میکروفون مناسب برای ضبط فیلم آموزشی

میکروفون مناسب برای ضبط فیلم آموزشی

برای خرید میکروفون مناسب برای ضبط فیلم آموزشی و مناسب با کاری که می‌خواهید انجام دهید زمان کافی صرف کنید و درباره آن بیشتر بخوانید و اشنا شوید تا بتوانید بهترین نوع آن را بخرید و از کیفیت آن برای ضبط فیلم‌های آموزشی خود لذت ببرید.

بسته به اینکه چه مدل ویدئو آموزشی می‌خواهید ضبط کنید میکروفون‌ به کار رفته متفاوت است برای مثال اگر هنگام ضبط پشت سیستم نشسته هستید و همزمان ویدئو ضبط می‌کنید می‌توانید از میکروفون‌های خارجی سیمی یا میکروفن‌های معمولی دیگر استفاده کنید ولی اگر در حال راه رفتن و ضبط هستید از میکروفون بی‌سیم که به یقه‌ای لباس شما وصل می‌شود استفاده کنید تا بتوانید به راحتی راه بروید و ویدئو خود را ضبط کنید.

Boya BY

Boya BY-M1 یکی از میکروفن های یقه‌ای سیمی با منبع نیرو ( تغذیه ) قابل تعویض است. این میکروفون از یک باتری LR44 انرژی می‌گیرد و در شرایطی که ضبط از طریق دستگاهی با توان انرژی بیشتر، باید این باتری نیز مورد استفاده قرار گیرد.

این میکروفون دارای یک گیره کلیپسی برای اتصال به یقه‌ی پیراهن است و همینطور یک پوشش از جنس فوم نیز برای کاهش نویز در آن استفاده شده است. این مدل همچنین یک الگوی قطبی همه کاره را ارائه می‌دهد و فرکانس پاسخگویی آن از ۶۵Hz تا ۱۸KHz می‌باشد.

اگرچه از نظر ظاهری و در عکس بالا خیلی حرفه‌ای به نظر نمی‌رسد، ولی برای ضبط صدا واقعا عالی است. البته ساختار کپسولی آن کمی بزرگ به نظر می‌رسد، محل دریافت صدا هم حدود ۶ میلی متر قطر داشته و به اندازه کافی بزرگ است تا بتواند صدای کامل مجری را ضبط کند.

ضروری‌ترین فیلترهای عکاسی نجومی
این مقاله را بخوانید

با در نظر گرفتن قیمت پایین، BY-M1 کیفیت صدایی فراتر از انتظارات ارائه می‌دهد. خروجی صوتی آن از نظر حجم نیز کاملا خوب است و نیازی به افزایش یا کاهش حجم صدا نخواهد بود.

اما در تست ما با یک دوربین کانن ۵D Mk III، نتیجه حاوی نویز بسیار کمی بود، ولی کیفیت صدا واقعا عالی به نظر می‌رسید. اگرچه کیفیت ساخت آن خیلی خوب نبوده و به معنای نیاز به مراقبت ویژه از آن است، اما این در هر حال یک میکروفون عالی است.

میکروفون های داخلی

میکروفون‌های داخلی در دوربین‌های عکاسی DSLR و دوربین‌های فیلمبرداری بسیار ساده هستند و فقط به عنوان یک راه حل اضطراری برای ضبط صدا طراحی شده‌اند.

میکروفون مناسب برای ضبط فیلم آموزشی

مشخصات میکروفون های داخلی

از آنجا که آنها در بدنه دوربین قرار دارند، همه نویزها و کلیک‌های شما روی دکمه‌ها و حتی صدای سیستم فوکوس خودکار را نیز ضبط می‌کنند. این موجب می‌شود علاوه بر صدای سوژه، بخش بسیار زیادی از صدای محیط نیز روی فیلم شما ضبط شود. حتی بهترین دوربین‌ها که با رزولوشن ۴K فیلم برداری می‌کنند هم از ورودی مناسب میکروفون بهره نمی‌برند.

برای به دست آوردن کیفیت بهتر صدا، باید حتما از یک میکروفون خارجی استفاده کنید. این میکروفون‌ها به سوکت ۳٫۵ میلی متری دوربین وصل می‌شوند و یا به قسمت کفشک دوربین اتصال پیدا می‌کنند، همچنین می‌توانید انتخاب کنید آنها را روی دوربینتان و کنار خودتان داشته باشید یا به سوژه متصل کنید.

ساده ترین روش سوار کردن میکروفون‌ها از طریق کفشک بالای دوربین عکاسی است، زیرا شما بدون نیاز به تغییر مکان دائمی آن، صداها را با کیفیت بسیار بهتری ضبط خواهید کرد. این امر می‌تواند برای افرادی که می‌خواهند در مکان عمومی فیلم برداری کنند ایده آل باشد.

میکروفن Rode Wireless Go II
این مقاله را بخوانید

از سر و صدای ترافیک شهر گرفته تا پرندگان در جنگل، میکروفون‌های تفنگی که به کفشک دوربین متصل می‌شوند ایده آل هستند. اگر صدای سوژه برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است، مانند صدای مجری یا یک سوژه در یک مصاحبه، باید میکروفون را تا حد ممکن به منبع تولید صوت نزدیک کنید.

در این حالت میکروفن‌های یقه‌ای عملکرد بسیار بهتری خواهند داشت، چرا که می‌توان آن‌ها را در نزدیکی منبع صدا قرار داد  یا حتی آن را داخل سوژه پنهان کرد  تا صاف‌ترین صدای ممکن را بدست آورید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی