انواع الگوهای قطبی میکروفون‌ها

انواع الگوهای قطبی میکروفون‌ها

انواع الگوهای قطبی میکروفون‌ها

گوش انسان دارای توانایی های خاص و می تواند بسیاری از کارها را انجام. به عنوان مثال ، ما می توانیم صداهای اطراف را بی سر و صدا بشنویم یا گوش های خود را تیز کنیم تا صدای خاصی را بشنویم. این قابلیت تا حدی در میکروفون ها نیز یافت می شود و آنها نیز می توانند عملکردی مشابه با این قابلیت گوش انسان داشته باشند.ادامه با نیکون همراه باشید تا به دانستن انواع الگوهای قطبی میکروفون‌ها را برسی کنیم.

بیایید تصور کنید شما در یک مهمانی که در آن موسیقی در حال پخش است و مردم در حال صحبت کردن. شما وارد فضا. گوش دادن به موسیقی پس زمینه در حالی که همه در حال صحبت کردن ، شما حتی می توانید نام خود را با شانس در یک مکالمه را بشنود ، و در همان زمان سلام به یک دوست باشید.کارهایی است که می تواند با یک جفت گوش انجام می شود بسیار شگفت انگیز است. اما ما یک پردازنده قدرتمند بین گوش ما به عبارت ساده تر ، میکروفن ، چرا که آنها یک مغز ندارد ، الگوی قطبی مختلف برای برداشت صدا دارند.

الگوی قطبی اومنی دیرکشنال (همه جهتی)

میکروفون با الگوی قطبی اومنی دیرکشنال محصولاتی هستند که تمام چیزی را که اطراف آن هاست می شنوند. آن ها بطور مساوی در همه ی جهات به صدا حساس هستند. این می تواند در مقایسه با گوش انسان شبیه به وقتی باشد که به کل صدای موجود در یک مهمانی بصورت یکجا گوش می دهیم. میکروفون های اومنی دیرکشنال گاهی اوقات برای ضبط ارکست استفاده می شوند. اما در استودیوهای خانگی نیز بسیار مفید هستند؛ برای مثال، وقتی یک گیتار اکوستیک، پرکاشن، وکال بکگراند، یا هر صدایی ضبط می کنید که با امبیانس محیط صدای بهتری دارند.

رینگ معکوس چیست؟
این مقاله را بخوانید

انواع الگوهای قطبی میکروفون‌ها

الگوی قطبی تمام جهتی (omnidirectional)

الگوی قطبی تمام جهتدار (چند جهته) در میروفنها.، الگوی این است که باعث می شود میکروفون از تمام جهات نسبت به صداهای حساسیت و منظور از شعاع ۳۶۰ درجه در اطراف صدا خود را دریافت کند.

الگوی قطبی کاردیوید (تک جهتی)

یک میکروفون با الگوی قطبی کاردیوید نمی شنود، گوش می دهد. به بیان فنی، یک میکروفون کاردیوید بیشترین حساسیت را به صدایی که از جلو می آید دارد. صداهای اطراف با شدت کمتری ضبط می شوند و صدای پشت به خوبی حذف می شود. این دقیقاً چیزی است که ما اکثر اوقات می خواهیم، به همین دلیل اکثر میکروفون های استودیو و صحنه الگوی کاردیوید دارند. میکروفون های کادیوید برای ضبط صدای خواننده و هر چیزی که باید صدایی خشک و نزدیک داشته باشد عالی هستند.

انواع الگوهای قطبی میکروفون‌ها

الگوی قطبی کاردیوئید (cardioid microphone polar)

اگر شما در حال ضبط صدا از یک خواننده ، cardioid الگوی قطبی استاندارد و مناسب برای شما است. الگوی cardioid قطبی نشان می دهد کمترین حساسیت به صدا که از پشت میکروفون می‌آید . این الگو ، به دلیل آن است که یک شکل خاص ، همچنین به عنوان یک الگوی قلب شناخته شده است.حساس ترین میکروفون در این ناحیه است.

الگوی قطبی به شکل ۸ (دو جهتی)

این یک نوع گوش دادن عجیب غریب است که انجام آن توسط انسان خیلی سخت می باشد. چنین حالت شنیداری شبیه این است که دو نفر دقیقا در دوطرف شما ایستاده باشند و به صحبت های آن ها گوش دهید و گوش های شما چیز دیگری از جهت های دیگر نشنود. یک میکروفون با الگوی قطبی فیگور ۸ یا دوجهتی به صدایی که از جلو و پشت می آید حساس است، اما صداهای کنار را تقریبا به طور کامل حذف می کند. این ممکن است در ابتدا در ظاهر برای شما کارایی نداشته باشد. اما کاربری های پیشرفته ی جالب و زیادی برای میکروفون های فیگور ۸ وجود دارد، مانند تکنیک های استریوی mid/side و Blumlein. فیگور ۸ الگوی طبیعی میکروفون های ریبون است، و اکثر کاندنسرهای مولتی پترن نیز دارای فیگور ۸ می باشند. به غیر از آن، میکروفون های فیگور ۸ زیاد نیستند. میکروفون های سیم پیچ متحرک فیگور ۸ زیادی وجود ندارند، و فقط تعداد کمی تولید کننده، میکروفون های کاندنسر دیافراگم کوچک فیگور ۸ حقیقی را ارائه می کنند. (حقیقی در اینجا به معنی آن است که کپسول فقط توسط یک دیافراگم الگوی فیگور ۸ را به دست می دهد).

اصطلاحات عکاسی
این مقاله را بخوانید

انواع الگوهای قطبی میکروفون‌ها

الگوی قطبی دو جهته (Bidirectional)

در الگوی قطبی دو طرفه، میکروفون نسبت به صداهای دو طرف خود یعنی از سمت جلو (زاویه صفر درجه) و عقب (۱۸۰درجه) حساس است. درست مثل تصویر پایین. بیشترین حساسیت میکروفون در این ناحیه است.

الگوهای دیگر

علاوه بر الگوهای اصلی که اومنی، کاردیوید، و فیگور ۸ می باشند، گونه های دیگری از الگوی کاردیوید نیز وجود دارند که به عنوان کاردیوید wide یا سوپر کاردیوید یا هایپر کاردیوید شناخته می شوند. کاردیوید واید ترکیبی از امنی و کاردیوید است، به عبارت دیگر کمتر از کاردیوید فوکوس به یک سمت دارد. کاردیوید واید برای ضبط گیتار اکوستیک و گروه های کوچک آواز عالی می باشد.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی