ایده‌های عکاسی منظره در قرنطینه

ایده‌های عکاسی منظره در قرنطینه

ایده‌های عکاسی منظره در قرنطینه

در این اوضاع ما به عنوان یک عکاس منظره، با قرنطینه‌ای رو به رو شده‌ایم که موجب جلوگیری از بیرون رفتن و عکاسی ما شده است، چه عکاسی منظره را به عنوان یک سرگرمی انجام بدهید چه به عنوان یک حرفه‌، از دست دادن این آزادی خلاق همه چیز را سخت می‌کند.c الهام گرفتن و استفاده از خلاقیت بسیار سخت است. چه دور از اجتماع بوده و چه آدمی منزوی و تنها باشید، خیره شدن به همان چهار دیوار خانه ‌تان می‌تواند برایتان الهام بخش باشد. خوشبختانه با کمی تفکر خلاقانه می‌توانید بدون رفتن به بیرون چند عکس سرگرم کننده بگیرید.

۱- از پاشیدن آب عکاسی کنید

برای عکاسی در این حالت نیاز است که یک استودیوی کوچک و کلاسیک برای خود درست کنید. این کار بسیار آسان است. نخست  به عنوان محل عکاسی از میز کار، میز آشپزخانه یا یک میز کنار دیوار استفاده کنید. یک بالش سفید را روی آن قرار دهید، اگر منبع نوری دارید هم روی آن تنظیم کنید، وگرنه می‌توانید از نور محیط یا نور طبیعی آفتاب از طریق پنجره استفاده کنید.

یک لیوان آب را روی بالش بگذارید و برای زیباتر شدن آن از یک برش میوه هم استفاده کنید. دوربین عکاسی خود را روی سه پایه قرار داده و همه چیز را تنظیم کنید. حالا می‌توانید مقداری آب به لیوان بریزید، منتها از ارتفاعی زیاد، یا اینکه یک تکه میوه‌ی دیگر را درون آن بیندازید. به همین سادگی !

۲- عکاسی از شمع

ممکن است انجام این نوع عکاسی در فضای روشن سخت باشد، پس برای آن در شروع نیاز است یک اتاق بدون نورگیر یا تاریک داشته باشید. شمع سطح درخشندگی زیادی در اطراف خود دارد، البته در فاصله‌ای کوتاه. پس سعی کنید از یک سوژه در نزدیکی آن استفاده کنید. فراموش نکنید که برای بهتر شدن کار نیاز است از حالت دستی دوربین عکاسی  و همچنین فرمت خام RAW استفاده کنید.

شناخت لنز های استاندارد
این مقاله را بخوانید

تلاش کنید تا به کمک وایت بالانس رنگ‌های تصویر را کمی گرم کنید. دیافراگم F/2.0 و ایزوی ۱۶۰۰ می‌تواند انتخاب خوبی برای تنظیمات دوربین تان باشد. شما می‌توانید از یک لنز با نورگیری بسیار خوب استفاده کنید، مثل ۵۰ میلی متری F/1.8. سرعت شاتر را هم می‌توانید روی ۱/۱۰۰ تنظیم کنید. بهتر است فوکوستان روی چشم سوژه باشد.

۳- روغن و آب را مخلوط کنید

عکاسی در خانه ، عکاسی از ترکیب آب و روغن است. لوازم مورد نیاز در این تکنیک شما به یک لنز ماکرو تهیه کنید یا لنزی که حداقل فاصله‌ی فوکوس خوبی داشته باشد. برای بهتر شدن عکس هایتان نیاز است زمان زیادی گذاشته و همه چیز را تنظیم کنید. و همین طور آزمون و خطای بسیاری خواهید داشت.

گام اول این است که یک ظرف شفاف را بردارید و درون آن مقداری آب بریزید. حالا روغن را به آن اضافه کرده و هم بزنید. هم زدن روغن باعث می‌شود حباب‌های بیشتر و کوچکتری داشته باشید. می‌توانید بگذارید چند دقیقه‌ای این ترکیب دست نخورده بماند تا دوباره حباب‌های بزرگ تشکیل شوند. سعی کنید روی حباب‌ها فوکوس کنید تا جزئیات زیادی داشته باشید.

۴- عکاسی از حیوانات خانگی

اگر شما یک حیوان خانگی، مثل یک سگ یا یک گربه یا هر حیوان دیگری دارید، باید از آن حداقل استفاده را ببرید و عکس های جذابی به ثبت برسانید. چرا که خود یکی از بهترین سوژه‌های عکاسی داخل خانه است.!سعی کنید به حیوان خانگی خود ژست‌های خاصی بدهید یا آن‌ها را در شرایط خاصی شکار کنید.

۵- عکاسی از اشیای روزمره ی زندگی تان

ایده‌های عکاسی منظره در قرنطینهیکی از بهترین ایده‌ها برای عکاسی در خانه، عکاسی از طبیعت بی جان است. برای نمونه لوازم آرایش خود، یا لوازم مرتبط با فناوری. می‌توانید آنها را به شیوه‌های مختلف کنار هم بچینید و عکس‌های خلاقانه ثبت کنید.

عکاسی در ارتفاع
این مقاله را بخوانید

به این نکته توجه داشته باشید که ارتباط میان المان‌ها، نورپردازی و پس زمینه مهمترین عوامل در این سبک هستند. می‌توانید با استفاده از آن، عکس‌های جذابی گرفته و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی