دوربین نیکون مدل p1000

دوربین نیکون مدل p1000

معرفی کوتاه دوربین 

دوربین‌های کامپکت با لنز زوم ثابت و حسگرهای کوچک دوران سختی را می‌گذرانند. قابلیت‌های عکسبرداری در گوشی‌های هوشمند روز به روز افزایش یافته و بسیاری از مردم دیگر رغبتی برای داشتن یک دوربین عکاسی کامپکت ندارند. ولی تنها قلمروی دوربین‌های عکاسی کامپکت که هنوز توسط گوشی‌های همراه فتح نشده، گروه دوربین‌های کامپکت سوپر زوم است که البته تعداد آن‌ها کم هم نیست. در این گروه دوربین‌هایی با زوم خارق العاده قرار دارند که پرچمدار آن‌ها دوربین عکاسی نیکون مدل p1000 است.

حسگر و پردازنده

پردازشگر دوربین عکاسی از نوع EXPEED ارتقاء یافته بوده و سیستم لرزشگیر اپتیکال Dual Detect کاهش لرزشی معادل ۵ استاپ افزایش در سرعت شاتر ایجاد می‌کند که برای عکاسی بر روی دست مناسب است. در نظر داشته باشید بطور عملی عکسبرداری بر روی دست در فواصل کانونی بیش از ۲۰۰۰ میلیمتر بسیار مشکل و بلکه غیر ممکن است و حتماً بایستی از سه پایه استفاده کنید. استفاده از المان های ED و Super ED در ساختار لنز باعث کاهش خطای انحراف رنگی شده است . دوربین عکاسی نیکون P1000 می‌تواند با سرعت ۷ فریم در ثانیه به طور پیوسته عکسبرداری نماید. ( البته فقط به تعداد ۷ عکس ) اندازه دهانه لنز بزرگتر از ابعاد دوربین‌های مشابه بوده و برابر با ۷۷ میلیمتر است و می‌توانید از فیلترهای استاندارد استفاده نمایید. همچنین به همراه دوربین هود لنز نیز ارائه می‌شود.

دوربین نیکون مدل p1000

فوکوس دوربین نیکون p1000

شرکت بزرگ نیکون هیچ اشاره‌ای به ارتقاء سیستم اتوفوکوس دوربین عکاسی P1000 نمی‌کند و در اصل  سیستم اتوفوکوس این دوربین مثل سیستم مبتنی بر تشخیص کنتراست به کار رفته در مدل P900 است. همچنین تست آزمایشگاهی هم این مسئله را تایید کرد و مطابق این تست سرعت عملکرد قابل قبول برای یک دوربین عکاسی سوپر زوم درست می شود. اما به دلیل بسته تر شدن دیافراگم تا F8.0 در حالت سوپر زوم، عملکرد اتوفوکوس به خصوص در نور کم با افت سرعت همراه می گردد که البته قابل انتظار است.

دوربین عکاسی کولپیکس نیکون P7700
این مقاله را بخوانید

فیلمبرداری دوربین نیکون p1000

فیلم های با حرکت سریع را می‌توان با حالت‌های ضبط سوپرلپس و تایم لپس نیکون P1000 ایجاد کرد. قابلیت تایم لپس ، عکس‌های گرفته شده در فواصل قابل تنظیم را در قالب یک ویدیو ۱۰ ثانیه‌ای ترکیب می‌کند، در حالی که قابلیت سوپرلپس می‌تواند فیلم را با سرعت ۲ تا ۳۰ برابر ضبط کند.

کیفیت تصویر گرفته شده همراه با عکس

P1000دوربین نیکون مدل p1000 دارای تعداد زیادی حالت عکسبرداری است که تنظیمات را برای سناریوهای مختلف مانند غروب آفتاب ، آتش بازی و پرتره تنظیم می کند. حالت محبوب Moon برای عکسبرداری از نزدیکترین همسایه زمین بسیار مناسب است و حالت Bird جدید  دوربین را برای گرفتن موجودات اغلب روشن و رنگارنگ بهینه می کند.

با دوربین نیکون مدل Nikon P1000  می توانید به آسانی عکس های خود را با استفاده از فیلترهای کاربردی و آسان در ۵ دسته سازمان یافته ویرایش کنیداین ۵ گروه شامل :

  1.  نور بسیار روشن برای روشنایی رنگ
  2. عمق فضای آرام بخش
  3. ایجاد ظاهری قدیمی
  4. کلاسیک برای جلوه های عکس سنتی و نویر
  5. مجموعه ای  متعدد از تن های تک رنگ

طراحی بدنه دوربین نیکون p1000

  دوربین عکاسی نیکون مدل P1000 علیرغم نام کامپکت، به هیچ وجه دوربین کوچکی نیست. حمل این این دوربین عکاسی نه تنها در جیب امکان پذیر نیست البته برای حمل در کیف هم باید دقت کافی به خرج دهید. به علت این ابعاد بزرگ، دوربین عکاسی نیکون P1000 ارگونومیک مناسبی پیدا کرده‌است. دستگیره(گریپ) دوربین عکاسی مجهز به عمق کافی بوده و می توانید به سادگی این دوربین بزرگ را در دست بگیرید. به لطف فضای کافی روی بدنه، تعداد زیادی دکمه بر روی این دوربین قرار گرفته تا عملکردی مشابه دوربین‌های DSLR داشته باشد.

مقایسه مشخصات فنی نیکون D780 با نیکون D850
این مقاله را بخوانید

لازم به ذکر می باشد که دستگیره های جلو و عقب روی بدنه دوربین نیکون مدل COOLPIX P1000 کمک ویژه ای به نگه داشتن طولانی مدت و به حداقل رساندن خستگی در نتیجه عکاسی طولانی می کند.

در دوربین نیکون مدل p1000 از یک حلقه کنترل در جلوی دستگاه می توان برای عملکردهای مختلف مانند تنظیم فوکوس ، نوردهی ، تعادل رنگ سفید و ISO استفاده کرد که همه از بشکه لنز است. همچنین روی بشکه یک ضامن بزرگنمایی و یک دکمه اختصاصی اسنپ بک وجود دارد که P1000 شما را در صورت از دست دادن فاصله کانونی از سوژه ، به سرعت بزرگنمایی می کند. با رها کردن دکمه ، فاصله کانونی به موقعیت قبلی خود برمی گردد.

دوربین نیکون مدل p1000

اتصال وایرلس دوربین نیکون p1000

فناوری SnapBridge نیکون امکان اشتراک مستقیم عکس را مستقیماً از دوربین عکاسی در دستگاه تلفن هوشمند جفت شده فراهم می کند.

در هنگام خرید دوربین P1000 توجه کنید که این دوربین دارای یک منو از ویژگی‌های اتوماتیک برای کمک به گرفتن عکس‌های عالی در روزهای ابتدایی کار با دوربین است. تنظیمات بهینه‌سازی حالت‌های صحنه برای یک نوع صحنه انتخاب شده مانند پرتره، غروب خورشید، منظره، شب و غیره، ISO خودکار، نوردهی و تنظیم تراز سفیدی، عالی و بدون دردسر هستند، بنابراین شما می‌توانید فقط بر روی گرفتن عکس تمرکز کنید.

دوربین نیکون مدل p1000 دارای درگاه‌های ورودی خروجی برای انتقال و نمایش تصویرهای مانند hdmi و usb نیزمی باشد. در کنار اتصالات فیزیکی، دوربین دیجیتال نیکون مدل  p1000 از تکنولوژی بی‌سیم مانند Wi-Fi و nfc نیز پشتیبانی می‌کند. این قابلیت به علاقمندان دوربین نیکون p1000 کمک می‌کند تا بتواند راحت‌تر فایل‌های خود را بین دستگاه‌های هوشمند منتقل کند. البته در کنار این ویژگی، ویژگی موقعیت‌یاب (gps) را نیز دارد.

مقایسه دوربین کانن SX70 با دوربین نیکون P1000
این مقاله را بخوانید

لنز های مناسب دوربین نیکون p1000

طراحی لنزهای جمع و جور و فوق العاده  لنز ۳۰۰۰-۲۴ میلی متر  دوربین عکاسی نیکون P1000، قدرت بی نظیر حرفه‌ای را همراه با ویژگی‌های کنترل راحت تر از راه دور مثل رینگ کنترل فوکوس صاف و ملایم، چک کردن گرفتن سوژه و سوئیچ AF/MF و برخی از پیشرفته ‌ترین تکنولوژی‌های لنز NIKKOR را به یک دوربین زوم کامپکت می‌دهد. به همین دلیل شاید قیمت دوربین نیکون p1000 در بین هم رده های خود گرانتر است.

این ویژگی یک زوم بسیار زیاد نیست، در واقع زوم بی نهایت است. لنز شیشه ای NIKKOR ED با قدرت زوم معادل ۳۰۰۰ میلی‌متر، قدرتمندترین لنزی است که در دوربین عکاسی نیکون کول پیکس COOLPIX استفاده می‌شود و دنیایی جدید از امکانات عکاسی را در مقابل شما باز می‌کند.

خرید دوربین همراه با لنز نیکون p1000

جذابیت بالای دوربین عکاسی نیکون P1000 محدوده زوم آن است. در اینجا فقط به میزان زیاد تله لنز اشاره نمی‌کنیم بلکه محدوده زوم لنز از ۲۴ میلیمتر تا ۳۰۰۰ میلیمتر مورد توجه است. این دوربین عکاسی به غیر از میزان تله زیاد ۳۰۰۰ میلی متری دارای واید بسیار خوب ۲۴ میلیمتری نیز هست پس مناسب ترین گزینه برای خرید لنز همراه این دوربین لنز ۳۰۰۰-۲۴ میلی متر می باشد.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی