تنظیمات اولیه دوربین حرفه ای پس از خرید

تنظیمات اولیه دوربین حرفه ای پس از خرید

هنگامی که یک دوربین عکاسی  جدید می‌خرید احتمالا دوست دارید که بلافاصله با آن شروع به عکاسی کنید. ولی پیش از اینکه شروع به کار کنید و از زوایا و نورپردازی‌های جدید استفاده کنید، چند کار وجود دارد که باید انجام دهید تا مطمئن شوید تنظیمات دوربین جدید شما به خوبی انجام شده است.امروز به شما کمک می کنیم تا تنظیمات اولیه دوربین حرفه ای پس از خرید دوربین خود را یاد بگیرید.

شارژ باتری دوربین 

نخستین گامی که شما برمیدارید این است که باتری دوربین خودتان را یک بار به صورت کامل شارژ کنید. برای این عمل اغلب باید باتری را داخل شارژری که به همراه دوربین عکاسی خود عرضه می‌شود قرار دهید اما احتمال دارد بعضی از دوربین‌های عکاسی نیز می‌توانند توسط پورت USB که کنار آن‌ها قرار دارد شارژ شوند. برای اگاهی از اینکه چطور این کار را به درستی انجام دهید، به دفترچه راهنمای دوربین خودتان مراجعه کنید.

این کار ممکن است که چند ساعت وقت شما را بگیرد و احتمالا نشانگرهایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها پس از شارژ باتری متوجه این موضوع خواهید شد. برای مثال ممکن است چراغ چشمک زن روی شارژر به گونه ای ثابت روشن بماند و یا خاموش شود. پس از تمام شدن این مرحله، می‌توانید باتری را از داخل شارژر بیرون بیاورید و آن را داخل دوربین عکاسی قرار دهید و یا اگر از کابل USB استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را از دوربین جدا کنید.

تاریخ و ساعت در دوربین

تنظیمات اولیه دوربین حرفه ای پس از خریدحالا پس از اتمام مرحله ی بالا می‌توانید دوربین را روشن کنید. البته شاید از شما خواسته شود که ساعت و تاریخ دوربین عکاسی را تنظیم کنید. در این صورت باید این کار را انجام دهید. در شرایطی که این گزینه را مشاهده نمی‌کنید، می‌توانید از طریق منو به آن دسترسی داشته باشید. این ویژگی معمولا در انتهای منو قرار دارد و احتمال دارد در بعضی از مواقع در یک صفحه با علامت آچار یا چرخ‌دنده قرار گرفته است. در صورتی که این تنظیمات را به درستی تنظیم کنید، بعدا می‌توانید عکس های خودتان را بررسی کنید و متوجه شوید که در چه ساعتی یک عکس خاص را ثبت کرده‌اید.

نکات عکاسی از شفق قطبی
این مقاله را بخوانید

فرمت کارت حافظه

سپس دوربین عکاسی  را دوباره خاموش کنید و اسلات کارت حافظه را پیدا کنید. برای نگه‌ داری از عکس‌ها و ویدیوهای خودتان به کارت حافظه نیاز دارید و معمولا هم به یک کارت حافظه نیاز دارید که روی آن علامت SDHC یا SDXC قرار داشته باشد. کارت حافظه مورد نظر خودتان را داخل این اسلات قرار دهید و مطمئن شوید که به درستی قرار گرفته است. در صورتی که شاهد هرگونه مقاومتی بودید، آن را بیرون بیاورید و به صورت برعکس داخل دوربین قرار دهید.

به هر صورت باید بخشی که گوشه‌ی آن کمی کج شده است قبل از بقیه کارت حافظه داخل دوربین قرار بگیرد. معمولا یک برچسب یا علامت وجود دارد که نحوه‌ی قرارگیری صحیح کارت حافظه داخل دوربین را به شما نمایش می‌دهد.

پس از این که کارت حافظه را داخل دوربین عکاسی قرار دادید و درب محفظه‌ی آن بسته شد، ممکن است از شما خواسته شود که آن را فرمت کنید. با این عمل کارت حافظه به دوربین معرفی خواهد شد و پوشه‌های موردنیاز برای مرتب ‌سازی تصاویر داخل آن ایجاد خواهند شد.

گزینه ی اوکی را بزنید  و چند لحظه منتظر بمانید. در شرایطی هم که از شما خواسته نشد کارت حافظه را فرمت کنید، گزینه فرمت را در منوی تنظیمات پیدا کنید و با دنبال کردن دستورالعمل‌های روی صفحه، کارت حافظه‌ی خودتان را فرمت کنید.

بررسی ایزو

در این مرحله از انجام تنظیمات دوربین جدید زمان آن رسیده است که ایزو دوربین عکاسی را بررسی کنید. این بخش تعیین کننده‌ی این است که دوربین برای خلق تصویر به چه مقدار نور نیاز دارد و در حالت کلی برای عکاسی به کمترین میزان ایزو نیاز دارید چون با این کار عکس های شما کیفیت بهتری خواهند داشت. در نتیجه ایزو ۱۰۰ و یا ۲۰۰ نتایج واضح‌تری نسبت به ایزو ۳۲۰۰ یا ۶۴۰۰ به شما می‌دهند.

آموزش عکاسی با رینگ لایت
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی