رونمایی از دوربین های بدون آینه نیکون

معرفی از دوربین های بدون آینه نیکون

کمپانی بزرگ نیکون بلاخره از دوربین های پر طرفدار خود Nikon Z6 و Nikon Z7 رونمایی کرد، این شرکت با رونمایی از دوربین های بدون آینه نیکون به صورت رسمی وارد بازار دوربین‌های بدون آینه فول‌فریم شد. معرفی دوربین‌های جدید نیکون، یک جهش بزرگ برای این شرکت به حساب می‌آید؛ نیکون Z به عنوان نخستین مانت (دهانه فلزی که لنز را به دوربین متصل می‌کند) جدید این شرکت از سال ۱۹۵۸ معرفی شده و با ۵۵ میلی‌متر قطر، بزرگ‌ترین مانت بدون آینه و فول‌فریم بازار محسوب می‌شود.

این مانت نسبت به مانت Nikon F DSLR نزدیک به ۱۷ درصد قطر بیشتری دارد و فلنج سطح‌ کانونی آن ۶۵ درصد کوچک‌تر است. جالب است بدانید که دوربین‌های جدید Nikon Z6 و Nikon Z7 که اخیرا توسط نیکون معرفی شده‌اند، بر مبنای دوربین‌های DSLR نیکون D850 و نیکون D750 توسعه یافته‌اند.

سیستم دوربین های Nikon Z6 و Nikon Z7

نیکون Z7 به یک حسگر فول‌فریم ۴۵٫۷ مگاپیکسلی مجهز شده است که بازه حساسیت آن (ISO) بین ۶۴ تا ۲۵۶۰۰ متغیر بوده و سیستم فوکوس خودکار هیبریدی تشخیص فاز با پشتیبانی از ۴۹۳ نقطه فوکوس، ۹۰ درصد فریم را پوشانده‌ است. نیکون Z7 می‌توان تصاویر را با نرخ ۹ فریم بر ثانیه ثبت کند؛ در مقایسه با Nikon 850، سرعت ثبت تصاویر در دوربین جدید نیکون نزدیک به ۲ فریم بر ثانیه بالاتر است.

نیکون Z6 از سوی دیگر به سنسور ۲۴٫۵ مگاپیکسلی مجهز شده است که بازه حساسیت آن بین ۱۰۰ تا ۵۱۲۰۰ متغیر بوده و سیستم فوکوس خودکار هیبریدی تشخیص فاز که از ۲۷۳ نقطه پشتیبانی می‌کند، پشتیبانی ۹۰ درصدی را از سطح فریم ارائه می‌دهد. همچنین این دوربین قادر است با نرخ ۱۲ فریم بر ثانیه به صورت مداوم به عکاسی بپردازد. هر دو دوربین جدید نیکون دارای لرزش‌گیر اپتیکال هستند که با لنزهای Nikon Z در ۵ توقف و با لنزهای Nikon F در ۳ توقف، لرزش‌ها را کاهش می‌دهند.به این نیز توجه داشته باشید که نیکون Z7 و نیکون Z6 می‌تواند ویدیوهای ۱۰ بیتی ۴K با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل با نرخ ۲۴، ۲۵ و ۳۰ فریم بر ثانیه به ثبت برساند.

نمایندگی نیکون در ایران
این مقاله را بخوانید

رونمایی از دوربین های بدون آینه نیکون

شرکت نیکون همچنین نقشه‌ راهی را برای لنزهای آینده عرضه کرده است که در سال ۲۰۲۰ وارد بازار شده اند؛ مورد انتظارترین لنزها در سال ۲۰۱۹ عرضه شده اند که شامل سه لنز ۸۵ میلی‌متری F1.8، لنز ۲۴-۷۰ میلی‌متری F2.8 و ۲۰۰-۷۰ میلی‌متری F2.8 است. همچنین از روشن‌ترین لنز در سال ۲۰۱۹ رونمایی شده که یک نمونه ۵۸ میلی‌متری با F/0.95 است.

نیکون Z7 یک دوربین پرچم دار و قدرتمند بدون آینه از این شرکت است که نه تنها به واسطه رزولوشن بسیار بالا، بلکه به دلیل سیستم فوکوس “انقلابی” خودش حائز اهمیت است.

نیکون Z6 یک دوربین بدون آینه پرسرعت، مخصوص محیط های کم نور که دوربین Z6 می تواند با سرعت ۱۲ فریم بر ثانیه (با رزولوشن کامل ۲۴٫۵ مگاپیکسل) عکاسی کند.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی