عکاسی زیر آب

عکاسی زیر آب

عکاسی زیر آب

عکاسی زیر آب : امروز قرار است نمایندگی نیکون شیوه ی عکس گرفتن در زیر آب را توضیح دهد. این کار اغلب در حین غواصی به وسیله تجهیزات مخصوص و دوربین های ضد آب انجام می شود. عکاسی در زیر آب همچنین می تواند به عنوان یک فرم هنری و روشی برای ثبت داده ها طبقه بندی شود. تصویربرداری موفقیت آمیز در زیر آب معمولا به کمک تجهیزات و با تکنیک های تخصصی انجام می شود.

تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی در زیر آب

  1. دوربین ضد آب
  2. محفظه محافظ دوربین
  3. لنزهای ماکرو و زاویه باز
  4. لنز ضد آب
  5. فیلترهای تصحیح کننده رنگ
  6. فلش زیر آب یا استروب
  7. فوکوس نور
  8. فوکوس نور زیرآب
  9. کابل های همگام سازی و کابل های فیبر نوری
  10. باتری های قابل شارژ
  11. کارت های حافظه

برنامه ریزی برای عکاسی در زیر آب

عکاسی از افراد در زیر آب به کمی برنامه ریزی نیاز دارد، بنابراین ما لیستی از مواردی را که باید هنگام برنامه ریزی شاتینگ در نظر بگیرید در اختیارتان قرار داده ایم. در صورتی که می خواهید از زندگی دریایی با استفاده از نور طبیعی عکس بگیرید، این موارد کاربرد دارند.

عکاسی زیر آبعکاسی در زیر آب ذاتاً بر تجهیزات متمرکز است و چالش هایی دارد که هنگام عکسبرداری از کنار جاده، لازم نیست در مورد آنها فکر کنید. کاور، پورت لنز و دوربین را بدون عجله و در مکانی روشن آماده نمایید. به یاد داشته باشید هر اشتباهی ممکن است در نهایت برایتان بسیار گران تمام شود. اطمینان حاصل کنید که دوربین دارای کارت حافظه، باتری شارژ شده و درپوش لنز است.

بهترین دوربین ها برای عکاسی محصول
این مقاله را بخوانید

وضوح آب

آب شور در حالت آرام بیشترین وضوح را دارد، در حالی که آب شیرین وضوح کمتری دارد. استخرهای شنا در نگاه اول واضح هستند، اما اغلب حاوی مواد شیمیایی نامرئی بوده که بر عکس تاثیر منفی می گذارد.

امواج

در حالت ایده آل آب تا سر حد امکان آرام باشد ولی باید به خاطر داشته باشید که سطح آب از ساحل می تواند کاملاً آرام به نظر برسد، اما زمانیکه وارد آب شوید متوجه میشوید که چنین نیست.

جریان های شدد

بهترین راه حل این است که از برخورد با او اجتناب کنید. قبل از شروع کار اطمینان حاصل کنید که کی و کجا می توانید انتظار یک جریان را داشته باشید. فرودها می توانند بسیار خطرناک باشند زیرا ممکن است در نزدیکی ساحل اتفاق افتاده باشند و بسیار قوی و کشنده باشند.

زندگی دریایی خطرناک

دریابید که آیا در محدوده عکاسی زندگی دریایی خطرناک وجود دارد یا خیر؛ به ویژه باید از مواردی از جمله وجود چتر دریایی یا عقرب ماهی آگاه باشید. توتیای‌دریایی با این که خطرناک نیست اما اگر پا بر روی آن گذاشته شود حسی بسیار ناخوشایند خواهد داشت.به زندگی دریایی آسیب نرسانید و همچنین دچار استرس نشوید: اگر زندگی دریایی در کم عمق وجود دارد، مطمئن شوید که مزاحمتی برای آن ایجاد نمیکنید اگر شک دارید، به مکان های مختلف بروید.

زمان روز

اگر فقط از منبع نور طبیعی استفاده می کنید، باید سعی کنید حوالی ظهر شات کنید.

موقعیت خود

باید در نظر داشت که خورشید در هنگام شات شما کجا خواهد بود. آب آزاد.

عکاسی ماجراجویی
این مقاله را بخوانید

چک کردن تجهیزات 

اگرچه یک کاور دوربین مناسب به شما این امکان را  می دهد تا از تمام عملکردهای دوربین خود استفاده نمایید، اما باید بررسی کنید که آیا تنظیماتی وجود دارد که قادر به تغییر آن نیستید؟. همچنین، باید بخوبی از محل قرار گیری کنترلر ها بر روی کاور دوربین بخوبی مطلع باشید.

عکاسی زیر آبفوکوس نور

هنگام خرید تجهیزات نورپردازی, در مورد تمرکز نور را فراموش نکنید. این تجهیزات به گونه ای طراحی شده اند که به شما کمک می کند سوژه و صحنه را بهتر ببینید درست قبل از گرفتن عکس. به راحتی موضوع مقدار نور افزایش خواهد یافت. چراغ های فوکوس معمولا چراغ های فوکوس معمولا مانند چراغ های معمولی به نظر می رسند. آنها یک زاویه پرتو بسیار باریک ایجاد می کنند و در حدود ۳۰۰ لامپ روشنایی نور تولید می کنند. مطمئن باشید که چراغ های فوکوس شما نیز از درجه عمق مناسبی برخوردار بوده و از مقاومت در برابر خوردگی برخوردار هستند تا بتوانند آب دریا را تحمل کنند.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی