مقایسه نیکون D3500 و D5300

مقایسه نیکون D3500 و D5300

امروز قصد داریم به یکی از مقایسه های مهم بپردازیم، موضوع ما بررسی و مقایسه نیکون D3500 و D5300 می باشد ؛ تا اگر قصد خرید دوربینی در این رنج قیمتی را دارید، بهترین گزینه را پیدا کنید. پس حتما به مطالب توجه کنید.
دوربین‌های DSLR‌ای که ویژه ی کاربران سطح متوسط طراحی شده نیکون D3500 و D5300 هستند. هر دو مدل دوربین‌های بسیار خوبی در رنج قیمتی خود بوده و البته دوربین نیکون D3500 کمی جدیدتر است. این دوربین در سال ۲۰۱۸ ارائه شده، در حالی که دوربین نیکون D5300 در سال ۲۰۱۴ عرضه شده و اختلافی چهار ساله با هم دارند.

مقایسه نیکون D3500 و D5300

مقایسه نیکون D3500 و D5300

سنسور هر دو دوربین نیکون از نوع CMOS APS-C کراپ فریم می باشد که سایزی برابر ۲۳٫۵ در ۱۵٫۶ میلی‌متر دارد. این سنسوراصلا مناسب برای چاپ در سایزهای خیلی بزرگ نیست، ولی می‌تواند شما را برای چاپ عکس‌هایتان در سایزهای متوسط یا کوچک به بهترین شکل راضی کند.

نیکون D3500 دارای سنسور ۲۴ مگاپیکسلی CMOS APS-C – محدوده ایزو از ۱۰۰ تا ۱۲٫۸۰۰ ( قابل ارتقا تا ۲۵٫۶۰۰ ) – پردازشگر Expeed 4 است و از سوی دیگر نیکون D5300 : سنسور ۲۴ مگاپیکسلی CMOS APS-C – محدوده ایزو از ۱۰۰ تا ۲۵٫۶۰۰ ( قابل ارتقا تا ۵۱٫۲۰۰ ) – پردازشگر Expeed 4 است.

هردو دوربین سنسورهایی دارند که رنگ‌ها را کمی متمایل به گرم ثبت می‌کنند که می‌تواند برای عکاسان طبیعت و لند اسکیپ بسیار عالی باشد. محدوده داینامیکی نیز کاملا قابل قبول و رضایت بخش است و تفاوت چندانی بین این دو دوربین دیده نمی‌شود.

مقایسه نیکون D3500 و D5300فیلم برداری

هر دو دوربین می‌توانند با رزولوشن ۱۰۸۰p Full HD و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کنند که برای کاربر بسیار خوب است . در این بخش کیفیت نسبتا مشابهی دارند. همچنین محدوده داینامیکی هر دو دوربین بسیار خوب است.

لنز برای عکاسی در شب
این مقاله را بخوانید

در نگاه اول ممکن است همه چیز برابر به نظر برسد، ولی در اصل این گونه نیست و اگر کمی جزئی‌تر نگاه کنید، برتری‌های هر مورد را مشاهده خواهید کرد. درنتیجه اختلاف اصلی در قابلیت‌های جانبی فیلم برداری است. در مقایسه جزئی‌تر D5300 و D3500 می‌توان به این نتیجه رسید که عملکرد D5300 تا حدی بهتر است.

این دوربین از ضبط صدای استریو پشتیبانی می‌کند، در حالی که ضبط صدای D3500 مونو است و کیفیت خوبی ندارد. البته پیشنهاد خودم این است که در هر صورت از یک میکروفون جانبی استفاده کنید که در این بخش هم یک تفاوت مهم دیگر آشکار می‌شود.

ورودی میکروفون تنها در D5300 است و اگر بخواهید به D3500 تان میکروفون وصل کنید، این امکان وجود نخواهد داشت. همچنین پورت خروجی هدفون که برای فیلم برداران حرفه‌ای بسیار مهم است، در هیچ کدام وجود ندارد.

لرزشگیر داخلی نیز یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که نیکون معمولا آن را بر روی میانرده‌ها و پایین رده‌های خود استفاده نمی‌کند و اگر بخواهید لرزش دست‌هایتان را از بین ببرید، تنها باید به لنزهای دوربین با لرزشگیر داخلی بسنده کنید.

یکی دیگر از عوامل تفاوت دوربین D5300 با دوربین D3500 می توان گفت :امکان ضبط ویدیوی تایم لپس نیز فقط در D5300 وجود دارد و رقیبش از این مورد نیز بی بهره است.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی