عکاسی فاین آرت

عکاسی فاین آرت

عکاسی فاین آرت

عکاسی فاین آرت یا هنری چیست؟ چگونه می توانیم یک عکس فاین آرت با راحت ترین و ارزان ترین تجهیزات بگیریم؟ پاسخ هر دو سوال را در این مقاله از نمایندگی نیکون خواهید یافت. پس در ادامه با ما همراه باشید. این روز ها که بیشتر ما وقت خود را در خانه سپری می کنیم، خلق تصاویر فاین آرت از سوژه ها و اجسام روزمره و معمولی که به سادگی در خانه پیدا می شوند یک ایده عالی برای تمرین عکاسی، بهبود مهارت هایمان و البته سرگرمی است. ابتدا بیایید ببینیم که فاین آرت اصلا به چه معناست.

فاین آرت به چه معناست؟

عکاسی هنری ، یکی از آن اصطلاحاتی است که تعریف کردن آن سخت است. اصطلاح «فاین آرت» اغلب به دو روش به کار برده می شود، در نتیجه مهم است که این دو را با هم اشتباه نگیرید.

مورد استفاده اول در زمینه موزه ها و گالری ها است. فاین آرت در رسوم و سنن آکادمیک اروپایی معمولا برای بیان اثری که در درجه اول برای زیبایی ایجاد شده است و کاربرد دیگری ندارد، مورد استفاده قرار می گیرد. این برعکس «هنر کاربردی» است که اشیاء روزمره (مانند سرامیک ها) را توصیف می کند، که تزئین شده اند تا از نظر زیبایی شناسی جذاب تر شوند.

عکاسی فاین آرت

اگرچه وقتی که مردم در مورد عکاسی فاین آرت (Fine art photography) گفت و گو می کنند، معمولا به جای یک روش تولید، در مورد یک سبک عکاسی حرف می زنند. عکسی که به گونه ای طراحی می شود تا بیننده در درجه اول به جای سوژه یا موضوع آن، از زیبایی اش لذت ببرد.

استفاده از تعادل و عدم تعادل در عکاسی
این مقاله را بخوانید

برخی اوقات سبک های نورپردازی و پس پردازشی وجود دارند که شاید به اصطلاح «عکاسی فاین آرت» مرتبط باشند، ولی حتی در دنیای هنر هم مُد ها و گرایش ها (Trends) می آیند و می روند!

عکاسی (Flat lay)

عکس های کاملا مسطح و از بالا (Flat lay) در حال حاضر محبوبیت زیادی به دست آورده اند. اگر شما در اینستاگرام یا پینترست بگردید، حتما تعداد زیادی از آنها را پیدا خواهید کرد. اگرچه بسیاری از تصاویر مسطح جهت تبلیغات و برای فروش محصولات استفاده می شوند، اما جا دارد عکاسان خلاقی که می خواهند عکاسی فاین آرت انجام دهند نیز از سبک تصویر مسطح بهره ببرند.

تکنیک های عکاسی

در زمان عکاسی از اجسام از نزدیک، نورپردازی همه چیز است. حوالی بعد از ظهر، بهترین نور برای عکاسی تصاویر فاین آرتی که واقعا طبیعی به نظر می رسند، وجود دارد. شما می توانید با استفاده از هر پنجره بزرگی در یک روز روشن ابری تصاویر مشابه ایجاد کنید.

ابتدا یک پس زمینه بر روی میز عکاسی خود قرار دهید – من یک پوشش نقاشی شده با طرح چوب مصنوعی را انتخاب کردم – و سپس دوربین خود را بر روی سه پایه قرار داده و مستقیما رو به پایین به سمت میز تنظیم کنید.

عکاسی فاین آرت

اگر سه پایه ای ندارید که بتوانید ستون مرکزی اش را بچرخانید و آن را به صورت افقی کج کنید، باید یک بازوی جانبی بخرید تا بتوانید عکس های تخت یا کاملا مسطح بگیرید. بالا بردن دوربین به طور مستقیم در بالای سوژه بدون این که پایه های سه پایه سر راه قرار گیرند، برای این سبک بسیار مهم است.

عکاسی تبلیغاتی
این مقاله را بخوانید

کنترل دوربین، ایجاد ترکیب بندی ها

یکی از بهترین عواملی که در مورد دوربین های فوجی، اپلیکیشن آیفونی است که همراه آنهاست. اگرچه صفحه نمایش در بعضی از دوربین ها، مانند دوربین فوجی من، خم (Tilt) می شود که می توانید ببینید که دارید از چه چیزی عکس می گیرید، اما زمانی که آن را برای گرفتن عکس های کاملا مسطح تنظیم می کنید، هنوز هم می تواند کمی ناخوشایند باشد. این اپلیکیشن این مشکل را برطرف کرده و به شما این امکان را میدهد تا کاری که انجام می دهید را به طور دقیق و بلادرنگ (real time) ببینید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی