فرمت کردن کارت حافظه در کامپیوتر و دوربین

فرمت کردن کارت حافظه در کامپیوتر و دوربین

عکاسی دنیای پیچیده ای است، از انواع سبک های عکاسی گرفته تا  نحوه ثبت عکس، آشنایی با تنظیمات دوربین، فرمت کردن کارت حافظه در کامپیوتر و دوربین ، خرید تجهیزات مناسب آن و لوازم جانبی و … و در اخر روش های درست نگهداری از آن ها می باشد .

SD card

یکی از این لوازم جانبی کارت حافظه یا همان SD card است که احتمالا بعد از چند وقت کهفعالیت عکاسی خود را شروع کردید با توجه به مقدار ظرفیتی که دارد، پر شود و دیگر فضای کافی برای ثبت عکس نداشته باشد.

پس شما باید به این دقت کنید که باید به درستی از آن استفاده کنید تا مبادا خراب شود یا به ویروس آلوده شود. اگر با شیوه ی  فرمت کردن کارت های حافظه برای حذف فایل ها و ایجاد یک کارت حافظه با ظرفیتی جدید، آشنا باشید،  به راحتی می توان این مشکلات را حل کرد.

ولی حالا اگر بخواهیم کارت حافظه ی خود را فرمت کنیم کدام یک بهتر ست ؟؟؟فرمت کردن با کامپیوتر بااستفاده از ویندوز یا با خود دوربین عکاسی ؟؟!

فرمت کردن کارت حافظه در دوربین

فرمت کردن کارت حافظه در دوربین ، از جمله پیشنهاد هایی است که معمولا در دنیای عکاسی و فیلمبرداری شنیده می شود. آیا این فقط یک توصیه است یا نه؟ خب باید گفت، نه ، کاملا صحیح است، و هیچ وقت هم مشکلی ایجاد نمی کند به غیر از این که خود به یک معضل تبدیل شود.

خب اول با نگاهی کلی به نحوه کار و ذخیره اطلاعات کارت حافظه شروع کنیم. اطلاعات تمام کارت های حافظه و همچنین هارد دیسک ها و SSD ها را می توان توسط رایانه ها و سایر دستگاه ها خواند، زیرا هرکدام حاوی چیزی به نام filesystem است.

پدیده لنز فلر ( Lens Flare ) چیست؟
این مقاله را بخوانید

اطلاعات معلق

در ساده ترین حالت، یک filesystem از دو بخش اصلی تشکیل شده است. یک بخش ذخیره سازی که داده های واقعی را در اختیار دارد و اکثر ظرفیت دستگاه را شامل می شود. و بخش دیگر File Allocation Table یا FAT است که به سیستم عامل دستگاهی که کارت حافظه توسط آن خوانده می شود، می گویدکه اطلاعات داده متعلق به کدام فایل است.

چرا بهتر است یک کارت حافظه را در دوربین فرمت کنیم؟

علت های مختلفی وجود دارد که همیشه توصیه می کنند کارت حافظه را بر روی همان دوربینی که با آن عکاسی می کنید، فرمت کنید. سوال اول این که، آیا دوربین عکاسی شما محدودیت ظرفیت کارت حافظه دارد؟ اگر از یک دوربین دیجیتال نسل جدید یک تولید کننده معتبر مثل Canon , Nikon  یا Sony  استفاده می کنید ، احتمالاً مساله ای نخواهید داشت. با این حال ، توجه داشته باشید که برخی از دوربین های موجود در بازار هستند که محدودیت ظرفیت دارند. پس حتما دفترچه راهنما را بررسی کنید یا آنلاین تحقیق انجام دهید.

فرمت کردن کارت حافظه در کامپیوتر و دوربین

حتما تصمیم تان را بگیرید که آیا می خواهید یک کارتی با ظرفیت بیش از آنچه برای دوربیین تان تعبیه شده خریداری کنید؟ بسیاری از دوربین ها با این کار مقابله می کنند. این دستگاه ممکن است به شما امکان نصب کارت را روی دوربین بدهد اما ظرفیت کارت را به حداکثر ظرفیت دستگاه محدود می کند ، نه ظرفیت کامل کارتی که شما روی آن گذاشته اید. این محدودیت یک تضمین برای اطمینان از خواندن و نوشتن اطلاعات از روی کارت است.

عکاسی ماجراجویی
این مقاله را بخوانید

حال فرض کنید که شما یک کارت حافظه را وقتی کاملا پر شد، به کمک یک کامیوتر فرمت کنید و مجددا آن را در دوربین خود قرار دهید. به طور معمول دو اتفاق ممکن است بیافتد. در بهترین حالت ، دوربین شما کارت حافظه را شناسایی می کند اخطار فرمت می دهد و یا در بدترین حالت، دوربین فکر می کند که می تواند آن را شناسایی کند، اما به محض این که شروع به کار کردید و اواین عکس را بخواهید ثبت کنید، دچار مشکل می شود و اطلاعات به درستی ثبت نخواهند شد. و از این بدتر هم این که کل FAT شما خراب شود و ممکن است شما به هیچ یک از پرونده ها نتوانید دسترسی داشته باشید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی