بهبود عکاسی از محصولات

بهبود عکاسی از محصولات

بهبود عکاسی از محصولات

در حال حاضر با گسترده تر شدن دنیای دیجیتالی و دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه های آنلاین و همینطور عکاسی تبلیغاتی محصولات در سرتاسر اینترنت و فضاهای مجازی محبوبیت زیادی را کسب کرده اند.که برای فروش بیشتر و کسب و کارتان میتوانید با ادامه ی مطلب که در رابطه با بهبود عکاسی از محصولات است مطالعه کنید و استفاده کنید.

هدف از عکاسی تبلیغاتی محصولات چیست؟

اگر قصد داشته باشیم به طور خلاصه آنرا تعریف کنیم، عکاسی از محصولات یکی  از زیر مجموعه های عکاسی تبلیغاتی است. در این نوع تصویربرداری، عکاس با استفاده از تجهیزات حرفه ای و بهره گیری از ایده های خلاقانه خود، به ثبت یک چشم انداز زیبا از یک کالا به منظور تشویق مشتریان به خرید آن، می پردازد.

بهبود عکاسی از محصولاتتکنیک های ادیت و ویرایش

در این قسمت منظور از دستکاری تصاویر، صرفا تنها کراپ یا یک تنظیم رنگ ساده نیست بلکه منظورمان ایجاد یک قاب خلاقانه با به کارگیری ابزار و جلوه های ویژه فتوشاپ، با هدف به چالش کشیدن ذهن مخاطبان است. همانطور که احتمالا متوجه شدید، در این نوع عکاسی باید تمرکز و وقت بیشتری بر روی ویرایش و تصویرسازی عکس بگذارید. پیش از شروع عکاسی ایده خود را کاملا برنامه ریزی کرده تا بعدا در زمان طراحی به مشکلی بر نخورید.

ممکنه که در بعضی مواقع حتی نیازی به عکاسی از محصول نداشته باشید فقط با تهییه یک عکس مرتبط با آن محصول، و استفاده از نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ، ایده های خود را عملی کنید.

تکنیک جان بخشی به اشیاء

در دنیای عکاسی و تصویرسازی، حتی توانایی زنده کردن اشیاء بی جان را دارید فقط کافیه که کمی خلاقیت به خرج بدید. شما می توانید با ایجاد حرکات معنی دار در سوژه های عکاسی خود(عکاسی پوشاک یا لباس)، بدون نوشتن حتی یک کلمه، کالای خود را تبلیغ کنید. یا با نمایش دادن آن محصول به همراه خصوصیت های موجودات زنده مانند انسان یا حیوانات، به آنها زندگی ببخشید.

حالت تقدم شاتر چیست؟
این مقاله را بخوانید

کالا رو از جایی آویزان کنید

این تکنیک بیشتر در زمان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که ابعاد محصولی که می خواهید از آن تصویربرداری کنید خیلی بزرگ نباشد. یکی از مزیت های این شیوه این است که امکان عکاسی از چند جهت مختلف را برای شما فراهم می کند. ( از زیر، وارونه، از پهلو و …)

برای این کار ، می توانید از یک طناب یا سیم استفاده کنید سپس با استفاده از نرم افزار های ویرایش طناب را از تصویر حذف کرده و با اضافه کردن چند ابجکت مرتبط به آن کالا، مفهومی جالب به آن اضافه کنید.

تاثیر عکاسی ماکرو را در عکاسی تبلیغاتی

سایز سوژه موجود در عکس ماکرو بزرگتر از اندازه واقعی آن در طبیعت است. معمولا لنز ها و تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی ماکرو، امکان نزدیک شدن به سوژه تا فاصله یک سانتی متر را فراهم می کنند.

استفاده از این تکنیک در عکاسی از محصولات این امکان را میدهد تا یک امتیاز مثبت برای شما باشد. هم متفاوت است، هم کوچک ترین جزئیات را به برترین و قشنگترین شکل برای مخاطبان به نمایش می گذارد. در عین حال از تاثیر نورپردازی در این نوع عکاسی نباید غافل شد.

بهبود عکاسی از محصولاتاین نکته را به خاطر داشته باشید که جذابیت اکثر عکس های ماکرو زمانی به چشم می آیند که در کنار عکس های عادی آن محصول استفاده شوند. پس تلاش کنید که در زمان طراحی پوستر یا ساخت کاتالوگ تبلیغاتی محصولات، این مدل تصاویر را در کنار تصویر همان محصول که از نمای دورتر ثبت شده است قرار دهید.

عکاسی انتزاعی
این مقاله را بخوانید

میتوانید با مراجعه به نمایندگی نیکون دوربین را به همراه لنز های ماکرو تهیه کنید.به شما دوربین نیکون P1000 را همراه لنز AF Micro-Nikkor 85mm f/2.8D برای عکس های فوق العاده ای که میگیرید پیشنهاد میکنم.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی