عکاسی اسپلش splash چیست؟

عکاسی اسپلش splash چیست؟

عکاسی اسپلش splash چیست؟

عکاسی اسپلش splash چیست؟ روش عکاسی اسپلش در جهان بسیار پرطرفدار است. چون تحرک زیادی به عکس می‌دهد و مخاطب را جذب می‌کند. این مدل عکاسی می‌تواند حس حرکت و پویایی را به بیننده القا کند. اما برای به دست آوردن نتایج خوب، شما نیازمند آشنایی با تکنیک عکاسی سریع، صبر و حوصله‌ زیاد و داشتن تجیهزات مناسب هستید. در ادامه با نمایندگی نیکون می‌خواهیم بیشتر با این نوع عکاسی آشنا شویم با ما همراه باشید تا وارد دنیای لحظه‌های دیدنی شویم.

عکاسی اسپلش splash

اگر به زیان ساده بگوییم عکاسی با سرعت بالا از مایعات را عکاسی اسپلش splash می‌گویند. با استفاده از شاتر خیلی سریع و یک فلاش می‌توانیم از مایعات عکاسی کنیم. در عکاسی اسپلش هدف ثبت عکس با به نمایش گذاشتن یک چندم هزارم ثانیه می‌باشد.

عکاسی اسپلش splash چیست؟

عکاس چند هزارم ثانیه را با استفاده از سرعت شاتر بالا و نورپردازی ویژه ثبت می کند. جنبه مهم عکاسی اسپلش حرفه‌ای بودن آن است. عکس اسپلش یک عکس است که عناصر جعبه عکس گرفته شده است. چیزی که مایع یا جامد است باید وضوح کامل داشته باشد به جز یک دلیل روشن با تجهیزات مناسب و تمرین مناسب می توانید به سادگی عکس های پاشش آب کامل را بگیرید و از تصاویر ضبط شده لذت ببرید.

نکاتی که برای عکاسی اسپلش نیاز است

  • دوربین مناسب با ویژگی تنظیمات دستی
  • تایمر دوربین یا شاتر از راه دور
  • منبع نور
  • پس زمینه ساده
  • سه پایه دوربین
  • مایع, ظرف و هر چیزی که تصمیم دارید با این شیوه از آن عکاسی کنید
  • دستمال پارچه‌ای یا کاغذی
معرفی بهترین دوربین‌های حرفه‌ای نیکون
این مقاله را بخوانید

تجهیزات موردنیاز

این شیوه، یک روش صد در صد علمی و قابل‌پیش‌بینی نمی باشد. شما احتمال دارید این عکس را در تخستین تلاش خود یا در صدمین تلاش خود ثبت کنید، اما قسمت اصلی این کار، هیجان آن است. شما برای ثبت چنین عکسی علاوه بر شیر و توت فرنگی، به یک سه پایه، یک فلاش اسپیدلایت و یک سری تجهیزات نورپردازی از قبیل رفلکتور و دیفیوزر هم نیاز دارید.

عکاسی اسپلش splash چیست؟

از تنظیمات مناسب دوربین استفاده کنید

قادر خواهید بود تا به حالت اولویت شاتر بروید و سرعت شاتر مورد نظر خود را انتخاب کنید و دوربین مناسب‌ ترین دیافراگم را برای عکس شما انتخاب می‌کند. سرعت شاتر ۱/۱۰۰۰ ثانیه یا سریع‌تر به طور موثری قطرات کوچک آب را در هوا فریز می‌کند یا ممکن است بخواهید از حالت ساده دستی استفاده کنید. به ویژه اگر قصد دارید از منبع نور قابل کنترل استفاده کنید. در این حالت، می‌توانید سرعت شاتر سریع را با دیافراگم بین ۴ تا ۸ مطابقت دهید.

تایمر دوربین یا شاتر از راه دور

همجنین با  استفاده از سرعت شاتر سریع، این ویژگی را با به تأخیر انداختن شاتر به تصاویر واضح‌ تر دست یابید تا ارتعاشات داخلی را به حداقل برسانید.

منبع نور

درست مثل هر سبک عکاسی دیگر، عکاسی از قطرات آب نیاز به نور کافی دارد که آب را به درستی نمایان می‌کند. بیشتر مواقع ، شما حداقل به یک منبع نوری که بتوانید آن را کنترل کنید نیاز دارید، مانند فلاش خارجی، لایت باکس یا منبع نور پرتابل دیگر.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی