ترفند های خلاقانه برای عکسبرداری از اسباب بازی ها

ترفند های خلاقانه برای عکسبرداری از اسباب بازی ها

ترفند های خلاقانه برای عکسبرداری از اسباب بازی ها

در سال‌های اخیر عکاسی از اسباب‌بازی توسط عکاسان حرفه‌ای و تازه کار در سراسر دنیا مورد توجه قرار گرفته است. عکس‌های مربوط به اسباب‌بازی‌های مربوط به جنگ ستارگان تا ماشین‌های اسباب‌بازی، همه جا دیده می‌شوند.برای ترفند های خلاقانه برای عکسبرداری از اسباب بازی ها حتما در ادامه با نمایندگی نیکون همراه باشید.

ابزار مناسب را برای عکاسی از اسباب‌بازی فراهم کنید

قبل از انتخاب اسباب‌ بازی، بسیار مهم است که ابزار مناسب را داشته باشید. بسیاری از انواع عکاسی با کمترین ابزار قابل اجرا هستند، اما وقتی با اسباب‌بازی‌های کوچک سروکار دارید برخی ابزارها کار را بسیار ساده‌تر می‌کنند.

  • ترفند های خلاقانه برای عکسبرداری از اسباب بازی هاسه‌پایه

سه‌پایه در بالای فهرست ابزار مورد نیاز قرار می‌گیرد.عکاسی از اسباب بازی الزامات مشابه عکاسی در طبیعت بی جان را دارد و یک سه پایه همیشه  لازم می شود اگر می خواهید عکس مناسب تری بگیرید، باید از سه پایه استفاده کنید. استفاده از سه پایه به این معنی است که هر زمان که لازم است اسباب بازی خود را با کسری از ثانیه  حرکت می  دهید  و مجبور نیستید دوربین را دور  و یا نزدیک  کنید.

  • ریموت کنترل

استفاده از ریموت یک گام مهم برای اجتناب از لرزش دوربین است. استفاده از ریموت بهتر از حبس کردن نفس هنگام فشار دادن شاتر است.

همچنین بیشتر دوربین‌های DSLR و بدون آینه قابلیت اتصال به WIFI را دارند. می‌توانید از اپلیکیشن‌های اختصاصی دوربین، مطابق با ویژگی‌ها و برند دوربین خود استفاده کنید.

استفاده از ریموت این امکان را به شما می‌دهد که به عقب بروید و تمام صحنه و نور را هنگام فشردن شاتر ارزیابی کنید.

  • میزکار

برای این که بتوانید به راحتی از زاویه‌های مختلف از اسباب‌بازی‌ها عکس بگیرید، بهتر است یک میز داشته باشید. میز به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی با صحنه در eye level قرار بگیرید.

تعداد مگاپیکسل بهترین دوربین عکاسی
این مقاله را بخوانید

در صورت نداشتن میز، راه جایگزین سینه خیز قرار گرفتن روی زمین و خزیدن در اطراف صحنه است. البته این روش برای دوره سربازی خوب است اما برای عکاسی شاید زیاد راحت نباشد.

  • پرده یا پس‌زمینه

حداقل یک پس‌زمینه خنثی داشته باشید و از آن برای پشت یا زیر اسباب‌بازی‌ها استفاده کنید. لازم نیست که حتما برای تهیه آن هزینه کنید، به راحتی می‌توانید پرده ‏‏‏‏‏‏(پس‌زمینه) خود را بسازید.

من معمولا از یک پس‌زمینه سفید استفاده می‌کنم. پس زمینه سفید به ویژه برای خلق عکس‌های ترکیبی در فتوشاپ مناسب است.

تنظیمات دوربین

عکاسی از اسباب‌بازی‌ها معمولا شامل عکس‌های close up می‌باشد. نکاتی درباره تنظیمات دوربین که باید به خاطر داشته باشیم را شرح می‌دهیم.

دیافراگم کوچکتر را برای داشتن جزئیات بیشتر انتخاب کنید. هرچه به سوژه خود نزدیک‌تر شوید عمق میدانی که با آن کار می‌کنید کمتر می‌شود. من معمولا عدد دیافراگم را بین f/۵,۶ یا f/۸ انتخاب می‌کنم، اگر عکس close up باشد افکت بوکه هم خواهم داشت.

لنز را با هوشمندی انتخاب کنید. برای این که عمق میدان معقولی داشته باشید دقت کنید سوژه را کجا قرار می‌دهید.

از فوکوس دستی برای داشتن دقت بیشتر استفاده کنید. وقتی از جزئیات کوچک اسباب‌بازی‌ها عکاسی می‌کنیم، فوکوس خودکار خوب عمل نمی‌کند. من معمولا از فوکوس دستی استفاده می‌کنم و کار را آهسته‌تر انجام می‌دهم.

برای بدست آوردن بهترین کیفیت از پایین‌ترین ISO استفاده کنید. اگر از سه‌پایه استفاده می‌کنید ‏‏‏‏‏‏(حتما توصیه می‌شود) ISO ۱۰۰ یا پایین‌تر را به کار ببرید. با این روش می‌توانید بهترین نور و کمترین نویز را در عکس داشته باشید.

  • ترفند های خلاقانه برای عکسبرداری از اسباب بازی هاجعبه ابزار

همراه داشتن یک جعبه ابزار کوچک شامل قیچی، چند پیچ‌گوشتی مختلف، چسب دو طرفه و خلال دندان هنگام عکاسی از اسباب‌بازی می‌تواند بسیار مفید باشد و در انجام بعضی چیدمان‌ها و جانمایی‌ها به کار می‌آید. انجام جابجایی‌هایی ظریف به کمک این ابزار در صحنه بسیار سریع‌تر از انجام همین کار پس از عکاسی در فتوشاپ است. از آنجایی که این نوع عکاسی از نمای نزدیک است هر ذره گرد و غبار در عکس دیده می‌شود. بنابراین، همیشه دستمال و اسپری تمیز کننده در دسترس داشته باشید.

  • منبع نور

چیدمان منابع نوری در این نوع عکاسی ممکن است نیاز به آزمون و خطا داشته باشد، اما تلاش برای رسیدن به شرایط نوری ایده‌آل حتما ازرشمند خواهد بود. شما می‌توانید از لامپ یا فلاش به عنوان منبع نور استفاده کنید. نور طبیعی نیز می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد، با کمک رفلکتور و نور ورودی از پنجره می‌توانید نور مناسب را تولید کنید. به خاطر داشته باشید همواره نور صحنه یکدست باشد.

قانون یک سوم در عکاسی
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی