آشنایی با شغل عکاسی

آشنایی با شغل عکاسی

آشنایی با شغل عکاسی

این روزها چالش هایی برای ورود به شغل عکاسی، از همیشه کمتر شده است. اگر از علاقه‌ مندان به عکاسی هستید و این کار را به‌ عنوان یک سرگرمی دنبال می‌کنید، شاید به این فکر افتاده باشید که از آن کسب درآمد کنید.در ادامه قرار است به آشنایی با شغل عکاسی بپردازیم با نمایندگی نیکون همراه باشید.

عکاس باید کسی با اخلاق و دارای ذوق هنری بوده و به سادگی با دیگران ارتباط برقرار کند. او باید دید قوی داشته و با دقت زیاد جزئی ترین موارد را مشاهده کند.

برای عکاسی هم می توان به صورت تجربی و با گذراندن دوره های آموزشی آزاد کار کرد و هم می توان تحصیلات دانشگاهی کسب کرد. معمولا در کارهای حرفه ای و تخصصی، عکاسان دارای تحصیلات آکادمیک به کار گرفته می شوند. همچنین وجود تجربه در شغل عکاسی بسیار مهم است.

آشنایی با شغل عکاسیشغل عکاسی سختی های ویژه خودش را دارد. برخی برای گرفتن عکس باید مسافت های طولانی را طی کرده، مدت ها انتظار کشیده و همزمان تجهیزات سنگینی را حمل کند. او باید در شرایط مختلف آب و هوایی بد یا خوب، خطرناک یا ایمن و… کار کند. به عنوان مثال عکاسی که از حیوانات در طبیعت عکس برداری می کند، گاهی باید ساعت ها در کمین بوده و با قبول خطرات مختلف آن، منتظر صحنه های ناب موردنظر خود باشد تا بتواند عکس های حرفه ای خوبی بگیرد.

ساعت کاری عکاس بسیار متنوع است. عکاس اگر در استخدام جایی باشد، اغلب ساعات مشخصی را کار می کند. اما اگر به صورت آزاد و مستقل کار کند، ساعات کاری متنوع و نامنظمی دارد. البته در شغل عکاسی امکان کار به صورت پاره وقت نیز وجود دارد.

انتخاب تور عکاسی مناسب
این مقاله را بخوانید

محل کار اصلی عکاس معمولا در استودیو های عکاسی است. ولی بسته به نوع کار در محیط های مختلف خارج از استودیو نیز کار می کند. برخی از عکاسان مانند عکاسان تجاری، خبری یا صنعتی ممکن است گاهی برای تهیه عکس به سفرهای کاری بروند.

تحصیلات مورد نیاز شغل عکاسی

برای ورود به شغل عکاسی هم راه تجربی و هم کسب تحصیلات دانشگاهی پیش روی علاقه مندان وجود دارد. افرادی که به صورت حرفه ای و تخصصی فعالیت می کنند، نیاز به دانش و تخصص توامان در کار خود دارند که با تحصیل در رشته عکاسی می توانند آنها را کسب کنند. اگر کسی علاقه مند به تحصیلات دانشگاهی در حوزه عکاسی نباشد، می تواند با گذراندن دوره های آموزشی آزاد، توانایی و دانش اولیه لازم را کسب و کار خود را شروع کند.

آشنایی با شغل عکاسیویژگی های شخصیتی شغل عکاسی

در یک انتخاب شغل صحیح و درست، دلایل مختلفی از جمله ویژگی های شخصیتی، ارزش ها، علایق، مهارت ها، شرایط خانوادگی، شرایط جامعه و … برای هر کسی باید در نظر گرفته شوند. یکی از مهم ترین این عوامل ویژگی های شخصیتی می باشد.

معرفی درست شخصیت هر فرد فرآیندی پیچیده و محتاج به تخصص و زمان لازم است. البته هر فردی ویژگی های منحصربه فرد خود را دارد، حتی افرادی که به نوعی تیپ شخصیتی مشابه دارند، باز هم در برخی موارد با یکدیگر متفاوت هستند.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی