انواع عکسبرداری پرتره

انواع عکسبرداری پرتره

در عکاسی پرتره به شیوه‌ی کلاسیک موارد مختلفی وجود دارد که به عنوان یک عکاس حرفه‌ای، حتما باید آنها را کنترل کنید؛ برای مثال نورپردازی، میزان روشنایی، الگوی نورپردازی، نمای صورت، زاویه دید و فیگور سوژه.که تمام ان ها در انواع عکسبرداری پرتره استفاده می شود.

انواع عکسبرداری پرتره

پرتره‌های نزدیک

همان گونه که از نام عکس‌های کلوزآپ یا نزدیک مشخص است، از فاصله‌ی بسیار کم گرفته می‌شوند. این روش برای برجسته کردن بخش زیبای چهره‌ی فرد است. این مدل از انواع عکس پرتره نیز همانند برخی دیگر از مدل‌ها برای تبلیغات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برندهای لوازم آرایشی، از این سبک بسیار استفاده می‌کنند. آن‌ها قصد دارند تا با این کار، تأثیر بالای محصولات خود را نشان دهند. چون برای تبلیغات لنز و عینک نیز از عکاسی نزدیک استفاده می‌شود. شرکت‌های مختلف عینک‌سازی برای بهتر دیده شدن محصول خود چنین عکسی را از یک مدل که عینک آن‌ها را بر چشم دارد، تهیه می‌کنند.

پرتره‌های انتزاعی

این گونه پرتره‌ای ممکن است فراتر از یک عکس سورئال باشد. عکاسی چکیده نیز از دیگر انواع عکس پرتره است که نیاز به تخیلی قوی دارد. این عکس‌ها با استفاده از ذهن رویاپرداز یک فرد ساخته می‌شود. در چنین اثر هنری، ویرایشگرها نقش اصلی را دارند. چراکه برای خلق آن‌ها زمان زیادی صرف ویرایش می‌شود. هدف از چنین عکاسی،‌ خلق یک اثر هنری زیبا و نشان دادن ذهن یک فرد خلاق است. شما نیز می‌توانید چنین اثر هنری را توسط موبایل خود خل کنید. ویرایشگرهای عکس متعددی برای تلفن‌های هوشمند وجود دارند که توانایی های بسیاری برای این کار دارند. اغلب موارد بعضی از افراد از پرتره‌های سورئال و چکیده برای پروفایل‌های خود در صفحات مجازی استفاده می‌کنند.

آموزش عکاسی در شب
این مقاله را بخوانید

پرتره سبک زندگی

این شیوه از انواع عکس پرتره، نشاط و صمیمیت بیشتری دارد. در این شکل از عکاسی اغلب لحظه های شادی ثبت می‌شوند. لحظاتی که ممکن است بارها در طول روز ایجاد شوند. دقیقا بخاطر همین موضوع می باشد که به این نوع، سبک زندگی می‌گویند.

انواع عکسبرداری پرترهشما از لحظه هایی که در زندگی خود تجربه می‌کنید، تصاویری را به ثبت می رسانید و این می‌تواند بهترین شیوه برای حفظ خاطرات شما باشد. بچه‌ها سوژه‌های اصلی پرتره‌ی سبک زندگی هستند. ثبت زمانی که کودک با شور و شوق در حال بازی است، والدین از او عکس می‌گیرند. این عکس‌ها نسبت به دیگر انواع پرتره محبوب‌ تر و کاربردی ‌تر هستند. و حالا اگربه گالری گوشی خود یا آلبوم‌های قدیمی مراجعه کنید، می‌بینید که شما هم تعداد زیادی عکس پرتره‌ی سبک زندگی گرفته‌اید.

 پرتره مفهومی

هر یک انواع عکس پرتره هدف به خصوص خود را دنبال می‌کنند. بعضی برای ثبت خاطرات هستند. و بعضی دیگر برای تبلیغات به کار می‌روند. در مورد هدف پرتره‌های مفهومی، می‌توان گفت که برای نشان دادن یک مفهوم به کار می‌روند. این سبک نیز اغلب به دست عکاسان حرفه‌ای انجام می‌شود. عکسان در پرتره‌های مفهومی در تلاش اند تا موضوع مورد نظر خود را به مخاطبان خود نیز انتقال دهند. به عنوان مثال بعضی از عکاسان با استفاده از این سبک پرتره‌ مشکلات جامعه را بیان می‌کنند. این موضوع می‌تواند هر چیزی باشد؛ از آلودگی هوا گرفته تا تنهایی انسان امروز!

جمع‌بندی

با بررسی انواع عکس پرتره می‌توان به نتیجه ای رسید که پرتره، طیف گسترده ای از عکاسی را شامل می‌شود. بعضی از مدل‌‌های عکس پرتره را فقط عکاسان حرفه ای قابلیت گرفتن انها را دارند و بعضی دیگر را مردم عادی نیز با دوربین‌ها شخصی خود ثبت می‌کنند. انواع مختلف از این سبک عکاسی نشان دهنده ی‌ حقیقت است. اما شاخه‌ای دیگر کاملا غیر واقعی و نشأت گرفته از تخیل عکاس است. در هر روش عکاسی یک هنر است و ثبت کردن یک عکس خوب، نیازمند علاقه و تمرین بسیاری است.

عکاسی مونوکروم با نور کم
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی