لنز‌ها برای عکاسی ورزشی

لنز‌ها برای عکاسی ورزشی

لنز‌ها برای عکاسی ورزشی

استفاده از لنز مناسب عکاسی ورزشی می‌تواند باعث نمادینه شدن یک عکس شود و بالعکس لنز نامناسب به اندازه ای احتمال دارد زیان اور باشد که حتی روزنامه‌های محلی هم راضی به چاپ آن نشوند. اگر شما به این نوع عکاسی هیجان انگیز علاقه دارید ما به شما کمک می‌کنیم قدم اول که انتخاب تجهیزات مناسب است را بردارید.پس برای اشنایی با لنز‌ها برای عکاسی ورزشی با نمایندگی نیکون همراه باشید.

لنز مناسب عکاسی ورزشی عمومی: ۷۰-۲۰۰ میلیمتر f/2.8

اگر چه ما چیزی به نام لنز عمومی کلی برای عکاسی ورزشی نداریم در اینجا منظور ما لنزی است که بیشتر مورد استفاده برای عکاسی ورزشی است . لنزهای تله فوتو باز دیافراگم برای اکثر پروژه های عکاسی استفاده می شود.اما باید توجه داشته باشید که ما این‌طور تصور می‌کنیم که شما می‌توانید به عنوان یک بیننده، تا حد زیادی به زمین بازی نزدیک شوید و زمین بازی هم اندازه نسبتاً کوچکی دارد. به عنوان مثال عکاسی از مسابقات فوتبال با زمینی به آن بزرگی یا مسابقات اتومبیل‌رانی که دور تا دور یک زمین خیلی بزرگ انجام می‌شود، با این لنز‌ها چندان ساده نیست.

اما این لنز‌ها برای عکاسی از ورزشکاران در اغلب ورزش‌های دیگر مانند بسکتبال، والیبال، تنیس، شنا و … که فاصله شما با ورزشکاران در حد معمول است، بسیار مناسب هستند.

لنز نیکون F2.8E FL ED SR VR

لنز‌ها برای عکاسی ورزشی

در قسمت جلویی، یک عنصر شیشه‌ای عظیم با پوشش فلورین داریم که به دفع رطوبت و چربی کمک می‌کند. جایگاه فیلتر نیز ۱۱۲ میلی متری است که در کمتر لنزی مشابه آن را دیده بودیم. البته بسیاری از کاربران از هود لنز استفاده می‌کنند، که تا حدودی نیاز به فیلترهای محافظ را کاهش می‌دهد.

انواع ژست عکاسی
این مقاله را بخوانید

AF-S Nikkor 120-300mm F2.8E ساختار اپتیکی پیچیده‌ای دارد و از ۲۵ عنصر در ۱۹ گروه تشکیل شده است. دیافراگم آن نیز ۹ تیغه است و بوکه‌هایی نرم و دایره‌ای شکل به شما هدیه می‌دهد. نیکون ادعا می‌کند این لنز در برابر شرایط بسیار بد آب و هوا، تا حد بسیار زیادی مقاوم است.

صفحه اتصال لنز به مانت دوربین در لنز Nikkor Z 24-200mm F4-6.3 می‌تواند تایید کند که این لنز در برابر گرد و غبار و آب کاملا مقاوم طراحی شده و برای ماجراجویان و عکاسان در شرایط پر خطر بسیار عالیست. هر فاصله کانونی که ممکن است شما بخواهید را این دوربین دارد.

این لنز همچنین با سیستم تثبیت کننده داخلی تصویر ساخته شده است، که  به طور همزمان با لرزشگیرهای داخلی خود دوربین در مدل‌های Z6 و Z7 کار می‌کند. اگر قصد دارید این لنز را با دوربین Z50 که تثبیت کننده داخلی ندارد استفاده کنید، هنوز هم می‌توانید تا ۵ استاپ کاهش لرزش را انتظار داشته باشید. وقتی از یک دوربین APS-C استفاده کنید و فاصله کانونی حداکثری در آن برابر ۳۰۰ میلی متر باشد، این مورد بسیار کاربردی خواهد بود.

 Nikon AF-S NIKKOR 500mm f/4E FL ED VR  این لنز هم برابر لنز نیکونی لنز تله فوتو بلند کانن است که به ویژه مانت F یا دوربین‌های فول‌فریم این شرکت تهیه شده و البته می‌تواند با ضریب بزرگنمایی ۱٫۵ برابر، روی دوربین‌های غیر فول‌فریم این شرکت، نمایی برابر با فاصله کانونی ۷۵۰ میلیمتر را نمایش دهد.

لنز‌ها برای عکاسی ورزشینمایندگی نیکون در این لنز سنگین وزن، از ۲ عدسی فلوریت و ۳ عدسی ED استفاده کرده است که عبارت ED در نام آن نیز نشان‌دهنده همین موضوع است. همچنین یک موتور فوکوس بسیار پرسرعت مافوق صوت هم در این لنز استفاده شده که در ترکیب با فوکوس ۳D در دوربین‌های نیکون، می‌تواند به خوبی روی سوژه‌های متحرک قفل کرده و فوکوس را دنبال کند و به عنوان یک لنز مناسب عکاسی ورزشی به دارندگان دوربین‌های نیکون کمک کند. ضمن اینکه یک رینگ بزرگ و بسیار روان هم روی این لنز قرار دارد که در هر زمان می‌توانید با آن فوکوس را به صورت دستی کنترل کنید.

معرفی بهترین الگوهای قطبی میکروفون ها
این مقاله را بخوانید

مثل اغلب لنز‌های تله فوتو، در این لنز هم از یک لرزشگیر ۴ استاپ استفاده شده تا لرزش‌های خفیف دست را خنثی کند. این لنز با حدود ۴۰ سانتی‌متر طول و وزن ۳٫۰۹ گرم یکی از لنز‌های سبک با این فاصله کانونی محسوب می‌شود.

لنز کانن F2.8L IS III USM

لنز‌ها برای عکاسی ورزشی

کانن نیز دیگر کمپانی فعال در زمینه تولید لنزهای تله برای دوربین‌های خود بود. لنز پرایم ۴۰۰ میلی‌متری کانن یکی از بهترین نمونه‌های پرایم موجود برای مانت EF است که مخصوص دوربین‌های فول فریم ۳۵ میلی‌متری طراحی شده.

  • این لنز نزدیک به ۳ کیلوگرم وزن داشته و به همین دلیل برای آن زبانه اتصال به سه پایه تعبیه شده است. ابعاد آن نیز در مقایسه با دیگر لنزهای پرایم کانن کمی بزرگتر است.
  • لنز ۴۰۰ میلی‌متری کانن از دیافراگم f/2.8 استفاده می‌کند که با توجه به تولید بوکه‌های نرم و جذاب، می‌توان گفت برای عکاسی پرتره هم مورد بسیار مناسبی است. حداکثر دیافراگم آن نیز f/32 است.
  • این لنز از ۱۷ المان ( المان‌های فلوئوریت و سوپر UD + سوپر اسپکترا + Air Sphere + پوشش فلوئورین ) در ۱۳ گروه تشکیل شده است. موتور فوکوس به کار رفته در آن از نوع اولتراسونیک داخلی بوده که کاملا بی صداست.
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی