بیشتر رقبای شرکت نیکون در مورد دوربین‌های بدون آینه حرفی برای گفتن نداشته اما بیشتر رقبای این شرکت به دوربین‌های بدون آینه روی آورده‌اند و حتی شرکت کانن با جدیت به این محصول می‌پردازد. کمپانی نیکون در بهترین شرایط نیز با احتیاط زیاد عمل نموده و حتی سری‌های ۱ هم بیشتر شبیه به دوربین‌های کامپکت می باشند تا اینکه شبیه به دوربین‌های DSLR . اما این شرکت بالاخره مسیر خود را اصلاح نموده است. «تتسورو گوتو» مدیر توسعه و تحقیق این شرکت در مصاحبه‌ای با Xitek گفت تمامی دوربین‌های بدون آینه جدید کمپانی نیکون باید تمام فریم باشند. با توجه به این که رئیس شرکت پیش از این اعلام کرده یک دوربین بدون آینه در دست تولید است. کاملاً مشخص است که مدل در حال تولید مجهز به یک حسگر بزرگ خواهد بود.
شاید بپرسید دلیل این کار چیست؟ گوتو ادعا می‌کند رقبایی مانند فوجی فیلم، المپیوس و سونی دوربین‌های بدون آینه خوبی برای عکاسان حرفه‌ای ارائه نکرده‌اند و نیکون می‌تواند این وظیفه را انجام دهد. او می‌گوید: «محصولات رقبا هیچ کاربرد حرفه‌ای ندارد.»
جای تعجب ندارد که گوتو به جزئیات این آینه اشاره‌ای نکرده است. نیکون به تازگی دو عدسی تمام فریم به ثبت رسانده است (یک عدسی با دیافراگم f/1.2 و فاصله ۳۶ میلی متری کلوزآپ و یک عدسی ۵۲mm f/0.9 فوق العاده روشن)، بنابراین این موضوع به شما نشان می‌دهد که باید منتظر چه چیزی باشید. کمپانی نیکون به دنبال شیشه‌ای با کیفیت عالی برای عکس‌های پرتره و بقیه عکس‌ها است که عکاسان حرفه‌ای منتظر آن هستند. مسلماً این دوربین ارزان نخواهد بود اما این دوربین می‌تواند نیاز عکاسان جدی و حرفه‌ای را که نمی‌خواهند دوربین‌های DSLR غول پیکر را برای گرفتن عکس‌های خوب به دنبال خود بکشند، برآورده سازد.

راهنمای خرید دوربین نیکون
این مقاله را بخوانید

نمایندگی نیکون