عکاسی از حیوانات خانگی

عکاسی از حیوانات خانگی

عکاسی از حیوانات خانگی به عنوان یک حرفه

هر کسی قابلیت عکاسی از حیوانات خانگی را می تواند داشته باشد ولی گرفتن عکس‌های خیلی خوب از حیوانات خانگی که توانایی بازگو کردن داستان آن‌ها را داشته باشد کار بسیار سختی است. از آنجایی که این سبک هر روز در حال محبوب ‌تر شدن است، خیلی از عکاس‌ها تصمیم گرفته ‌اند این سبک را به عنوان حرفه‌ی خودشان در پیش بگیرند. با اینکه این سبک عکاسی به اندازه‌ی عکاسی پرتره و یا عروسی محبوب نیست ولی هر روز تعداد عکاس‌های حیوانات خانگی افزایش می‌یابد.

۱- مطمئن شوید تمامی وسایل ممکن را آماده کرده‌اید

با اینکه نوع و برند وسیله هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید تعیین کننده‌ی نتایج نهایی نیستند، ولی بهتر است از وسایلی استفاده کنید که با آن‌ها راحت هستید و احساس می‌کنید برای انجام کار مورد نظر مناسب هستند.

در شرایطی که دوربین عکاسی DSLR ندارید می‌توانید از دوربین گوشی یا دوربین Point and Shoot خودتان برای عکاسی استفاده کنید اما در شرایطی که دوربین DSLR دارید از یک لنز زوم استفاده کنید که حداکثر فاصله کانونی آن دست کم ۴۰ میلیمتر باشد.

لنزهای پرایم نیز یک تجربه‌ی متفاوت در اختیار شما قرار خواهند داد زیرا با استفاده از آن‌ها نمی‌توانید روی سوژه زوم کنید و نیاز است خودتان به صورت فیزیکی به آن نزدیک شوید. همچنین به همراه داشتن کارت حافظه، باتری دوربین و فلاش اضافه را هم فراموش نکنید.

۲- حیوان را آرام کنید

نکته بعدی که باید برای عکاسی از حیوانات خانگی رعایت کنید این است که کمک کنید حیوان موردنظر شما آرام باشد. حیوانات خانگی هم مثل کودکان می‌توانند چیزی که ما احساس می‌کنیم را احساس کنند. بنابراین کمی وقت خودتان را به کشیدن نفس‌های عمیق و ریلکس شدن اختصاص دهید.

ایده‌های عکاسی منظره در قرنطینه
این مقاله را بخوانید

۳- پیدا کردن لوکیشن و تنظیمات مناسب

در شرایطی که حیوان خانگی شما یک گربه یا سگ است، می‌توانید عکاسی در فضای باز را امتحان کنید. البته منظور از فضای باز داخل خیابان نیست و بیشتر در مورد پارک محله و یا حیات پشتی خودتان صحبت می‌کنیم. فضاهای باز موجب خواهند شد سگ یا گربه‌ی شما احساس کند داخل محل زندگی طبیعی خودش قرار دارد و می‌توانند به صورت کاملا آزادانه حرکت کنند. در صورتی هم که قصد حرکت از حیواناتی مثل مار که آهسته حرکت می‌کنند را دارید هم بهترین لوکیشن می‌تواند داخل استودیو، پارک حیات وحش یا باغ وحش باشد.

۴- بررسی نورپردازی محیط

قبل از فشار دادن کلید شاتر نیاز است که نورپردازی محیط را بررسی کنید. بهترین گزینه برای عکاسی از حیوانات خانگی استفاده از نور طبیعی است زیرا نور فلاش دوربین ممکن است باعث قرمزی چشم و یا ترساندن حیوان خانگی شما شود.

۵- نزدیک شدن به سوژه

با اینکه هیچ محدودیتی برای استفاده از توانایی های ماکروی دوربین عکاسی  وجود ندارد ولی همیشه بهتر است تا جای ممکن به حیوان خانگی خودتان نزدیک شوید. بهترین کار این است که فقط وقتی از لنز ماکرو استفاده کنید که قصد داشته باشید عکس‌های کلوزآپ شدیدی از موها یا صورت سگ یا گربه‌ی خودتان بگیرید.

عکاسی از حیوانات خانگی

۶- حیوان را مجبور به ایستادن نکنید

هنگامی که آماده بودید عکس موردنظر را بگیرید ولی حیوان هنوز در حال حرکت و بازیگوشی بود به هیچ عنوان نباید آن را وادار کنید که مقابل دوربین بایستد. به جای این کار اجازه دهید که به حرکت ادامه دهد و او را تماشا کنید.

عکس سیلوئت
این مقاله را بخوانید

سپس زمانی که احساس کردید می‌توانید یک عکس خوب بگیرید آن را صدا کنید یا سوت بزنید تا توجهش به سمت شما جلب شود. مطمئن شوید که دوربین عکاسی  شما برای گرفتن عکس آماده است تا به محض اینکه حیوان خانگی برگشت از او عکس بگیرید. یک لنز سریع با فوکوس سریع مطمئنا در این شرایط به شما کمک خواهد کرد.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی