ترفندهای عکاسی در نور خورشید

ترفندهای عکاسی در نور خورشید

ترفندهای عکاسی در نور خورشید

قرار گرفتن سوژه شما در قابل خورشید شاید کار را برای شما دشوار کند؛ اینکه شما بتوانید سوژه خود را در برابر نور با یک سری روش ها قرار بدهید تا نور عکس شما را خراب نکن، میتوند برای شما یک عکاسی هیجان برانگیز را به وجود بیاورد. با نمایندگی نیکون همراه باشید تا ترفندهای عکاسی در نور خورشید را باشما به اشتراک بگذارد.

دو نکته

به طور خلاصه  در زمان عکاسی در شرایط تابش مستقیم نور آفتاب دو نکته را باید مد نظر قرار داد و این نکات عبارتند از : به مسیر تابش نور خوب نگاه کنید : یک عکاس حرفه ای همیشه باید به این نکته توجه داشته باشد که نور چه مسیری را می پیماید و چه فعل و انفعالاتی را در محیط ایجاد می نماید . همیشه به این موقعیت به عنوان یک انتخاب نگاه کنید . نه اینکه چنین برآورد شود که شما به انجام کار در این شرایط مجبور بوده و انتخاب دیگری نداشته اید .

ترفندهای عکاسی در نور خورشید

ساعت های ابتدا یا پایانی روز را برای عکاسی انتخاب کنید : در هنگامی که نزدیک به طلوع یا غروب افتاب خورشید در زاویه ای پایین در سطح افق قرار دارد و زاویه تابش افتاب در این ساعت ها جزییات بیشتری را در عکس های شما نمایان خواهد ساخت .

استفاده از تابش مستقیم نور آفتاب در ساعت های میانی روز بیشتر برای عکاسی از چهره مدل های مرد مناسب می باشد زیرا به طور کلی صورت آقایان بیشتر قادر به تعامل با نورهای سخت می باشد و انتقال حس قدرت و مردانگی با استفاده از نورهای سخت و تند و تیز راحتتر به دست می آید .

بهترین دوربین عکاسی عروسی
این مقاله را بخوانید

نورسنجی نقطه ای

عکاسی از پرتره‌ هایی که پس‌زمینه‌ی روشن دارند هنگام عکاسی در نور ، یکی از قشنگ ترین فرصت‌ها برای یادگیری نورسنجی نقطه ای است.این نوع از نورسنجی، به دوربین این امکان را میدهد تا بر روی محدوده‌ای ویژه از عکس تمرکز کرده و با وجود نقاط تاریک در قاب، بهترین نوردهی را برای آن مشخص کند. اندازه‌ گیری نور مناسب در یک نقطه، می‌تواند بسیار کارآمد باشد؛ چرا که می‌تواند از کم نور شدن سوژه در عکاسی در نور مقابله کند.

استفاده از رفلکتو

قرار دادن نور در پشت سوژه و استفاده از یک رفلکتو این شیوه نورپردازی را سورئال یا تکنیک نورپردازی سینمایی می نامند . به طور عادی در فیلم های احساسی و عاشقانه می توان بهرگیری از این تکنیک را در صحنه های پر از احساس مشاهده نمود. در این شرایط نور دارای حالتی تخت بوده و حس تکامل و فانتزی را در صحنه به وجود می آورد و به همین خاطر است که بسیاری از افراد به این نوع ویژه از نورپردازی و نوردهی در صحنه علاقه نشان می دهند .

اغلب به طور ساده ؛ قرار دادن منبع تابش نور در پشت سر سوژه و استفاده از یک رفلکتور برای بازتاب دادن نور به صورت سوژه باعث به وجود آوردن همه ی این حالت ها می شود . این کار موجب به وجود آوردن یک حاله نرم از نور بر روی سر و صورت سوژه شده و بافت های نرم چهره را به خوبی نمایان می سازد .

ترفندهای عکاسی در نور خورشید

این تکنیک نورپردازی را سورئال یا تکنیک نورپردازی سینمایی می نامند . به طور معمول در فیلم های احساسی و عاشقانه می توان استفاده از این تکنیک را در صحنه های پر از احساس مشاهده نمود. در این شرایط نور دارای حالتی تخت بوده و حس تکامل و فانتزی را در صحنه به وجود می آورد و به همین دلیل است که بسیاری از افراد به این نوع خاص از نورپردازی و نوردهی در صحنه علاقه نشان می دهند .

آموزش عکاسی مستند
این مقاله را بخوانید

به طور ساده ؛ قرار دادن منبع تابش نور در پشت سر سوژه و استفاده از یک رفلکتور برای بازتاب دادن نور به صورت سوژه باعث به وجود آوردن تمامی این حالت ها می شود . این کار باعث به وجود آوردن یک حاله نرم از نور بر روی سر و صورت سوژه شده و بافت های نرم چهره را به خوبی نمایان می سازد .

حرارت رنگ

دمای رنگ از بسیار خنک تا بسیار گرم دسته‌بندی می‌شود. بیشتر دوربین‌ها دارای تنظیمات پیش فرض وایت بالانس مثل اتوماتیک، تنگستن، فلورسنت، نور روز، آفتابی، ابری و فلاش هستند.برای عکاسی با دوربین نیکون در نور خورشید توجه به حرارت افتاب بکنید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی