نیکون سعی میکند که برای خرید یک سه پایه ی مناسب انچه مورد نیاز شما باشد را برای کاربران به اشتراک بگذارد. و در اخر مشتاقیم تا شما راحت تر و با اطلاعات بیشتری به خرید سر سه پایه ی دوربین نیکون دست بزنید.

برای خرید سر سه پایه ی دوربین نیکون قبل از اقدام به خرید آن به این ۵ مورد توجه کنید:

  1.  موضوع عکاسی مورد نظر شما.
  2.  وزن سه پایه
  3. دقت به نوع پایه‌ی سه‌ پایه‌ ها (معمولا دو صورت tubular و non_tubular ارائه می‌شوند. معمولاً پایه‌ های کربنی به‌صورت tubular با قفل‌ چرخشی و پایه‌ های آلومنیومی در شکل‌های مختلف و با قفل‌ تاشو تولید می‌شوند.)
  4.   هد سه پایه (معمولاً در سه پایه های ارزان قیمت هد سه پایه قابلیت تعویض ندارد.)
  5.  جنس بدنه

سر سه پایه ی دوربین نیکونسه پایه دوربین مناسب عکاسی

شما برای عکاسی و فیلمبرداری در طبیعت باید به چند نکته در انتخاب سه پایه توجه کنید.اولین ویژگی اینکه سه پایه ای را انتخاب کنید که وزن زیادی نداشته باشد و به گونه ای باشد که قابل حمل و جابه جایی ان راحت باشد و در زمانی که ان را جمع میکند حجمی نداشته باشد که بتوانید ان را بر دوشتان یا در وسایل خود قرار دهید. اگر سه پایه ی سنگینی را برای عکاسی در طبیعت ببرید به هنگام جابه جایی نیروی شما را میگیرد و خسته می شوید و دیگر انرژی برای عکاسی با کیفیت ندارید.

یکی از اصل های مهم در انتخاغب سه پایه جهت عکاسی در طبیعت به خصوص در کوهستان این است که شما سه پایه ای انتخاب کنید که سر پایه های ان قابل تعویض باشد. در مناطق کوهستان و جنگل و زمین های ناهموار سرپایه های معمولی برای عکاسی به هیچ عنوان مناسب نیستند  و شما باید از سر سه پایه هایی که توانایی تعویض دارند بهره بگیرید  تا در مکان های ضروری که مخصوص زمین های ناهموار است سر پلاستیکی سه پایه را جدا کرده و از سری فلزی نوک تیز ان را استفاده کنید.

و همین طور باید به این نیز توجه کنید که برای عکاسی در طبیعت باید سه پایه ی دوربینی که انتخاب کردید در برابر وزش باد مقاوم باشد و بتواند دو برابر وزن حداقل دوربین و لنزتان را تحمل کند. ارتفاع سه پایه ی شما در حالت باز شده نیز مهم است و باید درنظر بگیرید که بلندتر از قد خودتان باشد

پس برای عکاسی در طبیعت بهتر است از سه پایه های سطح بالا که از جچنس فیبر کربنی و با پایه های قابل تعویض استفاده کنید که خرید این سه پایه دوربین ها هزینه بیشتری را دارد. خرید سه پایه FSB4 ساچلر و یا Ace ساچلر به شما توصیه می شود.

سر سه پایه ی دوربین نیکونسه پایه دوربین مناسب فیلمبرداری:

بیشتر کاربران هنگام فیلم برداری دوربین را در دست خود میگیرند و در مکان هایی بسیار مناسب است برای بدست اوردن کیفیت بالاتر ما نیازمندیم به یک سه پایه دوربین که مناسب فیلم برداری است.به نکته توجه داشته باشید که در انتخاب  سه پایه دوربین مناسب فیلم برداری از سه پایه ای مقاوم بهره بگیرید و ارتفاع سه پایه در فیلم برداری همچون عکس برداری مهم نیست و کاربردی ندارد و شما میتوانید با یک سه پایه در سایز وارتفاع حدودی قد خودمان وسیله ای کاربردی و مناسب در اختیار داشته باشیم

انتخاب سه پایه ی دوربین با سر سه پایه های ثابت انتخابی مناسب است و هیچ الزامی برایمان نیست که قابلیت تعویض داشته باشند.ولی در تهیه ی سری سه پایه باید توجه کنید که اگر سه پایه ی دوربین با سری ثابت تهیه میشود از هد هیدرولیکی برخوردار باشد به دلیل اینکه سری های هیدرولیکی از قدرت و چرخش و انعطاف بسیار بالایی برخوردارند و برای فیلم برداران بسیار مناسب است و حرکت دوربین را بسیار راحت تر و نرم تر می کند.

در نتیجه برای خرید سه پایه های دوربین مناسب فیلم برداری سری هیدرولیکی را فراموش نکنیم پس شما میتوانید برای خرید آنلاین دوربین و استعلام قیمت آن به سایت معتبر پارس دوربین که از طرف نمایندگی نیکون مورد تایید میباشد استفاده کنید که خرید سه پایه مانفرتو مدل  MKCOMPACTACN و ساچلر Ace برای این بخش پیشنهاد می کند.