لایت باکس عکاسی

لایت باکس عکاسی

لایت باکس عکاسی

لایت باکس عکاسی انواع مختلف دارد که برای کارهای مختلف استفاده می شود ، از نصب تبلیغات به مشاهده عکس های رادیولوژیک است.نماینده نیکون می خواهد بیشتر در مورد این امروز توضیحاتی دهد.

عکاسی نزدیک از اشیائی با جزئیات زیاد، نیاز به نورپردازی مناسب دارد. لایت‌باکس عکاسی می‌تواند در این مورد یک ابزار کارآمد باشد. لایت‌باکس ،نوری ملایم و پس‌زمینه‌ای یکدست مهیا می‌کند که برای عکاسی از کالا ایده آل است. می‌توانید لایت‌باکس را به صورت آماده بخرید، ولی لایت‌ باکس‌های حرفه‌ای ممکن است قیمت بالایی داشته باشند.

خیمه عکاسی یا چادر عکاسی

پایتخت عکس در واقع یک استودیوی کوچک برای عکاسان پایه می باشد.این دستگاه همچنین به عنوان یک خیمه عکاسی و یا چادر عکاسی شناخته شده. شما می توانید از چادر های عکاسی یا همان خیمه عکاسی برای گرفتن عکس با پس زمینه سفید و محصولات حرفه ای استفاده کنید.

شکل مکعب چادر این است که از سه جنس الیاف نیمه شفاف تهیه شده و نور از سراسر ، آن می درخشید و نوری که به  داخل آن تابیده می شود، بسیار متعادل است . محصول مورد نظر به عکس داخل خیمه عکاسی و قرار داده شده در یک طرف خیمه باز است تا بتوان از محصول عکس گرفت شما می توانید کیت خیمه نور را تهیه کنید که معمولاً شامل یک چادر عکاسی با سایز دلخواه شما و چند شاخه نور عکاسی می شود که هم می توان ازنور ثابت استفاده کرد هم فلاش عکاسی که از اطراف به خیمه تابیده می شود .

معمولاً به سه پایه نیز برای ثابت نگه داشت فلاش عکاسی یا نور ثابت نیاز است. برای راحتی ، بهتر است یک سه پایه دوربین برای قرار دادن دوربین خود بر روی آن داشته باشید تا بتوانید آزادی عمل را برای طرح محصول خود داشته باشید.

معرفی دوربین نیکون D780
این مقاله را بخوانید

لایت باکس عکاسیمراحل ساخت لایت باکس عکاسی ارزان

  1. کارتن مناسبی را انتخاب کنید. اندازه‌ی کارتن باید متناسب با کالاهایی باشد که قصد دارید از آن‌ها عکاسی کنید. شاید هم لازم باشد چند لایت‌باکس عکاسی ارزان در اندازه‌های مختلف بسازید.
  2.  زیر کارتن را با چسب کارتن محکم کنید. از چسب کارتن برای ثابت کردن لبه‌های زیر کارتن استفاده کنید تا هنگام کار برای شما مزاحمت ایجاد نکنند.
  3.  کارتن باید به شکلی باشدکه یک سمت باز آن به طرف شما باشد.
  4.  بالای جعبه خطوطی به فاصله‌ی ۲٫۵ سانتی‌متر از لبه‌ها رسم کنید. یک خط‌کش استاندارد ۳۰ سانتی‌متری پهنای مناسبی برای این کار دارد.
  5. با استفاده از کاتر، کارتن را با دقت در راستای خطوط رسم شده ببرید.
  6.  لبه‌های جلویی کارتن را با کاتر ببرید.
  7. تکه‌هایی از پارچه‌ی کتانی سفید را به اندازه‌ای برش دهید که بتواند روی هر کدام از بخش‌های بریده‌شده‌ی کارتن را بپوشاند. سپس این پارچه‌ها را با نوار چسب به سطح بیرونی کارتن بچسبانید. کار را با چسباندن یک لایه پارچه شروع کنید.
  8.  بخش‌های اضافی کارتن یا پارچه را با استفاده از کاتر یا قیچی جدا کنید.
  9.  تکه‌ای مقوای سفید مات را متناسب با اندازه‌ی داخل لایت‌باکس ببرید.
  10.  مقوای سفید را با خم کردن آن به سمت بالای کارتن در داخل جعبه قرار دهید. مقوا را به آرامی خم کنید تا چروک نشود.
  11. تکه‌هایی از مقوای سیاه را به شکلی ببرید که بتوانند کناره‌های لایت‌باکس را به طور کامل بپوشانند.
  12.  نورها را اضافه کنید. برای تولید نور مناسب، می‌توانید لامپ‌های عکاسی، فلاش یا حتی چراغ‌های مطالعه را در برابر هر کدام از دو سمت یا بالای جعبه قرار دهید.
  13.  در نهایت عکس‌های شما باید تمیز و شفاف باشند.
  14.  لایت‌باکس عکاسی ارزان شما آماده است.
لایت باکس
این مقاله را بخوانید

لایت باکس عکاسی

برای خرید لایت باکس عکاسی باید چند مورد بسیار ساده را مد نظر داشت :

  • چادر عکاسی پلوز مدل PU5021 ابعاد ۲۳x24 سانتی متر

یکی دیگر از مدل های لایت باکس مدل PU5021  است که این چادر عکاسی پلوز ، از جنس پی وی سی درجه یک تولید شده است و کاملا محکم طراحی شده به صورتی که در زمان استفاده مانند دیگر محصولات مشابه کج نمی ایستد. مهم ترین خصوصیت باکس پلوز که آن را از نمونه های دیگر متمایز می سازد؛ نور بسیار قوی و خوبی است که از ترکیب دو نور ال ای دی سفید و زرد به وجود آمده و روشنایی بی نظیری را در داخل باکس ایجاد می نماید.

چراغ های LED در یک شاخه در بالای جعبه قرار می گیرند و توسط یک آداپتور برای قدرت آنها طراحی شده اند. در قسمت بالای جعبه نرم افزاری نیز یک بلندگو وجود دارد که بتواند از بالا عکس بگیرد. به همراه این محصول با شش تکه مقوا در رنگ عرضه سیاه, سفید, زرد, آبی, قرمز و سبز را می توان به توانایی عکس با رنگ پس زمینه به عنوان به خوبی به عنوان شما می توانید از وقفه رنگ های دیگر نیز برای خودتان استفاده کنید.

دارا بودن آداپتور برق که قدرت نوردهی محصول را چندین برابر می نماید، دارا بودن ۲۰ ال ای دی مهتابی و آفتابی در سقف سافت باکس با قدرت نور بالا و وزن سبک از ویژگی های برجسته این محصول نسبت به نمونه های مشابه می باشد. یکی دیگر از ویژگی های برجسته این محصول نسبت به نمونه های مشابه دارا بودن قدرت نوردهی بسیار بالاتر می باشد که امکان عکاسی با سرعت بالاتر برای دوربین و تلفن همراه را فراهم می کند و به تبع آن باعث جلوگیری از تاری و همچنین حذف اثر لرزش دست در تصاویر و در نتیجه وضوح بالایی می شود.و تقریبا یک لایت باکس ارزان بشمار میرود.

  • قیمت لایت باکس

  • سایز وانذازه لایت باکس

واینکه لایت باکس مورد نظر برای چه محصولی خریداری میشود .لایت باکس های عکاسی بنا به اندازه ی محصول از نظر سایز و نوع عکاسی متفاوت است .برای مثال باکس عکاسی جواهرات با باکس عکاسی لوازم با سایز بزرگتر از نظر سایز و قیمت لایت باکس ها با هم دیگر بسیار متفاوت میباشد.نوع عکاسی از محصولات هم در این میان بسیارحاۀز اهمیت میباشد.

لنز تله ۳۰۰-۱۲۰ میلیمتری F/2.8 نیکون
این مقاله را بخوانید

در اینجا چند نمونه از مدل های لایت باکس را به شما معرفی میکنیم.

  • لایت باکس LIE TU

 یکی از مدل های لایت باکس مدل لایت باکس LIE TUاست که در ابعاد ۶۰ در ۶۰ سانتی متر ساخته شده است می تواند باکس عکاسی مناسبی ،برای عکاسی از محصولات شما به شمار رود. این باکس عکاسی محصول یکی از بهترین و بادوام ترین لایت باکس هایی است که هیچ نیازی به استند یا پایه نگهدارنده ندارد. داخل کناره های این لایت باکس میله های آهنی وجود دارد که باعث می شود برای نصب یا راه اندازی آن نیازی به چهارچوب نباشد.

این خیمه‌ ی مکعبی از یک نوع پارچه‌ی خاص نایلونی ساخته ‌شده است که نور تابشی از منابع خارجی را با حالتی ملایم پخش می‌کند. همچنین سایه‌هایی نرم ایجاد کرده و از تابش‌های براق و خیره‌کننده جلوگیری می‌نماید ،همچنین برای استفاده به عنوان باکس عکاسی جواهرات نیز انتخاب مناسبی است.از آنجا که ممکن است برای سوژه‌ی خود به پس‌زمینه‌های متنوع نیاز داشته باشید، پارچه‌هایی در چهار رنگ سیاه، سفید، آبی و نارنجی همراه این محصول است.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی