نیکون D850 بهترین سنسور دنیای دوربین‌های عکاسی را دارد

نیکون D850 بهترین سنسور دنیای دوربین‌های عکاسی را دارد

به اعتقاد کارشناسان DxOMark، توانایی سنسور دوربین فول‌فریم نیکون D850، بسیار منحصر به‌فرد و بی‌رقیب است.

   نیکون D850 به سنسور ۴۵ مگاپیکسلی CMOS با ابعاد فول‌فریم مجهز شده است. پرچمدار نیکون از هر لحاظ نسبت به D810 پیشرفت داشته است تا خود را بهترین گزینه‌ی موجود در دنیای عکاسی و برای عکاسان حرفه‌ای معرفی نماید. در حال حاضر نیکون پیشتاز رقابت رزولوشن در رده‌ی دوربین‌های DSLR می باشد و ۴۵ میلیون پیکسل سنسور D850، در نوع خود بی‌رقیب است. البته این اولین باری نیست که کمپانی نیکون پیشتاز این زمینه بوده و پیش از این نیز در سال ۲۰۱۲ با دوربین‌های D800 و D800E سنسور با بیشترین میزان رزولوشن را به نام خود ثبت کرده بود. البته از آن زمان تا‌کنون دوربین‌های متعددی اعم از سونی a7R II و کانن ۵DS این رکورد را به نام خود ثبت نمودند.

  اما میزان رزولوشن هیچگاه مهم‌ترین مولفه برای عکاسان نبوده و توانایی‌های سنسور اهمیت ویژه‌ای برای آن‌ها داشته است. نشریه‌ی مطرح DxOMark طبق سنت همیشگی خود به بررسی سنسور نیکون D850 پرداخته است. نتایج بررسی‌های این نشریه، توانایی فوق‌العاده‌ی سنسور در کنار رزولوشن بالای آن را تایید می نماید. در حال حاضر D850 با نمره‌‌ی ۱۰۰، در صدر لیست رده‌بندی DxOMark قرار گرفته است.

   تنها نمره‌ی کلی D850 شگفت‌انگیز نیست؛ سنسور این دوربین در ژانر‌های مختلف عکاسی اعم از پرتره، منظره و ورزشی نیز نمره‌های بسیار خوبی را کسب نموده است. در بخش عکاسی پرتره که عمق و دقت رنگ‌ها بررسی می‌شود، D850 در رده‌ی دوم بهترین دوربین بررسی شده توسط DxOMark قرار گرفته و رده پایین‌تر از دوربین مدیوم‌فرمت IS180 فیز‌وان قرار گرفته است. در ژانر عکاسی منظره که گستره‌ی دینامیکی اهمیت زیادی دارد، D850 موفق به ثبت رکورد ۱۴٫۸EV شده است و در کنار D810 در صدر این لیست قرار گرفته است. در تست‌های ایزو بالا، پرچمدار نیکون موفق به شکست رقبای قدرتمند خود اعم از A7S و A9 سونی که به سنسور‌های فول‌فریم با رزولوشن کمتر مجهز شده‌اند، نشده است.

فیلترهای رنگی چه هستند؟
این مقاله را بخوانید

DxOMark در انتها از سنسور نیکون D850 بدین صورت یاد کرده است:

   اولین استفاده‌ی کمپانی نیکون از سنسور‌های فول‌فریم BSI CMOS با رزولوشن ۴۵.۷ مگاپیکسلی، کیفیت تصویر این دوربین را در بسیاری موارد برتر از دوربین‌های مدیوم فرمت قرار داده است. D850 اولین دوربین DSLR‌ است که موفق به کسب نمره‌ی ۱۰۰ شده و بدین ترتیب آن را باید استاندارد کیفیت عکاسی نامید.

نیکون D850 بهترین سنسور دنیای دوربین‌های عکاسی را دارد

 

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی