عکاسی از نوشیدنی

عکاسی از نوشیدنی

عکاسی از نوشیدنی

عکاسی از نوشیدنی, یکی از چیزهایی است که عکاسان تجاری و تبلیغات باید انجام دهید و بسیار مهم است که عکس شما بسیار حرفه ای, موثر و جذاب باشد تا بتواند که مشتری محصول موردنظر را جذب کند.

نوشیدنی ها بخشی از سوژه های مواد غذایی هستند که عکاسی از آنها به ظاهر ساده است. این موضوع زمانی صحیح است که بخواهید عکسهای معمولی و ساده بگیرید. اما تهیه عکسهای حرفه ای و جذاب از این سوژه ها آنقدرها هم ساده نیست.پس در ادامه ی مطالب با نمایندگی نیکون همراه باشید.

تجهیزات پیشنهادی

برای شروع عکاسی از نوشیدنی ها بهتر است دو فلاش استودیویی تهیه کنید. یکی از این فلاش ها را با یک “اسنوت” استفاده کنید. کلمه اسنوت را در داخل نقل قول قرار داده ایم زیرا می توان به جای خرید آن، خودتان یکی بسازید. فلاش استودیویی دوم را با یک سافت باکس به کار گیرید.

برای عکاسی از نوشیدنی ها بهتر است دو فلاش استودیویی تهیه کنید. استفاده از یکی از این فلاش ها  با یک “اسنوت”. کلمه اسنوت را در داخل نقل قول قرار داده زیرا ممکن است به جای خرید خود اسنوت یکی بسازیم. استفاده از فلاش استودیویی دوم را با یک سافت باکس به کار گیرید.

عکاسی از نوشیدنی

برای راه اندازی و شروع کار با این فلاش ها می توانید از یک مجموعه تریگر بی سیم ارزان قیمت استفاده کنید.

در عکاسی از غذا و نوشیدنی می توانید از لنزهای مختلفی مانند لنزهای ۸۵ میلی متری، ۵۰ میلی متری و ۲۴ میلی متری که گزینه های مناسبی هستند استفاده کنید . آخرین چیزی که در عکاسی از نوشیدنی نیاز دارید، چند لیوان و مقداری یخ است. عکس زیر نمای جانبی از تنظیمات این نوع عکاسی را نشان می دهد.

اپلیکیشن های دوربین نیکون
این مقاله را بخوانید

سه پایه دوربین

برای عکاسی از محصولاتی از این دست که نیاز به تنظیمات دقیق و ظریف زاویه های نور و قدرت فلاش دارند، لازم است شما در حین عکاسی خیلی حرکت کنید. بعضی اوقات بهتر است دوربین خود را بر روی سه پایه قرار داده و آن را تنظیم کنید، بنابراین نیازی نیست که مرتبا پشت دوربین بروید و هر بار تنظیمات فوکوس و ترکیب بندی عکس خود را مجددا انجام دهید.

اگر بخواهید در زاویه های کم عکاسی کنید، سر سه پایه خود را پشت و رو کنید تا در زیر سه پایه آویزان شود. این یک ویژگی مشترک بسیاری از سه پایه های دوربین است، حال بررسی کنید و ببینید که آیا سه پایه شما می تواند این کار را انجام دهد یا نه.

عکاسی از نوشیدنینور اصلی

برخلاف بسیاری از سبک های عکاسی، در عکاسی از نوشیدنی منبع اصلی نور در پشت سوژه خواهد بود. نوشیدنی ها معمولا شفاف هستند. برای اینکه بتوانید رنگ آنها را در عکس نشان دهید (و در بعضی موارد آنها فقط قابل رویت باشند) نور باید از مایع نوشیدنی عبور کرده و به سمت دوربین شما بیاید

نور پرکننده

برای گرفتن عکس زیر، عکاس خیلی خوش شانس بوده است که نواری بزرگ از کاشی سنگ مرمر سبز رنگ در آن جا بوده است. عکاس می خواسته این نوار کاشی نیز بخشی از عکس باشد، بنابراین هنگام نورپردازی باید به آن نور می خورده و روشن می شده است. اگر شما در عکس خود هر نوع اثاثیه یا به طور کلی هر چیزی داشته باشید که مایع نباشد، معمولا باید از جلو بیشتر به آنها نور بخورد.

نحوه کار اکتاباکس
این مقاله را بخوانید

برای تکرار و برگرداندن نوری نرم و پخش شده که به کاشی ها و نوارهای زرد رنگ دور آن می تابد، عکاس تصمیم گرفته است از یک سافت باکس استفاده کند. در عکس زیر می توانید تمامی تنظیمات نورپردازی انجام شده را ببینید. البته تصویر زیر، فقط چشم اندازی از بالای عکس نهایی است.

ایده پردازی در عکاسی

در این عکس ها باید از عینک یا عینک آفتابی شیک استفاده کنید تا عکس های خود را جذاب تر کنید.برای نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه، بهتر است محصول را در فنجان ریخته و در محیطی گرم با نور کم نمایش دهید.
این ایده ارتباط مستقیمی با سبک عکاسی دارد.
ابتدا باید سبک تصویر خود را مشخص کنید. عکاسی تبلیغاتی تزئینی، عکاسی تبلیغاتی خلاقانه یا عکاسی فتومونتاژ یا عکاسی سبک زندگی.
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی