معرفی بهترین‌ لنز‌های نیکون برای عکاسی معماری

معرفی بهترین‌ لنز‌های نیکون برای عکاسی معماری

امروز در نمایندگی نیکون به معرفی بهترین‌ لنز‌های نیکون برای عکاسی معماری می پردازیم که در مقایسه با عکاسی منظره و پرتره، عکاسی معماری عکسی می باشد که بیشتر به یک چشم دقیق نیاز دارد.

شما باید داخل تصویر تفاوت‌هایی را ثبت کنید که مردم عادی نمی‌توانند ببینند، مگر اینکه آن را به آن‌ها نشان دهید. ولی این چیزی نیست که شما فقط با یک نگاه تیزبین بتوانید آن را ثبت کنید.

شما صد در صد به تجهیزات عکاسی عالی نیاز دارید.ولی این مسئله هم پیچیده می باشد زیرا عکاسی معماری هم در داخل و هم در فضای باز انجام می‌شود. که نیاز به برخی از تجهیزات تخصصی دارد. وقتی صحبت از ساخت لنزهای دوربین است، نیکون به درستی یکی از بهترین‌ها در این حرفه است.

در اینجا برخی از بهترین لنزهای نیکون برای عکاسی معماری، چه در داخل و چه در فضای باز، آورده شده است.

Nikon AF-S DX NIKKOR 10-24mm f/3.5-4.5G ED Zoom Lens with Auto Focus

لنزهای با زاویه دید عریض برای عکاسی معماری بسیار مناسب  کارآمد هستند، چون می‌توانند تمام سوژه را در یک عکس ثبت کنند. Nikon AF-S DX NIKKOR یک قدم جلوتر از لنز های دیگر است و یکی از بزرگترین مشکلات لنزهای واید را برطرف کرده است و انحرافات لنز مانند اعوجاج تصویر را که معمولاً در تصویر های با زاویه دید گسترده وجود دارد، از بین می برد.

این یکی از بهترین لنزهای نیکون برای عکاسی معماری می باشد که در فوکوس خودکار برای جلوگیری از انحراف رنگی که معمولاً یافت می‌شود، بهترین عملکرد را نشان می دهد. ویژگی فوکوس خودکار این لنز تضمین می‌کند که برای داشتن فوکوس مناسب مجبور نیستید که کار سختی را انجام دهید. البته، اگر همچنان فوکوس تصاویر خود را به صورت دستی ترجیح می‌دهید، همیشه فوکوس دستی برای تنظیم کردن در کنار شما وجود دارد.

مقایسه مشخصات فنی نیکون D780 با نیکون D850
این مقاله را بخوانید
Nikon AF-S DX NIKKOR 10-24mm f:3.5-4.5G EDفاصله کانونی آن ۱۰-۲۴ میلی متر است و به شما چشم انداز خوبی از اشیا در فواصل مختلف از دوربین می‌دهد.

نکات مثبت لنز :

  1. لنزهایی با فاصله کانونی ۱۰-۲۴ میلی متر امکان ایجاد تصویرهایی با دورنمای عمیق را در فواصل نزدیک فراهم می‌کند
  2. لنز با زاویه دید عریض سوژه‌ها را بدون تحریف تصویر ثبت می‌کند
  3. ویژگی فوکوس خودکار همچنین از انحراف رنگی جلوگیری می‌کند

نکات منفی لنز:

  • پرداخت هزینه این لنز ممکن است کمی برای دانشجویان سخت باشد
  • با قیمت تقریبی ۹۰۰ دلار در آمازون، به هیچ وجه لنز ارزان قیمتی نیست، اما شما هزینه کیفیت را پرداخت می‌کنید. اگر در مورد عکاسی معماری جدی هستید، این لنزی است که باید به طور جدی از آن استفاده کنید.

Tamron AFA012N700 SP 15-30mm f/2.8 Di VC USD Wide-Angle Lens

در ادامه معرفی بهترین‌ لنز‌های نیکون برای عکاسی معماری لنز Tamron AFA012N700 SP یکی از بهترین لنزهای نیکون برای عکاسی معماری می باشد این لنز یک لنز واید فوق العاده می باشد که برای دوربین‌های نیکون طراحی شده است. این لنز دارای جبران لرزش داخلی است و به شما امکان می‌دهد تصویر هایی واضح‌ تری بگیرید بدون اینکه نگران لرزش دستان خود باشید.

مشخصات لنز :
  • فوکوس با یک موتور سکوت فراصوت USD انجام می‌شود و امکان فوکوس سریع و بی صدا را برای شما فراهم می کند.
  • دیافراگم f / 2.8 توسط یک شاتر ۹ تیغه‌ای محصور شده است و باعث ایجاد جلوه‌های شگفت انگیز بوکه می‌شود،
  • این لنز دارای یک میدان دید ۱۱۰ درجه است که به شما امکان ثبت تصاویر بسیار گسترده را می‌دهد.
رونمایی دوربین نیکون Z50
این مقاله را بخوانید

Tamron AFA012N700 SP 15-30mm f/2.8 Di VC USD Wide-Angle Lensقیمت آن در آمازون ۱۱۰۰ دلار است که آن را نسبت به برخی دیگر از رقبا کمی گران‌تر می کند، اما اگر در بازار به دنبال یک لنز با زاویه دید عریض می‌گردید که برای عکاسی معماری شما مناسب باشد، این یکی از گزینه‌های بهتر موجود است.

نکات مثبت لنز :
  1. بدون انحرافات لنز ، از زاویه دید عریض عکاسی می‌کند
  2. موتور التراسونیک Quiet USD امکان فوکوس سریع و آسان را فراهم می‌کند
  3. دیافراگم f / 2.8 که توسط یک شاتر ۹ تیغه‌ای محصور شده و جلوه‌های عالی بوکه را به همراه دارد
  4. میدان دید عظیم ۱۱۰ درجه برای عکسهای عالی داخل و خارج
نکات منفی لنز:

هزینه بالایی که دارد ممکن است برای همه قابل پرداخت نباشد

یکی از قسمت های مشخص کننده عکاسی معماری که آن را از انواع دیگر عکاسی متمایز می‌کند، این می باشد که شما باید سوژه‌ها را در فضای باز و داخلی خانه ثبت کنید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی