسب می کند حداقل فاصله فوکوس ۳۸ سانتی متری آن است یعنی شما به خوبی می توانید به سوژه مد نظر نزدیک شوید و عکسی شفاف را ثبت کنید. سیستم فوکوس نیز از نوع داخلی بوده و موتور اولتراسونیک در آن به کار رفته است.

  • لنز Nikon AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8G ED VR II

همان گونه که از اسم این لنز معلوم است لنز زومی است که با فاصله کانونی ۷۰ تا ۲۰۰ میلی متری بدون تردید یکی از گزینه های محتمل هر عکاس حرفه ای است. چرا که علاوه بر عکس برداری از غذا ها برای اعداف مختلف در عکاسی از ورزش کاران و طبیعت نیز بسیار منحصر به فرد عمل می کند. این لنز بر روی دوربین های با مانت FX نصب می شود و دیافراگمش دارای ۹ تیغه است در جدا کردن سوژه از بکگراند توسط ایجاد بوکه ای خارق العاده بسیار بی نظیر عمل می کند.

  • لنز مناسب عکاسی غذالنز Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.4 G

موتور فوکس این نسخه از نوع اولترا سونیک داخلی است. فاصله کانونی ان از دید بسیاری از عکاسان با تجربه بهترین برای عکاسی در این سبک است. دیافراگم ان ۹ تیغه دارد و بر روی دوربین های فول فریم با سنسور APS-C  و مانت FX متصل می شود.

بهترین نرم افزار های فیلتر عکس در عکاسی پرتره
این مقاله را بخوانید

۵۰ میلیمتر پرایم

لنز ۵۰ میلیمتر پرایم بهترین لنز برای عکاسی از غذا است. در اصل به گفته خیلی از عکاس‌ها، نخستین لنزی که بعد از لنز کیت خودتان می‌گیرید باید همین لنز باشد. شما می‌توانید این لنز را بدون آداپتور برای انواع مانت‌ها تهیه کنید.

۵۰ میلیمتر برای پرتره خارق العاده است و به دلیل اینکه این لنز یک لنز فیکس است، خیلی سریع است. لنز ۵۰ میلیمتر به خاطر اینکه از لحاظ فیزیکی بهترین لنز احتمال دارد  معروف است و به همین خاطر در اکثر مواقع نتایج خیلی خوبی به شما تحویل می‌دهد. از همین روی این لنز برای عکاسی از غذا فوق‌العاده است.

۶۰ میلیمتر ماکرو

لنز مناسب عکاسی غذا

عکاسی از یک بشقاب غذا تنها قسمتی از عکاسی از غذا است اما عکاسی از جزئیات غذا چطور؟ بافت و رنگ و محتویات غذا از بخش‌های خیلی مهم در عکاسی از غذا هستند.اینجا یک لنز ماکرو می‌تواند کمک زیادی به شما کند. شما هنوز مزایای یک فاصله کانونی شبیه به ۵۰ میلیمتر را دارید اما با این مزیت که می‌توانید از فاصله نزدیک‌تری ببینید. یک لنز ماکرو به شما اجازه می‌دهد فوکوس را در فضای خیلی کوچک‌تری حرکت دهید. این کار باعث ایجاد حس عمق می‌شود و هنر به کار رفته در غذا را نمایان می‌سازد

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی