ترفندهای تنظیم دخل و خرج عکاس

ترفندهای تنظیم دخل و خرج عکاس

ترفندهای تنظیم دخل و خرج عکاس

عکاسی بهتر با صرف هزینه‌ کمتر؛ ترفندهای تنظیم دخل و خرج عکاس ؛ در ادامه به بررسی ترفندهای زیرکانه عکاسی که برای تنظیم دخل‌ و خرج عکاس مؤثر هستند، می پردازیم. عکاسی و کار با دوربین برای ثبت عکس اگر شغل و منبع درآمد باشد، می‌تواند کار پرهزینه‌ای بحساب آید. البته به‌کمک انواع و اقسام ترفند عکاسی می‌توان دخل‌وخرج عکاس را تنظیم و کمتر کرد. برای اطلاع از اخبار و مقالات علمی درباره عکاسی و دوربین عکاسی می توانید به سایت رسمی نمایندگی نیکون مراجعه نمایند.

گاهی عکاسی به‌شکل غیر‌حرفه‌ای برای تفنن و سرگرمی انجام می شود و عکاس می‌تواند بسته به شرایط اقتصادی خود، برای این سرگرمی هزینه‌ نماید. با این‌حال، اگر عکاسی را به‌عنوان شغل و حرفه انتخاب کرده‌ باشید ، شرایط خیلی فرق میکند. در ‌این‌صورت، شرایط اقتصادی تعیین‌کننده‌ی میزان وابستگی‌ شما به عکاسی نیست و برای پیشبرد اهداف شغلی‌تان مجبورید هزینه کنید و ترفندهای تنظیم دخل و خرج عکاس را بدانید.

برای کاهش‌ این هزینه‌ها به استفاده از ترفند عکاسی مناسب نیاز داریم . البته منظور از ترفند عکاسی آن دسته از ریزه‌کاری‌هایی فنی یا فوت کوزه‌گری نمی باشد که عکاس هنگام ثبت عکس با دوربین آن را به‌کار میگیرد؛ بلکه منظور، ترفندهایی است که باید قبل از به‌دست‌گرفتن دوربین یا بعد از اتمام عکاسی استفاده شوند تا بتوان به کمک آن‌ هزینه‌ی عکاسی را تا حدودی کاهش داد.

ترفندهای تنظیم دخل و خرج عکاس

ترفند عکاسی مناسب برای تنظیم دخل‌وخرج عکاس فقط به یافتن دوربین عکاسی ارزان‌قیمت محدود نمی شود. همیشه بخشی از اخبار را اخبار مربوط به تجهیزات عکاسی مانند دوربین و لنز و امثال آن تشکیل داده اند. هریک از تجهیزات جدید عکاسی که وارد بازار شوند، می‌تواند برای عکاس حرفه‌ای حکم ابزار تازه برای بهترکردن کار عکاسی اش باشد. ابزارهای پر‌زرق‌ و برقی که گاه مقاومت برای نخریدن آن‌ها سخت می باشد، اما همیشه باید در مقابل وسوسه‌ی خرید دوربین یا لنز جدید مقاومت کنید؛ چراکه اگر وارد چرخه‌ی بی‌پایان خرید تجهیزات عکاسی تازه و ارتقای تجهیزات فعلی خود شوید، راه فرار از آن دشوار است.

بهترین دوربین های ویدئویی نیکون
این مقاله را بخوانید

هرروز دوربین تازه‌ای با فهرست بلند بالایی از قابلیت‌های کاربردی به بازار عرضه می شود؛ و دوربین فعلی شما را در نظرتان اسباب‌بازی پیش‌ پا ‌افتاده جلوه می نماید. با این وجود، اگر از اعتیاد بی‌رویه به ارتقای تجهیزات عکاسی جلوگیری نکنید، خیلی زود با هشدار جیب خالی خود مواجه می شوید و به نتیجه می‌رسید که در حال قدم برداشتن در مسیر اشتباهی هستید.

به‌طور حتم برای ثبت عکس پرسنلی افراد معمولی به ارتقای دوربین قدیمی نیازی ندارید. اگر نسخه‌ی جدید لنز محبوب شما تازه وارد بازار شده ، به آن توجهی نکنید؛ چون به‌احتمال فراوان نسخه‌ی جدیدترش چند ماه دیگر وارد بازار می شود و شما را از خرید نسخه‌ی قبل پشیمان میکند. بنابراین، اگر برای خرید تجهیزات جدید عکاسی دلیلی وجود ندارد، از انجام این کار خودداری کنید.

شما به‌عنوان عکاس حرفه‌ای برای اثبات توانایی‌ خود به استفاده از لنزهای آن‌چنانی یا سه‌پایه‌های پیشرفته‌ و دوربین‌های بسیار پیشرفته نیاز ندارید. اگر هم عکاس حرفه‌ای نیستید، صرف هزینه‌ی اضافه برای خرید این تجهیزات از شما عکاس حرفه‌ای نمی سازد. پس سعی کنید به خرید تجهیزات عکاسی بی‌استفاده معتاد نشوید.

هزینه های نابجای عکاسی ممنوع

یکی از روش‌های صرفه‌جویی در مخارج عکاسی این است که تاحدممکن از خریدن تجهیزات عکاسی پرهیز کنید. برای در اختیار داشتن تجهیزات مدنظر خود حتماً نباید آن‌ها را بخرید؛ بلکه از طریق قرض یا اجاره‌ی این تجهیزات هم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. اگر پروژه‌ی عکاسی خاصی را برای فرد یا گروهی انجام دادید، هزینه‌ی اجاره‌ی تجهیزات عکاسی را به‌صورت حساب مشتری اضافه کنید تا به خرید تجهیزات عکاسی غیرضروری نیاز نداشته باشید.

پرده برداری کمپانی نیکون از هیولای فول‌فریم ۴۷٫۵ مگاپیکسل
این مقاله را بخوانید

باتوجه ‌به رشد روزافزون کیفیت فناوری، خرید دوربین عکاسی مجهز و دو هزاردلاری سرمایه‌گذاری سودآور بلندمدت محسوب نمی شود؛ زیرا احتمالاً کمتر از یک سال دیگر دوربینی با قابلیت‌های بهتر و قیمت ارزان‌تر به بازار عرضه میگردد. پس بهتر است دوهزار دلارتان را به‌جای خرید دوربین گران‌قیمت صرف هزینه‌های مهم زندگی‌ خود بنمائید.

در مجموع، به‌عنوان عکاس حرفه‌ای تا‌حد امکان از خرید تجهیزات اضافه خودداری کنید. همان‌گونه که به آن اشاره شد، ترفند عکاسی مناسب برای تنظیم دخل‌وخرج فقط به یافتن دوربین عکاسی ‌ارزان قیمت محدود نمی باشد. حتی برای خریداری ارزان‌ترین تجهیزات هم باید پول پرداخت کرد. با صرف هزینه‌ی کمتر می‌توانید تجهیزات بهتری برای مدت معینی اجاره کنید.

طریقه خرید ارزان تجهیزات عکاسی

اگر نتوانید تجهیزات عکاسی مدنظر را اجاره یا قرض کنید، راهی جز خرید آن‌ها نداریم. در‌این‌صورت، بهتر است به‌سراغ همان ترفند رایج، یعنی پیدا کردن دوربین عکاسی ‌ارزان قیمت برویم. معمولاً تجهیزات کارکرده و دست‌دوم قیمت ارزان‌تری از نمونه‌های تازه برخوردارند.

بنابراین، با رعایت موارد ایمنی می‌توان به‌سراغ خرید تجهیزات دست‌دوم رفت. در برخی از کشورها، مراکزی برای فروش اجناس دست‌دوم وجود دارد. برای عکاس حرفه‌ای که سوژه‌های عکاسی مدنظر خود را به هر طریق ممکن پیدا می کند، یافتن چنین مراکزی کار دشواری نمی باشد.

ترفندهای تنظیم دخل و خرج عکاس

فروش تجهیزات اضافی

اگر تجهیزات عکاسی خاصی مانند انواع لنز یا دوربین را برای پروژه‌ی عکاسی معینی خریداری کردید و دیگر نیازی به آن‌ها ندارید، بهتر است در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن‌ها را به فروش برسانید. همان‌گونه که قبلاً اشاره شد، هر روز شاهد ورود تجهیزات عکاسی جدیدی به بازار هستیم که نمونه‌های فعلی را به‌سرعت قدیمی می کند و دچار افت قیمت می گردد.

بنابراین، هرچه تجهیزات عکاسی بی‌استفاده‌ی خود را زمان بیشتری نگه دارید، از ارزش اقتصادی آن‌ها هم به همان نسبت کاسته می شود. درصورت فروش تجهیزات عکاسی بدون ‌استفاده می‌توانید پول آن‌ها را صرف خرید تجهیزات مورد نیاز خود کنید. پس اگر کلکسیونر نیستید، اطراف خود را بیهوده با تجهیزات عکاسی بی‌استفاده شلوغ و پر نکنید.

خرید تجهیزات عکاسی و صرف هزینه‌ی اضافی شما را عکاس حرفه‌ای نمی کند.

 

در مجموع، چه به‌عنوان عکاس حرفه‌ای و چه به‌عنوان فردی که شغل دیگری دارد، بهتر است سرمایه‌ی خود را فقط صرف خرید تجهیزات مورد نیاز خود کنید. می‌توانید توصیه‌های زیر را برای تنظیم دخل‌وخرج عکاس و صرف هزینه، مد‌نظر داشته باشید.

  • به‌عنوان فردی که عکاسی برایش اهمیت دارد، بهتر است پول خود را صرف عکاسی بیشتر، به‌دست‌آوردن فرصت‌های آموزشی و انجام سفرهای مختلف برای یافتن سوژ‌های متنوع عکاسی بنمایید.
  • برای انجام بهینه‌ی پروژه‌های عکاسی خود، بهتر است در کارگاه‌های آموزشی شرکت کنید یا استودیویی برای مدت کوتاهی اجاره نمایید تا کارهای خود را به‌صورت حرفه‌ای‌تر انجام و ارائه کنید.
  • منطقی است پول خود را صرف خرید چاپگر یا چاپ عکس‌های خود بنمایید تا کارهایتان را همیشه در اختیار داشته و در هنگام لزوم بتوانید آن‌ها را به‌راحتی ارائه کنید.
  • شایسته است پول خود را صرف خرید کتاب‌های آموزشی معتبر و مطالعه‌ی آن‌ها برای آشنایی بیشتر با انواع و اقسام تکنیک‌ و ترفند عکاسی کنید.
دلیل فرمانروایی دوربین های DSLR در بزرگترین نمایشگاه فناوری
این مقاله را بخوانید

مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی دوربین‌های DSLR ، دوربین های بدون آینه و دیگر محصولات نیکون نیاز دارید را در بخش محصولات نمایندگی نیکون بیابید. همچنین شما می توانید از طریق شماره تلفن های درج شده در سایت نمایندگی نیکون با کارشناسان فروش تماس گرفته و هرگونه سوال در مورد خرید و یا قیمت محصولات و همچنین ضمانت و خدمات پس از فروش نیکون را، جویا شوید. این آگاهی شما را در خرید مطمئن و ارزان یاری خواهد داد.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی