دلیل فرمانروایی دوربین های DSLR در بزرگترین نمایشگاه فناوری

دلیل فرمانروایی دوربین های DSLR در بزرگترین نمایشگاه فناوری

دلیل فرمانروایی دوربین های DSLR در بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری سال

نمایشگاه CES بیشتر از هر چیزی با فناوری‌های آینده می شناسند. ولی هنوز در این نمایشگاه، دوربین‌هایی متعلق به یک دهه‌ی پیش دیده می شوند. نمایشگاه CES 2020 بهترین مکان و زمان برای معرفی دستاوردهای جدید دنیای فناوری محسوب میشود. نمایشگاهی که نوآوری‌های خلاقانه ای همچون ربات آشپز و تلویزیون‌های رول‌شونده در آن وجود دارند. چرا در این رویدادی که نمایش آینده ی دنیای فناوری است هنوز شاهد محصولاتی چون دوربین‌های DSLR  که قدمت بیش از یک دهه دارند، هستیم؟  از شما عزیزان می خواهیم برای اطلاع از اخبار و مقالات علمی درباره عکاسی و دوربین عکاسی به سایت رسمی نمایندگی نیکون مراجعه فرمائید.

در نمایشگاه CES امسال، دوربین‌هایی همچون نیکون D780 بعنوان محصولات برتر حاضر شدند. با نگاهی به همین محصول، شاید تصور حضور در نمایشگاهCES 2010، در ذهن بازدیدکننده‌‌ها شکل می‌گرفت که چندان اشتباه نبود. آیا تولیدکنندگان دوربین، تولید فناوری‌هایی گوشی هوشمند و دوربین‌های بدون آینه را نادیده گرفته اند؟ یا دلایل قانع کننده ای برای بازگشت دوباره دوربین‌های DSLRبه مهم‌ترین صحنه‌ی دنیای فناوری وجود دارد؟ براستی دلیل فرمانروایی دوربین های DSLR در این نمایشگاه چیست؟

دلیل فرمانروایی دوربین های DSLR در بزرگترین نمایشگاه فناوری

عکاس‌هایی که منظره یاب های اپتیکال را به نمونه‌های EVF ترجیح داده اند، تأیید می نمایند که یکی از دلایل عدم برتری دوربین‌های بدون آینه در برابر  DSLRها نمونه‌های EVF هستند. علاوه بر آن دلایل کم اهمیت تری موجب بازگشت DSLR به صدر اخبار فناوری شده اند.

مارک تواین زمانی گفته بود: پیش‌بینی مرگ DSLR، اغراق‌آمیز می باشد. آینده‌ی دنیای عکاسی را بطور حتم ، دوربین‌های بدون آینه تشکیل می دهند.

هنوز افرادی هستند که لنزهای با ارزشی برای بدنه های قدیمی دارند (مانند لنزهای نیکون FX/DX ) بدنه‌‌هایی که در آغاز با دوربین های قدیمی DSLR مشهور شدند. تجربه عکاسی برخی عکاسان، بر پایه‌ی تجربه‌ محسوس‌تر از دوربین‌ها پرورش یافته است. تجربه آنها با المان هایی مانند: منظره یاب اپتیکال، بدنه‌هایی با گیره‌های بزرگ‌ و تنه‌های آینه‌ای گره خورده است.

رینگ معکوس چیست؟
این مقاله را بخوانید

نیکون حضوری جدی و قابل‌توجه در CES 2020 بنمایش گذاشت. بدنه‌های جدید DSLR را با تجربه‌های آشنا و جذاب عکاسی با دوربین‌های بدون آینه عرضه کرد.  قابلیت هایی مانند فوکوس خودکار حرفه‌ای و قابلیت‌های فیلمبرداری پیشرفته، ترکیب دوربین‌های بدون آینه را با DSLR ممکن می سازد. درواقع شاید بتوان گفت: که برندها، دستگاه‌های هیبریدی بدون آینه-DSRL می سازند.

 

مجموع بهترین‌ها

بررسی مشخصات و قابلیت‌های نیکون D780 نشانگر اینست که با یک نمونه‌ای متفاوت از دوربین‌های هیبرید بدون آینه – DSLR  روبرو شده ایم.

محصول نیکون که جایگزین D750 بحساب می آید ، مقرون‌به‌صرفه‌تر و جذاب‌تر به‌نظر میاید و یک تمایل نامحسوس را به سیستم‌های DSLR نشان میدهد. به‌هرحال این سیستم نشان می‌دهد که شرکت‌ نیکون با میراثی عظیم از DSLR، فضای رشد کافی را برای دوربین‌های دارای منظره یاب اپتیکال و ترکیب آن‌ها با قابلیت‌های بدون آینه،‌ بوجود آمده است.

دوربین نیکون D780 مثالی خوب از دوربین‌های هیبرید بدون آینه DSLR – و آینده‌ی آنها در چند سال آینده محسوب میشود. این محصول، بعنوان عضو جدید در کنار یکی از محبوب‌ترین DSLR های بازار یعنی D750 رونمایی شد. کاربران از مدت‌ها پیش انتظار داشتند که نسخه‌ی جدیدی از D750 با قابلیت‌های پیشرفته مانند فوکوس خودکار بهینه، نمایشگر لمسی و قابلیت فیلم‌برداری ۴K معرفی کنند. علاوه بر آن محصول جدید ژاپنی‌ها درکنار دوربین پرطرفدار و حرفه‌ای Z6 قرار گرفته، که به گواه بسیاری از رسانه‌های فناوری، یکی از برترین محصولات کنونی بازار می باشد.

به‌هرحال محصول جدید نیکون می‌تواند برای کاربرانی که به‌دنبال دوربین های بدون آینه هستند و فناوری‌های کاربردی همچون منظره یاب اپتیکال و عمر باتری بیشتر و لنزهای قوی‌تر DSLR را هم نیاز دارند، جذاب باشد. ترکیب قابلیت‌های DSLR و بدون آینه در دوربین‌های جدید، به کاربران عرضه می‌شود

بهترین دوربین های ویدئویی نیکون
این مقاله را بخوانید

دوربین‌های هیبیدی همچون D780 نمی‌توانند بهترین تجربه‌ها را به کاربر ارائه دهند.  DSLR ها از توانایی همگام کردن قابلیت‌های مختلف بدون آینه‌ها برخوردارند. بعنوان مثال می‌توان به عکاسی بدون صدا در حالت Live View اشاره نمود که در موقعیت‌هایی مانند انواع مراسم یا رویدادهای ورزشی اهمیت زیادی دارند.

علاوه بر آن، قابلیت‌های بنیادی یک فرم‌فاکتور مناسب سفر و منظره یاب الکترونیکی (که نوردهی و پروفایل رنگی عکس را پیش از ثبت به شما نمایش میدهد) فقط در میان فناوری بدون آینه ماندگار است. به‌علاوه‌ تجربه‌ی عکاسی کاملاً دیجیتال، برای کاربرانی که از دنیای گوشی‌های هوشمند (و نه DSLR ) به عکاسی حرفه‌ای رسیده اند، خیلی جذابیت بیشتری دارد‌.

 

محو شدن تمرکز

اگرچه بازگشت دوربین‌های DSLR در CES 2020 نشانه‌ای مثبت برای دوستداران عکاسی است و انتخاب‌های آن‌ها را گسترده‌تر می نماید، چند شرط مهم در این رویکرد باید در نظر گرفته داشته باشید. فروش دوربین‌های DSLR در سال قبل، کاهش رشد شدیدتری را نسبت به دوربین‌های بدون آینه داشته؛ درنتیجه شاید رونمایی از محصولات جدید به‌معنای آخرین تلاش‌های تولیدکنندگان برای جذب دارندگان دوربین باشد.

برخی کاربران،‌ دوربین‌هایی که در حال حاضر دارند را بهترین گزینه برای آینده‌ای طولانی می‌دانند و شاید رونمایی از محصولات جدید، آن‌ها را به شوق خرید بیاورد. از طرفی برخی کارشناسان می‌گویند محصولی همانند  D780، به‌نوعی تمرکز نیکون را از بازار اصلی دور می نماید. درواقع ژاپنی‌ها حالا باید بیشترین توجه خود را به سری بدون آینه‌ی Z معطوف نمایند.

دلیل فرمانروایی دوربین های DSLR در بزرگترین نمایشگاه فناوری

مشکل اصلی که در دوربین‌های هیبرید بدون آینهDSLR – دیده می‌شود، کمبود لنزهای اختصاصی می باشد. اگرچه لنز افسانه‌ای FX نقاط قوت شرکت‌ نیکون محسوب میگردد، چالش عدم هماهنگی لنزهای قدیمی با قابلیت‌های پیشرفته‌ی دوربین های بدون آینه مانند فوکوس خودکار در Live View و فوکوس خودکار چشمی هنوز به قوت خود باقیست.  به‌علاوه شرکت نیکون اکنون مشغول طراحی خانواده‌ی جدید لنزهای RF و Z-Mount می باشند و در نتیجه طراحی لنز برای دوربین‌های هیبریدی، در اولویت‌های آن‌ها قرار نگرفته است.

رزولوشن چشم انسان
این مقاله را بخوانید

در نهایت حضور دوربین‌ نیکون D780 در نمایشگاهی همچون CES 2020 شاهد نشانه‌ای از کاهش اهمیت DSLR و خود نمایشگاه باشد. امروزه بزرگ‌ترین دوربین‌ها مانند همه‌ی محصولات مصرفی مهم دنیای فناوری، رویدادهای رونمایی مخصوصی دارند. درنتیجه شاید رونمایی از DSLR در CES، نشانه کاهش اهمیت دوربین‌ها باشد. به‌هرحال صرف‌نظر از تفسیر حضور دوربین‌ها، علاقه‌مندان حداقل تا آینده‌ای نه‌چندان دور، انتخاب‌های جدید هیبریدی در بازار خواهند داشت. شاید چنین محصولاتی برای کاربرانی جذاب باشد که تصمیم گرفته اند در سال جاری تجهیزات خود را ارتقاء دهند.

در پایان بررسی « دلیل فرمانروایی دوربین های DSLR در بزرگترین نمایشگاه فناوری » ، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی دوربین‌های DSLR ، دوربین های بدون آینه و دیگر محصولات نیکون نیاز دارید را در بخش محصولات نمایندگی نیکون بیابید. همچنین شما می توانید از طریق شماره تلفن های درج شده در سایت نمایندگی نیکون با کارشناسان فروش تماس گرفته و هرگونه سوال در مورد خرید و یا قیمت محصولات و همچنین ضمانت و خدمات پس از فروش نیکون را، جویا شوید. این آگاهی شما را در خرید مطمئن و ارزان یاری خواهد داد.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی