رونمایی دوربین نیکون Z50

رونمایی دوربین نیکون Z50

رونمایی دوربین نیکون Z50

نیکون علاوه بر معرفی دوربین APS-C و بدون آینه‌ی Z50، چندین لنز جدید و مخصوص مانت Z را هم معرفی کرد.

نیکون پس از رونمایی از دو دوربین بدون‌آینه و فول‌فریم، دوربین بدون‌آینه و کراپ Z50 را معرفی نمود؛ این محصول، اولین دوربین بدون آینه فرمت DX نیکون از سری محصولات Z است که کوچک‌تر، سبک‌تر و ارزان‌تر از محصولات فول‌فریم دیگر است. در ادامه با مقاله ای از نمایندگی رسمی نیکون در تهران همراه باشید.

این دوربین ۴۰۰ گرمی دارای یک قاب منیزیمی است . هسته مرکزی دوربین را حسگر تصویر  BSI CMOS با اندازه APS-C و وضوح ۲۰٫۹ مگاپیکسل می باشد.درکنار آن یک موتور پردازشگر تصویر EXPEED 6 و سیستم فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز وجود دارد.

این دوربین برخلاف نیکون Z6 و Z7، فاقد ویژگیIBIS یا لرزشگیر تصویر در بدنه‌ی داخلی دوربین می باشد. نیکون Z50 از دامنه حساسیت تا حداکثر ۵۱۲۰۰ بهره می‌گیرد؛ این مقدار، بالاترین حساسیت استاندارد در این نوع از دوربین‌ها به‌شمار می‌رود. حداکثر سرعت عکاسی پیوسته نیکون Z50 برابر با ۱۱ فریم در ثانیه با امکان استفاده از فوکوس خودکار می باشد.

دوربین نیکون Z50 برای فوکوس از سیستم فوکوس خودکار (AF) هیبرید ۲۰۹ نقطه‌ای استفاده می کند که به فناوری تشخیص چشم نیز مجهز می باشد. در دوربین‌های نوع DX  برای اولین بار از فناوری تشخیص چهره استفاده می‌شود. نقاط فوکوس خودکار، بصورت افقی، حدود ۸۷ درصد و بصورت عمودی، ۸۵ درصد از فریم را تحت پوشش خود قرار میدهند.

در قسمت پشتی دوربین، نمایشگر LCD لمسی با قابلیت چرخش به سمت پایین و بالا و در ابعاد ۳٫۲ اینچ است که برای ضبط ویدیوها و تصاویر سلفی بسیار کاربردی می باشد. در فیلمبرداری دوربین نیکون Z50 ، قابلیت ضبط ویدیوهای ۴K با نرخ ۲۴ و۳۰ فریم‌بر‌ثانیه را دارد. در صورت تغییر رزولوشن به Full HD، امکان ضبط ویدئو با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه نیز امکانپذیر می باشد. صحنه آهسته با سرعت حداکثر ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه در رزولوشن ۱۰۸۰P  و تایم‌لپس را دارد. همچنین، ویژگی ویرایش سریع فیلم جهت اشتراک در شبکه‌های مجازی نیز در این دوربین‌ وجود دارد.

میکروفن باسیم
این مقاله را بخوانید

 

رونمایی دوربین نیکون Z50

ویژگی‌ها و مشخصات دیگر دوربین نیکون Z50 عبارت هستند از: فلش پاپ‌آپ و منظره‌یاب الکترونیک OLEDبا رزولوشن تصویر ۲٫۳۶ میلیون پیکسل ،۲۰ ابزار کنترلی برای ثبت تصاویری خلاقانه، حالت سلفی، حالت جلوه‌های ویژه، شاتر بی‌صدا، اتصالات شامل وای‌فای و بلوتوث می باشند.

نیکون Z50 دارای ورودی میکروفون، سوکت هدفون ندارد. تنها درگاه کارت SD دوربین Z50 از کارت‌های حافظه‌ی پرسرعت UHS-II پشتیبانی می‌نماید و در عین حال، از درگاه میکرو USB  آن می‌توان برای شارژ باتری دوربین استفاده نمود. در این دوربین‌ از باتری EN-EL25 استفاده شده که پس از هر بار شارژ ۳۰۰  عکس را ثبت می کند.

 

معرفی لنزهای DX از سری Z

نیکون، اولین لنزهای DX مانت Z را نیز برای دوربین‌های بدون آینه‌ی خود را در کنار دوربین Z50  معرفی کرد:

لنز زوم استاندارد نیکور Z DX 16-50mm f/3.5-6.3 VR و مدل زوم تله‌فوتوی نیکور Z DX 50-250mm f/4.5-6.3 VR. محصولات معرفی‌شده، از نوع لنزهای فوق فشرده و از ویژگی‌هایی نظیر فاصله طولی ثابت (FFL) برابر با ۱۶ میلی‌متر و حداقل پدیده‌ی focus breathing بمعنی تغییر فاصله‌ی کانونی حین فوکوس، برخوردارند.

همچنین، یک حلقه کنترل قابل‌تنظیم است. این امکان وجود دارد که یکی از وظایف دوربین، از جمله فوکوس دستی یا خودکار، دیافراگم، دامنه حساسیت ، را به حلقه‌ی کنترل محول نمایند تا بتوان عکس و فیلمی شفاف و طبیعی ثبت کنیم.

 

لنز NIKKOR Z DX 16-50mm f/3.5-6.3 VR :

لنزی فوق‌العاده فشرده و سبک‌وزن، با طولی حدود ۳۲ میلیمتر و وزنی حدود ۱۳۵ گرم می باشد. این لنز از حلقه‌ی زوم متداول پشتیبانی می‌نماید که از ۱۶ میلیمتر شروع و در۵۰ میلیمتری ‌پایان می‌یابد. همین ویژگی، آن را به انتخابی عالی برای ثبت صحنه‌های مختلف، مانند مناظر، پرتره، عکس‌های فوری و نماهای نزدیک از گل‌ها با حداقل فاصله کانونی ۰٫۲ متر تبدیل می کند.

میکروفون های استودیویی
این مقاله را بخوانید

 

لنزNIKKOR Z DX 50-250mm f/4.5-6.3 VR :

با پشتیبانی از فواصل کانونی گسترده‌ای از ۵۰ تا ۲۵۰ میلیمتر، قادر است از مناظر متنوعی، از پرتره‌های روزانه تا سوژه‌ ای در فاصله دور، عکاسی نماید. این لنز تله‌فوتو نه‌تنها این امکان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا از اثر فشرده‌سازی لنزها استفاده کنند، بلکه این قابلیت را هم دارد که روی سوژه‌های حتی در فاصله‌ای کمتر از نیم‌متر هم فوکوس نماید.

ترکیب دو لنز جدید نیکون این امکان را به کاربران می‌دهد تا طیف وسیعی از فاصله‌ کانونی، از ۱۶ تا ۲۵۰ میلیمتر، را پوشش دهند؛ و به این ترتیب، کارایی دوربین Z50 را که از ویژگی وزن سبک و کیفیت تصویر عالی برخوردار می باشد، به ماکزیمم برسانند.

رونمایی دوربین نیکون Z50

لنز Nikkor Z 58mm F0.95 Noct :

لنز ۵۸ میلیمتری نیکور F0.95 Noct که علاقه‌مندان دوربین‌های نیکون از مدت‌ها پیش منتظر آن هستند، تا به همراه دوربین Z50 معرفی کردند. این محصول، لنزی سریع با فوکوس دستی برای دوربین‌های بدون آینه و فول‌فریم مانت Z نیکون (Nikon FX-format) می باشد.

لنز نیکور ۵۸mm Z F/0.95 S Noct را می‌توان برترین نمونه در میان محصولات سری S و نمادی برای عملکرد فوق‌العاده‌ی اپتیکی لنزهای نیکور Z بحساب آورد. به‌گفته‌ی نیکون تولید این لنز تنها با انعطاف‌پذیری بالای مانت Z حاصل از قطر دهانه‌ی ۵۵ میلی‌متری و فاصله‌ی فلانج ۱۶ میلی‌متر به پدید آمده است. ترکیب این ویژگی‌ها در کنار یکدیگر منجر به حداکثر گشودگی دیافراگم f/0.95 می شود که سریع‌ترین نرخ در میان تمام لنز‌های خانواده‌ی نیکور تابه اکنون می باشد.

لنز جدید نیکون مجهز به حلقه‌های کنترل و فوکوس و مجهز به دو نوع پوشش نانو کریستال و آرنئو می باشد. پوشش نانو کریستال لنز به کنترل اشعه‌ها و جلوگیری از ورود نور به داخل لنز در زاویه‌ی مورب کمک می نماید. پوشش آرنئو نیز از ورود نورهای تصادفی به داخل لنز در حالت عمودی کمک می نماید. ترکیب این دو با هم، به‌طور موثری نورها و سایه‌های ایجاد‌شده را کاهش میدهد و عکسی شفاف‌تر و واضح‌تر ثبت می کند. این لنز، برای عکاسی در شب، عکاسی از مناظر و پرتره‌ها یکی از بهترین گزینه‌های موجود به شمار می آید.

اسمو چیست؟
این مقاله را بخوانید

لنز ۵۸ میلی‌متری Z F/0.95 S Noct در حدود ۲۰۰۰ گرم وزن و ابعادی در حدود ۱۰۲ در ۱۵۳ میلی‌متر می باشد. در بالای لنز، یک نمایشگر کوچک قرار گرفته که فاصله‌ی فوکوس، دیافراگم و عمق میدان را به‌همراه یک حلقه کنترل قابل تنظیم نمایش میدهد. به این ترتیب، دسترسی سریع به تنظیمات دیافراگم یا جبران نوردهی را فراهم می سازد.

در پایان رونمایی دوربین نیکون Z50 ، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی دوربین‌های DSLR ، دوربین های بدون آینه و دیگر محصولات نیکون نیاز دارید را در بخش محصولات نمایندگی نیکون بیابید. همچنین شما می توانید از طریق شماره تلفن های درج شده در سایت نمایندگی نیکون با کارشناسان فروش تماس گرفته و هرگونه سوال در مورد خرید و یا قیمت محصولات و همچنین ضمانت و خدمات پس از فروش نیکون را، جویا شوید. این آگاهی شما را در خرید مطمئن و ارزان یاری خواهد داد.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی