مقایسه دوربین کانن SX70 با دوربین نیکون P1000

مقایسه دوربین کانن SX70 با دوربین نیکون P1000

امروز قصد داریم در این مطالب به مقایسه دوربین کانن SX70 با دوربین نیکون P1000 بپردازیم. هر دو کمپانی کانن ( Canon ) و نیکون ( Nikon ) در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ و با فاصله‌ای در حدود ۲ ماه، دو دوربین سوپر زوم ( SuperZoom ) خود با سنسورهای کوچک را به بازار عرضه کرده اند. هر دو شرکت در تلاش هستند تا با ارائه این دو دوربین، سهم بیشتری از بازار دوربین‌های نیمه حرفه‌ای را از آن خود کنند.

مقایسه دوربین کانن SX70 با دوربین نیکون P1000

 دوربین عکاسی نیکون P1000 با یک سنسور ۱/۲٫۳ اینچی ( BSI-CMOS ) ارائه شد که دقیقا این سنسور در دوربین کانن SX70 نیز تکرار شده است. دوربین کانن SX70 تا ۲۰ مگاپیکسل و دوربین نیکون P1000 تا ۱۶ مگاپیکسل قدرت عکاسی دارد.

دوربین نیکون P1000 دارای یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با ابعاد ( ۶٫۱۷ در ۴٫۵۵ میلیمتر ) و از نوع BSI-CMOS می‌باشد. پردازشگر این دوربین از سری EXPEED مورد استفاده نیکون در همه ی دوربین‌های جدید خود است. در نقطه‌ی مقابل و در مقایسه دوربین کانن SX70 با دوربین نیکون P1000 ، کانن از یک سنسور مشابه ولی با قابلیت عکاسی ۲۰ مگاپیکسل بهره می‌برد. همچنین کانن در SX70 از یک پردازشگر DIGIC8 استفاده می‌کند.

این دو دوربین به علت بهره‌مندی از سنسوری با سایز مشابه، قابلیت کنترل یکسانی بر روی عمق میدان در عکاسی ارائه می‌دهند، البته به شرطی که تنظیمات فاصله‌ی کانونی و گشودگی دیافراگم، یکسان تعیین شده باشد.

برتری‌های دوربین نیکون P1000 نسبت به دوربین کانن SX70

مقایسه دوربین کانن SX70 با دوربین نیکون P1000

قراره در این قسمت از مقاله  قصد داریم تا عواملی را که بر پایه‌ی آنها می‌توان دوربین نیکون P1000 را به دوربین کانن SX70 ترجیح داد به‌ صورت خلاصه کلی به شما معرفی کنیم.

  • وجود پورت اتصال فلاش جانبی
  • دامنه ایزوی بیشتر ( دو برابر دوربین کانن SX70 )
  • ۰٫۲ اینچ صفحه نمایش بزرگتر
  • حداکثر سرعت شاتر بیشتر ( ۴۰۰۰/۱ ثانیه در مقابل ۲۰۰۰/۱ ثانیه )
  • قابلیت فیلمبرداری تایم لپس ( Time Lapse )
  • عمق میدان بیشتر برای عکاسی تله ( ۱۶۳۵mm بیشتر )
  • زوم اپتیکال ( Optical Zoom ) قدرتمندتر ( ۱۲۵ برابر در مقابل ۶۵ برابر )
  • سرعت لنز بیشتر در عکاسی با زاویه‌ی واید
  • ۷ متر پوشش فلاش بیشتر در مقایسه با دوربین کانن SX70
رینگ معکوس چیست؟
این مقاله را بخوانید

ویژگی‌های مشترک 

در مقایسه دوربین کانن  با دوربین نیکون هر دوی این دوربین ها مجهز به سیستم بلوتوث ( Bluetooth ) و وای فای ( WiFi ) داخلی می‌باشند.و همچنین هر دو دارای ویژگی ثبوت تصویر داخلی می‌باشند. و دارای سیستم ثبوت تصویر اپتیکال می‌باشند.

هر دو دوربین از صفحه نمایش چرخان و رزولوشن بالا با بهره می‌برند به علت چرخش کامل صفحه نمایش هر دو دوربین، عکاسی سلفی با آنها به‌راحتی امکان پذیر است. هر دوی آنها دارای امکان فوکوس و نورسنجی دستی هستند.

در مورد لنز و در زمان مقایسه این دو دوربین ، برتری کامل با دستگاه نیکون است. لنز این دوربین عکاسی سرعت بیشتری داشته و دایره‌ی پوشش آن نیز بیشتر از دستگاه کانن است. جالب است بدانید دوربین نیکون P1000 در میان دوربین‌های کامپکت، بیشترین دامنه‌ی پوشش عکاسی تله را دارد.

  • دارای فلاش داخلی
  • هر دو دوربین پورت اتصال میکروفن دارند.
  • هر دو دوربین دارای منظره یاب الکترونیکی مناسبی هستند.
  • دوربین نیکون P1000 و دوربین کانن SX70 از امکان عکاسی با فرمت RAW پشتیبانی می‌کنند.
  • هر دو دوربین قابلیت کنترل از راه دور به‌وسیله‌ی تلفن‌های هوشمند را دارند.

ضمنا در مقایسه دوربین کانن SX70 با دوربین نیکون P1000 دریافتیم که هر دوی این دستگاه‌ها در هنگام عکاسی تله، دارای سرعت کمی در میان رقبای هم‌رده‌ی خود بوده و متاسفانه هیچ کدام از آنها قابلیت محافظت در برابر شرایط آب و هوایی نامناسب ( رطوبت و گرد و غبار ) را ندارند.

مقابسه ابعاد و وزن دو دوربین

ابعاد و وزن دوربین به خصوص در زمانی که می خواهیم عکاسی شهری انجام دهیم و یا در شرایطی که قرار است در طول یک روز کامل دوربینتان را به‌همراه داشته باشید، تاثیر خود را به‌ صورت کامل نشان خواهد داد. در این موضوع دوربین کانن SX70 کاملا نسبت به رقیب خود نیکون برتری دارد. میانگین وزن دوربین‌های این رده در حدود ۲۶۰ گرم بوده و جالب است بدانید که دوربین نیکون P1000 در میان دوربین‌های کامپکت ( Compact )، سنگین‌ترین وزن و بیشترین عرض را دارد.

معرفی دوربین نیکون Coolpix P950
این مقاله را بخوانید

آنچه در مقایسه دوربین کانن SX70 با دوربین نیکون P1000 به‌خوبی واضح است ابعاد کوچک‌تر دوربین کانن SX70 است. قطعا فراموش نکرده‌اید که دوربین نیکون P1000 چیزی در حدود ۸۰۰ گرم سنگین‌تر از دوربین کانن SX70 است. دوربین کانن SX70 حدود ۱۹ میلیمتر عرض کمتری دارد و ارتفاع آن نیز در حدود ۳ سانتیمتر کمتر از دوربین نیکون P1000 است. ضمنا این دوربین به‌همراه لنز، حدود ۶٫۵ سانتیمتر عرض کمتری دارد.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی