نگاهی به سیستم لنز‌بیبی

نگاهی به سیستم لنز‌بیبی

نگاهی به سیستم لنز‌بیبی

در این مقاله از نمایندگی نیکون نگاهی به سیستم لنز‌بیبی داشته باشید. لنز‌بیبی سیستمی است که به عکاس اجازه می‌دهد، اجزای اپتیکی متنوعی را به لنز اصلی دوربین خود متصل کرده و از آنها استفاده کند. یکی از مدل‌های اصلی آن ” Composer Pro” نام دارد که دارای توپی گردان است. با استفاده از این ویژگی می‌توانید با لنز خود در زوایای مختلفی عکاسی کنید. همچنین با استفاده از همین ویژگی و از طریق نقاط فوکوس، می‌توانید افکت‌های فوق‌العاده‌ای را ایجاد و بوکه‌های زیادی را خلق کرده و تصاویری شبیه به نقاشی ایجاد کنید.

لنز بیبی چیست؟

سیستم تعویض اپتیک، ایده اصلی لنز بیبی است. شما قادر خواهید بود یکی از سیستم‌های لنز‌بیبی مانند Composer Pro را خریداری کرده و سپس اجزای اپتیکی مختلفی را بر روی آن ببندید.

نگاهی به سیستم لنز‌بیبی

Composer Pro مثل لنز، بخشی است که مستقیما به دوربین شما وصل می شود. این سیستم دارای دو قسمت است که از طریق یک توپ فلزی به هم وصل می‌شوند. این توپ گردان به جزء دوم این سیستم اجازه می‌دهد تا چرخیده و در نهایت نقطه فوکوس شما را تغییر دهد.

شما قطعات اپتیکی را بر روی Composer Pro قرار می‌دهید. این قطعات اپتیکی محدوده وسیعی از انتخاب‌ها را برای شما فراهم کرده و به این ترتیب خواهید توانست از سیستم لنز‌بیبی به عنوان لنز نرمال، fisheye، ماکرو و … استفاده کنید. هر کدام از این قطعات اپتیکی افکت‌های ویژه‌ای را برای شما تولید می‌کنند. یکسری اجزای اپتیکی برای گوشی‌های هوشمند آیفون وجود دارد که می توانید با قرار دادن آنها روی دوربین گوشی خود، نتایج مشابهی را به دست آورید.

نکات مهم درباره ی لنز واید
این مقاله را بخوانید

عملکرد لنز بیبی و افکت های ان

نگاهی به سیستم لنز‌بیبی

با بهرگیری از اپتیک‌های مختلف می‌توانید افکت‌های بسیاری را در تصاویر خود ایجاد کنید. شما می‌توانید عکسی شبیه به عکس‌های گرفته شده توسط لنزهای tilt shift داشته باشد و سوژه در عکستان به حالت مینیاتوری به نظر برسد. همچنین می‌توانید قسمت های مشخصی از عکس یا سوژه را جدا کنید. به عنوان نمونه ، اگر به دنبال گرفتن عکس از گلی هستید که در میان تعداد زیادی از گل ها پوشیده شده است، می توانید بر روی همان گل مورد نظرتان تمرکز کرده و در اخر روی آن فوکوس کنید.

یکی دیگر از پوینت های مثبت در این لنزها تولید افکت بوکه است. همان گلی که به آن اشاره کردیم می‌تواند با استفاده از دیافراگم باز در پس زمینه محو فوق‌العاده‌ای قرار بگیرد. نقاطی که خارج از فوکوس دوربین هستند، غالبا دارای رنگ‌های خوبی بوده، و به اپتیک و دیافراگمی که استفاده می‌کنید، بستگی دارد.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی