سیستم های دوربین بدون آینه نیکون و کانن

سیستم های دوربین بدون آینه نیکون و کانن

سیستم های دوربین بدون آینه نیکون و کانن

بعضی از دوربین های DSLR نیکون احتمال دارد با مدل های بدون آینه جایگزین شوند. دوربین های DSLR ها دوربین هایی هستند که اکثرا از حرفه ای ها برای انجام امور خود از آن استفاده می کنند، اما با آمدن دوربین های بدون آینه به زمین بازی، این جریان عوض شد و بسیاری از مشتریان این دوربین ها را انتخاب کردند.با نمایندگی نیکون همراه باشید تا در ادامه با سیستم های دوربین بدون آینه نیکون و کانن اشنا شویم.

برای اطلاعات بیشتر از دوربین بدون آینه کانن می توانید به نمایندگی کانن مراجعه کنید.

سرعت بیشتر در عکاسی

دوربین‌های بدون آینه سرعت عکاسی بیشتری دارند. این دوربین‌ها این قابلیت را دارند تا با سرعت ۲۰ فریم بر ثانیه با اتوفوکوس عکس‌برداری کنند. این ویژگی تا چند سال پیش دست‌ نیافتنی بود ولی به لطف دوربین‌های بدون آینه نیکون عملی شد.

سیستم های دوربین بدون آینه نیکون و کانن

نوردهی بیشتر

در دوربین‌های DSLR قسمت زیادی از نور با عبور از آینه و بازتاب آن به حسگرِ فوکوس خودکار از دست می‌رود. ولی در دوربین‌های Mirrorless این‌ چنین نیست و نوری که از لنز عبور می‌کند مستقیماً به حسگر دوربین می‌رسد. همین عامل باعث می‌شود تا عکسی که در شرایط نوری کم با دوربین بدون آینه ثبت می‌کنید، کیفیت بهتری داشته باشد.

منظره‌یاب یا ViewFinder الکترونیک

اطلاعاتی که منظره‌یاب الکترونیک دوربین‌های بدون آینه نمایش می‌دهند بسیار جذاب است. مزیت دیگر این منظره‌یاب نشان‌دادن نقاط فوکوس دقیق‌تر نسبت به ویوفایندرهای اپتیکال دوربین‌های DSLR است. نور در دوربین‌های DSLR مسیر دیگری را طی می‌کند تا به منظره‌یاب برسد و گاهی اوقات بوکه‌ها را هم به‌خوبی نشان نمی‌دهد. اما در دوربین‌های بدون آینه امکان مشاهده دقیق‌تر بوکه‌ها را دارید.

آموزش جامع تکنیک HDR
این مقاله را بخوانید

منظره یاب الکترونیک

این قابلیت یک شمشیر دولبه است که مزایا و معایب خودش را دارد. خب وجود مزایایی مثل دیدن هیستوگرام لحظه ای در منظره‌یاب و سایر اطلاعاتی که به طور معمول در منظره‌یاب‌های اپتیکی (Optical View Finder یا OVF) قابل مشاهده نیستند، منظره‌یاب‌های الکترونیکی را بسیار جذاب کرده است.

یک برتری دیگر منظره یاب الکترونیک (Electronic View Finder یا EVF) نیز دقیق تر دیدن نقطه فوکوس و بوکه تصویر است؛ چون در DSLR ها مسیر حرکت نور برای رسیدن به چشمی، با مسیر رسیدن آن به سنسور متفاوت است و گاهی این تفاوت باعث می شود بوکه ای که در چشمی مشاهده می کنید با عکس نهایی که ثبت شده متفاوت باشد.

سیستم های دوربین بدون آینه نیکون و کانن

شاتر گلوبال

اکثر دوربین‌های بدون آینه مشابه دوربین‌های DSLR دارای سیستم شاتر مکانیکی هستند، ولی در برخی مدل‌ها از سیستم شاتر الکترونیکی (با سرعت عملکرد بالا) نیز استفاده می‌شود.

در برخی از این شاترهای الکترونیکی به جای سیستم مرسوم رولینگ شاتر (Rolling Shutter) از سیستم گلوبال شاتر (Global Shutter) استفاده شده است. در سیستم رولینگ شاتر اگر شما از جسم متحرکی عکس بگیرید، اعوجاج های نا خوشایندی در عکس به وجود می آیند که در نتیجه حرکت کرکره ای شاتر است.

ابعاد کوچکتر و وزن کمتر

اصلی ترین گامی که در زمان مقایسه دو مدل دوربین‌های dslr و بدون آینه جلب نظر می‌کند تفاوت اندازه کلی آن‌هاست.به خاطر این کاهش اندازه و وزن به خاطر حذف کامل قسمت‌های مکانیکی سیستم آینه و همچنین منشور (پنتاپریسم) در این دوربین ها بود. به این ترتیب هم فضای زیادی از قسمت بالای دوربین آزاد شده است، و هم با حذف آینه، فاصله لنز با سنسور بسیار کمتر شده و دوربین را باریک تر کرده است.

استفاده فیلترها برای بهبود کیفیت عکاسی از منظره
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی