دوربین عکاسی نیکون p90

دوربین عکاسی نیکون p90

شرکت بزرگ نیکون مفتخر است، دوربین عکاسی دیگری را با عنوان دوربین عکاسی نیکون p90 که  دارای  پیشرفته ترین فناوری دوربین های دیجیتال  شده است را به کاربران دوربین های کامپکت عرضه کند.با توجه به تحهیز این دوربین عکاسی به لنز ۲۶-۶۲۴ میلی متری کاربر می تواند در هر دو حالت واید انگل و تله فوتو عکاسی کند، P90 موفق شده تا به عنوان یک  انتخاب ایده آل برای کاربرانی که به دنیال بهترین کیفیت در عکاسی با دوربین های کامپکت می باشند ،قرار گیرد.

دوربین عکاسی P90 با ویژگی زوم اپتیکال ۲۴x مجهز به لنز ۲۶-۶۲۴  ۲۶ )  میلی متر به منظور عکاسی در حالت واید انگل و ۶۲۴ میلی متری به منظور عکاسی در حالت تله فوتو بوده) بوده و قابلیت این را داد به عکاسی در حالت  “Close up” تا ۱cm فاصله   از سوژه می باشد.توسط این دوربین عکاسی می توان۴۵  کادر تصویر را در  ۱۵  فریم در ثانیه در حالت عکاسی پی در پی ثبت کرد و این به آن معناست که قبل از فشردن دکمه شاتر توسط عکاس تصاویر ثبت می گردند.همچنین با در نظر گرفتن مشخصاتی همانند ۱۲٫۱ پیکسل موثر و حساسیت سنسور ۶۴۰۰ ، می توان با استفاده از P90 در سطح حرفه ای عکاسی کرد.

عکسبرداری دوربین نیکون P90

متاسفانه این دوربین عکاسی نیکون P90 از فرمت عکس برداری خام یا Raw پشتیبانی نمی کند که البته با در نظر گرفتن  طیف مخاطبینی که برای این دوربین در نظر گرفته شده است این موضوع طبیعی به نظر می رسد . در کنار صفحه نمایش دوربین عکاسی ، یک منظره یاب نیز وجود دارد که عکاس در صورت نیاز می تواند برای عکاسی از آن نیز استفاده نماید .

نقاشی با نور ( Light Painting )
این مقاله را بخوانید

عکس های گرفته شده توسط دوربین از کیفیت بالایی برخوردار هستند و می توان به سادگی از آنها برای چاپ تصاویر تا ابعاد ۳۰*۲۰ اینچ استفاده نمود بدون اینکه افت کیفیتی در تصویر چاپ شده مشاهده شود . ایده ی جالب دیگری در دوربین P90 وجود دارد که Sport Scene نام دارد . این حالت که برای عکاسی از مسابقات ورزشی می توان از آن استفاده نمود این امکان را به شما می دهد تا با سرعت بسیار بالای ۱۵ فریم بر ثانیه به صورت پی در پی عکاسی نمایید تا هیچ صحنه ای از مسابقه از دست شما نرود. فوکوس در دوربین P90 نیز هم می تواند به صورت خودکار انجام شود و هم به صورت دستی که این موضوع بسته به نظر و توانایی های عکاس دارد . باتری دوربین هم قابلیت ذخیره ۲۰۰ عکس را با هر بار شارژ دارد .

ویژگی های دوربین عکاسی دیجیتالی نیکون

دوربین P90 مخصوص کاربرانی طراحی شده است که سر رشته چندانی از عکاسی ندارند و قصد دارند که بیشتر تنظیمات به صورت خودکار انجام شود از این رو ویژگی هایی در این دوربین عکاسی قرار داده شده است که کار برای این کاربران راحت تر شود . به عنوان مثال سیستم لرزشگیر دوربین عکاسی قابلیت این را دارد تا لرزش هایی که از تکون خوردن دست شما ایجاد می شود را تا حد بسیار زیادی مهار کند تا عکس ها وضوح و کیفیت بالایی داشته باشند . هم چنین سیستم فوکوس دوربین می تواند هنگام عکاسی از سوژه های متحرک ، سوژه را به صورت خودکار ردیابی کرده و با انجام تنظیمات مناسب ایزو، بهترین عکس را به ثبت برساند .

مشخصات دوربین نیکون D3000
این مقاله را بخوانید

دوربین عکاسی نیکون p90

محدوده ایزوی بالای دوربین عکاسی نیز کمک زیادی به ثبت عکس در شرایط نوری کم کرده است. یکی از ویژگی های جذاب موجود در دوربین P90 قابلیتی به نام BSS می باشد. با قرار دادن دوربین در این حالت و فشار دادن دکمه شاتر، دوربین شروع به عکاسی نموده و ده عکس را به صورت پشت سر هم ثبت می کند و در نهایت بهترین عکس را بر روی کارت حافظه ذخیره می کند.

اما موارد بالا تنها ویژگی های خاص این دوربین عکاسی نمی باشد و از سایر ویژگی ها می توان به قابلیت تشخیص و رفع قرمزی چشم ، سیستم پیشرفته تشخیص چهره و حالت لبخند اشاره نمود که همه این موارد برای این قرار داده شده تا تجربه استفاده از P90 برای عکاس لذت بخش شود .
در قسمت پشتی دوربین ، یک صفحه نمایش انعطاف پذیر سه اینچی وجود دارد که برای عکاسی از زوایای مختلف و دشوار مناسب است . این صفحه نمایش می تواند به صورت کامل از بدنه بیرون بیاید و در اختیار عکاس قرار گیرد .

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی